Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeAutomatyzacje / Kampanie automatyczne
Wyzwalacz cykliczny - Jak uruchamiać automatyzacje wielokrotnie
Wyzwalacz cykliczny - Jak uruchamiać automatyzacje wielokrotnie
Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Wyzwalacz cykliczny dostępny jest wyłącznie w ramach płatnego planu Marketer+

W ramach automatyzacji możesz działać z różnymi wyzwalaczami. W niniejszym artykule zapoznamy Cię z konfiguracją wyzwalacza Cyklicznego, który pozwala Ci uruchamiać automatyzację wielokrotnie z ustawioną częstotliwością. Tym sposobem możesz regularnie sprawdzać wartości w polach kontaktu, reagować na spełnienie ustawionego warunku albo na przykład zawsze wysyłać pasujące treści tego samego dnia tygodnia.

W niniejszym artykule dowiesz się:


Jak działa wyzwalacz cykliczny

W kampaniach zautomatyzowanych zawsze trzeba wybierać wyzwalacz, który uruchomi automatyzację po spełnieniu określonego warunku. Wyzwalacz cykliczny jest wówczas głównie stosowany do wielokrotnego sprawdzania warunku ustawionego w wyzwalaczu.

Warunek ten sprawdzany jest wielokrotnie w dniu, w którym ustawiłeś wyzwalacz. Jeśli warunek został spełniony dla kontaktu, kontakt taki wchodzi w automatyzację. Jeśli kontakt nie spełni warunku, automatyzacja nie uruchomi się dla takiego kontaktu.

Możesz na przykład z łatwością oczyścić swoją bazę z kontaktów, które od dłuższego czasu były nieaktywne przy użyciu wyzwalacza cyklicznego. Kontakty takie mogą mieć negatywny wpływ na reputację Twojego mailingu. Dlatego też zalecamy Ci regularnie anulować ich subskrypcję.


Podstawowe ustawienia wyzwalacza

Podczas tworzenia automatyzacji z wyzwalaczem cyklicznym mamy ustawienia, które wpływają na działanie naszej automatyzacji.

Po skonfigurowaniu automatyzacji najpierw musisz wybrać częstotliwość. Częstotliwość ta określa, ile razy wyzwalać automatyzację dla danego kontaktu.

Istnieją trzy częstotliwości do wyboru:

  • Tylko raz dla każdego e-maila – konkretny kontakt wchodzi w automatyzację tylko raz, a automatyzacja nie będzie działała wiele razy dla takiego kontaktu;
    Dlatego też automatyzacja działa dla każdego kontaktu tylko raz

  • Wiele razy – konkretny kontakt może wchodzić w automatyzację wiele razy, ale nie wtedy, jeśli akurat już w niej jest
    Automatyzacja wyzwalana jest wiele razy, nawet dla kontaktów, które ją już zaliczyły, ale tylko wtedy, gdy automatyzacja została już dla nich ukończona

  • Wiele razy i równolegle - kontakt może wchodzić w automatyzację nawet jeśli już jest w tej automatyzacji (na przykład w kroku oczekiwania), a automatyzacja już dla niego działa.

Po ustawieniu częstotliwości w swojej automatyzacji przeciągnij wyzwalacz cykliczny na płótno. Przyjrzyjmy się jego możliwym ustawieniom:

1. Częstotliwość – tutaj ustawiasz, jak często automatyzacja powinna sprawdzać ustawione warunki.

2. Czas – tutaj wybierasz godzinę, od której warunek będzie sprawdzany na początku.

3. Warunek – W polu tym ustawiasz warunek podobnie do segmentów. Możesz wybrać jeden z przygotowanych już segmentów (i ich warunków) lub stworzyć swój własny, nowy warunek. Możesz również uruchomić automatyzację dla całej listy jednocześnie (w selekcji "Wybierz domyślny segment lub listę kontaktów" na ostatniej pozycji).


Częstotliwość

Ustawianie powtarzalności jest niezbędne do poprawnego ustawienia częstotliwości sprawdzania warunku i tym samym późniejszego uruchomienia automatyzacji. Powtarzalność można ustawić w następujących częstotliwościach:

Codziennie:

Jeśli jest powtarzane codziennie, sprawdzanie będzie miało miejsce każdego dnia. Dla tej częstotliwości ustawiasz tylko godzinę, od której warunek jest sprawdzany.

Aplikacja zawsze wyświetla najbliższą datę, kiedy będzie miało miejsce pierwsze uruchomienie automatyzacji.

Określony dzień:

Dla powtarzania w określonym dniu sprawdzanie zawsze będzie miało miejsce w określonym dniu lub dniach tygodnia. Możesz wybrać poszczególne dni, w które ma mieć miejsce sprawdzanie dla określonych pól. W polu czasu również możesz wybrać najwcześniejszą godzinę, od której powinno mieć miejsce sprawdzanie warunku.

Niestandardowa częstotliwość powtarzania:

W niestandardowej częstotliwości powtarzania masz możliwość:

  • ustawienia daty rozpoczęcia automatyzacji, tj. daty jej początkowego uruchomienia

  • od wybranej daty rozpoczęcia powtarzania odliczana jest częstotliwość ustawiona przez Ciebie [możesz wybrać w polu dzień, tydzień lub miesiąc]

Jeśli pragniesz uruchomić automatyzację na przykład za kilka tygodni, możesz dostosować Rozpoczęcie Powtarzania, aby było ustawione na datę w przyszłości. Pierwsze uruchomienie będzie tym samym miało miejsce w najwcześniejszą datę, która zostanie wyliczona z wartości podanych przez Ciebie.


Przykłady stosowania automatyzacji z wyzwalaczem cyklicznym

Przyjrzyjmy się ustawianiu wyzwalacza dla automatyzacji przy użyciu kilku przykładowych modeli.

1. Sprawdzaj codziennie – Wyślij podziękowanie za wizytę

Wyobraź sobie, że pracujesz w salonie i chciałbyś wysyłać swoim klientom liścik z podziękowaniami za ich pierwszą wizytę wraz z innymi poradami po wizycie.

Po odwiedzeniu klientów w Ecomail, którzy odwiedzili Cię dzisiaj, dodałbyś informację do pola niestandardowego poprzez aktualizację ręczną/automatyczną - przykładowo przy użyciu wartości "tak".

Dzięki wyzwalaczowi działającemu wielokrotnie z ustawieniem powtarzania codziennego, następnego