Przejdź do głównej zawartości

Webhook - zmiana statusu kontaktu

Za pomocą webhooków można wysyłać informacje o zmianie kontaktu na określony adres.

Weronika Bonczková avatar
Napisane przez Weronika Bonczková
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Webhook - zmiana statusu kontaktu

Ecomail umożliwia wysyłanie na określony adres informacji o zmianie statusu kontaktu na liście kontaktów, tzw. webhooków.

Adresę dla webhooka można ustawić w ustawieniach listy kontaktów, w dolnej części.

Webhook zostanie wysłany w następujących przypadkach:

Webhook zostanie wysłany w następujących przypadkach:

  • Użytkownik zapisze się do subskrypcji e-maili (przez formularz lub ręczne zapisanie w szczegółach kontaktu)

  • Użytkownik wypisze się z subskrypcji e-maili (za pomocą linku lub ręcznie w szczegółach kontaktu)

  • Użytkownik zostanie wypisany i ponownie zapisze się do subskrypcji e-maili

  • Ręczne wypisanie/zapisanie użytkownika w szczegółach kontaktu

  • W przypadku włączonego double opt-in webhook zostanie wysłany tylko w momencie rejestracji – potwierdzenie double opt-in nie jest przesyłane przez webhook

  • Użytkownik zostanie wypisany poprzez import

  • Użytkownika można wypisać za pomocą masowej rezygnacji z subskrypcji

  • Użytkownika można wypisać za pomocą poniższego przycisku

Webhook nie zostanie wysłany w następujących przypadkach:

  • jeśli logowanie/wypisanie nastąpi poprzez API

Na podany adres zostanie wysłane żądanie POST o następującej strukturze:

  • Zapisanie kontaktu

    {
    "payload": {
    "email": "[email protected]",
    "status": "SUBSCRIBED",
    "status_code": 1,
    "listId": 1,
    "campaignId": null,
    "trigger": "contacts /spa/contacts/{id}/add-subscriber"
    }
    }

  • Wypisanie kontaktu

    {
    "payload": {
    "campaignId": null,
    "email": "[email protected]",
    "listId": 1,
    "status": "UNSUBSCRIBED",
    "status_code": 2,
    "trigger": "app /contacts/update-status/{id}/{email}/{status}"
    }
    }

Wartość pola status może przyjmować następujące wartości:

  • SUBSCRIBED – zapisany

  • UNSUBSCRIBED – wypisany


Masz pytanie lub potrzebujesz pomocy?

Napisz do nas na chacie w aplikacji lub na [email protected].


Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?