Webhook - zmiana statusu kontaktu
Ecomail umożliwia wysyłanie na określony adres informacji o zmianie statusu kontaktu na liście kontaktów, tzw. webhooków.
Adresę dla webhooka można ustawić w ustawieniach listy kontaktów, w dolnej części.
Webhook zostanie wysłany w następujących przypadkach:
Webhook zostanie wysłany w następujących przypadkach:
Użytkownik zapisze się do subskrypcji e-maili (przez formularz lub ręczne zapisanie w szczegółach kontaktu)
Użytkownik wypisze się z subskrypcji e-maili (za pomocą linku lub ręcznie w szczegółach kontaktu)
Użytkownik zostanie wypisany i ponownie zapisze się do subskrypcji e-maili
Ręczne wypisanie/zapisanie użytkownika w szczegółach kontaktu
W przypadku włączonego double opt-in webhook zostanie wysłany tylko w momencie rejestracji – potwierdzenie double opt-in nie jest przesyłane przez webhook
Użytkownik zostanie wypisany poprzez import
Użytkownika można wypisać za pomocą masowej rezygnacji z subskrypcji
Użytkownika można wypisać za pomocą poniższego przycisku
Webhook nie zostanie wysłany w następujących przypadkach:
jeśli logowanie/wypisanie nastąpi poprzez API
Na podany adres zostanie wysłane żądanie POST o następującej strukturze:
Zapisanie kontaktu
{
"payload": {
"email": "[email protected]",
"status": "SUBSCRIBED",
"status_code": 1,
"listId": 1,
"campaignId": null,
"trigger": "contacts /spa/contacts/{id}/add-subscriber"
}
}Wypisanie kontaktu
{
"payload": {
"campaignId": null,
"email": "[email protected]",
"listId": 1,
"status": "UNSUBSCRIBED",
"status_code": 2,
"trigger": "app /contacts/update-status/{id}/{email}/{status}"
}
}
Wartość pola status
może przyjmować następujące wartości:
SUBSCRIBED – zapisany
UNSUBSCRIBED – wypisany
❓
Masz pytanie lub potrzebujesz pomocy?
Napisz do nas na chacie w aplikacji lub na [email protected].