W abonamencie Marketer masz możliwość segmentowania kontaktów według własnych, specyficznych zapytań i ich kombinacji. Ten artykuł pomoże zrozumieć Ci Ecomail Query Language (EQL).
W ramach EQL można używać:
wszystkich podstawowych pól kontaktu (np. imię, nazwisko, email, ...)
pól własnych kontaktów
właściwości zakupów (transaction.props)
Operatory
Do porównywania pól można użyć następujących operatorów:
EQUALS (jest równe)
EQUALS_NOT (nie jest równe)
CONTAINS (zawiera)
CONTAINS_NOT (niezawiera)
LOWER (mniejsze niż)
HIGHER (większe niż)
CONTAINS_ONE_OF (zawiera jedną z wartości)
DOES_NOT_CONTAIN_ONE_OF (nie zawiera żadnej z wartości)
Przykłady
Można więc skonstruować na przykład zapytanie podobne do tego:
email EQUALS '[email protected]' OR (email CONTAINS_NOT 'wp.pl' AND name EQUALS 'Jan') AND phone CONTAINS '+48'
Wartości dla operatora CONTAINS_ONE_OF
i DOES_NOT_CONTAIN_ONE_OF
muszą być umieszczone w nawiasach kwadratowych oddzielonych przecinkiem, czyli na przykład:
name CONTAINS_ONE_OF ['Jan','Anna','Ewa']
Właściwości zakupów
Następująca właściwość odnosi się do właściwości zakupu, którą można zdefiniować w następujący sposób:
"props": {"myCustomProp": "customPropValue"} https://ecomailczv2.docs.apiary.io/#reference/transactions/add-transaction
Aby zapytać o właściwości zakupu, możesz użyć na przykład:
transaction.props.frequency EQUALS 'yearly'
Można również skorzystać z zapytania o ostatnią transakcję:
last_transaction.props.frequency EQUALS 'yearly'
❓
Jeśli masz pytanie, napisz do nas na [email protected]