Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeZaawansowane
Zaawansowana segmentacja kontaktów według zapytań własnych
Zaawansowana segmentacja kontaktów według zapytań własnych

Zaawansowana segmentacja kontaktów za pomocą własnych zapytań i custom queries

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

W abonamencie Marketer masz możliwość segmentowania kontaktów według własnych, specyficznych zapytań i ich kombinacji. Ten artykuł pomoże zrozumieć Ci Ecomail Query Language (EQL).

W ramach EQL można używać:

  • wszystkich podstawowych pól kontaktu (np. imię, nazwisko, email, ...)

  • pól własnych kontaktów

  • właściwości zakupów (transaction.props)

Operatory

Do porównywania pól można użyć następujących operatorów:

  • EQUALS (jest równe)

  • EQUALS_NOT (nie jest równe)

  • CONTAINS (zawiera)

  • CONTAINS_NOT (niezawiera)

  • LOWER (mniejsze niż)

  • HIGHER (większe niż)

  • CONTAINS_ONE_OF (zawiera jedną z wartości)

  • DOES_NOT_CONTAIN_ONE_OF (nie zawiera żadnej z wartości)

Przykłady

Można więc skonstruować na przykład zapytanie podobne do tego:

email EQUALS '[email protected]' OR (email CONTAINS_NOT 'wp.pl' AND name EQUALS 'Jan') AND phone CONTAINS '+48'

Wartości dla operatora CONTAINS_ONE_OF i DOES_NOT_CONTAIN_ONE_OF muszą być umieszczone w nawiasach kwadratowych oddzielonych przecinkiem, czyli na przykład:

name CONTAINS_ONE_OF ['Jan','Anna','Ewa']

Właściwości zakupów

Następująca właściwość odnosi się do właściwości zakupu, którą można zdefiniować w następujący sposób:

Aby zapytać o właściwości zakupu, możesz użyć na przykład:

transaction.props.frequency EQUALS 'yearly'

Można również skorzystać z zapytania o ostatnią transakcję:

last_transaction.props.frequency EQUALS 'yearly'


Jeśli masz pytanie, napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?