Możesz łatwo dodać dodatkowe elementy w swoich szablonach kampanii, aby Twoje wiadomości były interaktywne i umożliwiały kontaktom łatwe nawiązanie z Tobą kontaktu.
Na przykład, możesz zaprosić swoje kontakty na wydarzenie - mogą kliknąć przycisk, aby dodać je do swojego kalendarza czy utworzyć przygotowaną odpowiedź e-mail, która umożliwi im łatwą odpowiedź na Twój newsletter.
W niniejszym artykule dowiesz się, jak dodać do swojego szablonu:
✉️ Otwarcie przygotowanego e-maila (auto-odpowiedź)
W szablonie newslettera można ustawić przycisk lub link, który po kliknięciu spowoduje otwarcie przygotowanego wcześniej e-maila, który odbiorcy mogą łatwo wysłać w odpowiedzi na Twoją kampanię. Służy do tego funkcja mailto.
Ponieważ jest to element HTML, musi być wstawiony w określonym formacie. Aby wstawić gotowy e-mail, wystarczy wstawić poniższy format do linku:
mailto:[email protected]?subject=TematWiadomosci&body=Treść maila
Następująco:
[email protected]
- adres e-mail, na który chcesz otrzymać odpowiedźTematWiadomosci
- temat e-maila, który pozwoli Ci rozpoznać, z którego newslettera pochodzi odpowiedźTreść maila
- treść, która pojawi się w treści przygotowanego e-maila.
💡 Jeśli chcesz np. wysłać dalsze informacje tylko do poważnie zainteresowanych kandydatów, możesz wstępnie napisać odpowiedź na adres z tematem "Zainteresowanie szkoleniem" i wypełnić treść "Jestem zainteresowany szkoleniem, proszę o przesłanie dalszych informacji...". Kontakt następnie wyśle ten e-mail wraz ze swoimi danymi kontaktowymi.
Gdy przygotujesz taki e-mail, który kontakt będzie mógł wysłać jednym kliknięciem, musisz wstawić ten format do pola "Link przycisku".
Możesz go więc wkleić w przycisk lub ustawić jako klasyczny link pod tekstem. Nie zapomnij zapisać szablonu przed testowaniem.
Gdy wklejasz format w link tekstowy, wstawiasz ten predefiniowany format w pole URL.
Po kliknięciu w to pole lub tekst, kontakt zobaczy przygotowany przez Ciebie e-mail w swoim domyślnym kliencie pocztowym.
📞 Bezpośrednie połączenie telefoniczne
Tak jak można utworzyć link do wysłania e-maila, można także utworzyć link do wykonania połączenia telefonicznego. Chociaż większość klientów poczty automatycznie rozpoznaje numer telefonu i dzwoni po kliknięciu, nadal możesz ręcznie ustawić tę opcję w szablonie - dla pewności.
Tutaj wprowadzisz następującą wartość w pole Link, gdzie zamiast numeru telefonu wstawisz numer do połączenia przez kliknięcie w formacie:
tel:+48123456789
Link przycisku będzie wówczas wyglądał następująco.
Przycisk do wybierania numeru telefonu najlepiej reaguje na urządzeniu mobilnym, ponieważ z natury rzeczy telefony są urządzeniami przeznaczonymi właśnie do dzwonienia.
📅 Zaproszenie na wydarzenie w kalendarzu
Czy zbliża się wydarzenie, o którym chcesz przypomnieć swoim kontaktom i chcesz umożliwić im dodanie tego wydarzenia do swojego kalendarza jednym kliknięciem? Możesz to zrobić na kilka sposobów:
Zaproś kontakty na wydarzenie za pomocą Google Kalendarza
Możesz wysłać zaproszenie na wydarzenie za pomocą Google Kalendarza, gdzie kliknięcie w zaproszenie zapisze wydarzenie w kalendarzu kontaktu. Ten typ zaproszenia jest kompatybilny tylko z Google Kalendarzem.
Możesz stworzyć wydarzenie według własnych potrzeb – możesz ustawić nazwę, miejsce, datę, godzinę i notatkę dotyczącą wydarzenia. Twój kontakt zobaczy je w kalendarzu dokładnie tak, jak je utworzysz.
Jak to zrobić:
Utwórz wydarzenie w Google Kalendarzu. Ważne, aby w sekcji widoczności wybrać opcję publiczną.
Zapisz wydarzenie, a następnie wybierz opcję „Opublikuj wydarzenie” z opcji wydarzenia.
Wybierz jedną z dwóch opcji do wstawienia do szablonu:
Kod HTML: Możesz wstawić go do szablonu poprzez blok HTML, gdzie wstawisz ten kod. W finalnym podglądzie link do tego wydarzenia pojawi się jako obraz logo Google Kalendarza.
Link do wydarzenia: Możesz wstawić link do wydarzenia za pomocą przycisku lub linku tekstowego, wstawiając link do wydarzenia w polu linku/URL. Możesz wtedy lepiej dostosować wygląd tego przycisku lub linku do ogólnego wyglądu Twojej wiadomości.
Po kliknięciu przycisku lub ikony, Twój kontakt zobaczy gotowy szablon wydarzenia, który następnie zapisze w swoim Google Kalendarzu jednym kliknięciem.
Wysłanie pliku z zaproszeniem
Minusem zaproszenia na wydarzenie w Google Kalendarzu jest to, że działa ono tylko wtedy, gdy Twój kontakt korzysta z tego typu kalendarza. Najbardziej powszechnym typem zaproszenia kalendarzowego jest plik .ics, który zawiera informacje o wydarzeniu i może być odczytany przez większość aplikacji kalendarzowych (Yahoo, Office 365, Outlook, Apple Calendar, Google Calendar). W ten sposób plik może zostać otwarty przez prawie każdego.
Możesz wygenerować plik .ics w poszczególnych kalendarzach lub skorzystać z narzędzia online do generowania pliku .ics. Ten plik może być następnie użyty w Twojej kampanii w formie linku lub przycisku. Musisz jednak przechowywać ten plik na swojej własnej domenie i bezpośrednio linkować do tego miejsca.
Po kliknięciu w mailu, plik zostanie pobrany przez kontakt. Po otwarciu, będzie można go otworzyć w preferowanej aplikacji kalendarzowej i następnie zapisać to wydarzenie jako nowe wydarzenie.
ℹ️ Należy pamiętać, że wyświetlanie plików .ics różni się w zależności od urządzenia i typu odbiorcy poczty. Niektóre skrzynki pocztowe wyświetlą plik jako plik do pobrania, inne mogą automatycznie go odczytać i zaoferować opcję dodania do kalendarza. Niektóre skrzynki mogą także blokować pobieranie plików zewnętrznych. Ecomail nie może kontrolować tej sytuacji.
Tworzenie wydarzenia za pomocą AddEvent
Aby udostępnić wydarzenie, możesz również skorzystać z zewnętrznego narzędzia AddEvent. Darmowa wersja pozwala na utworzenie do pięćdziesięciu wydarzeń, do których można łatwo utworzyć link do zaproszenia za pomocą tego narzędzia.
Zaletą tej metody zaproszenia jest kompatybilność ze wszystkimi urządzeniami, gdzie po utworzeniu wydarzenia za pomocą aplikacji masz możliwość wyboru, jak ma wyglądać link do zaproszenia na wydarzenie. Jednak musisz zarejestrować się na tej stronie.
Jak to zrobić:
W aplikacji internetowej AddEvent utwórz nowe wydarzenie za pomocą opcji „Create -> Event”.
W wydarzeniu możesz wybrać wszystkie niezbędne parametry, takie jak nazwa, miejsce, data, godzina, a nawet dodać notatkę.
Po utworzeniu i zapisaniu wydarzenia zobaczysz menu, w którym masz kilka opcji udostępnienia zaproszenia na to wydarzenie. Spośród opcji kompatybilnych z naszym edytorem szablonów możesz użyć następujących:
a) Strona docelowa wydarzenia: Tutaj wygenerowany zostanie link, pod którym można znaleźć podgląd wydarzenia. Możesz wstawić ten link do kliknięcia lub przycisku.
Podgląd wydarzenia będzie wówczas wyglądał następująco:
b) Bezpośredni link: Tutaj generowany jest link, który przekierowuje bezpośrednio do konkretnego kalendarza. Na przykład, możesz utworzyć indywidualne linki do konkretnych kalendarzy w swoim szablonie. Możesz wstawić te linki do swojego szablonu w taki sam sposób, jak wstawiasz linki do przycisku, grafiki lub linku tekstowego.
W strukturze odniesienia do tego wydarzenia wygląda to tak:
❓
Masz pytania? Napisz do nas na [email protected]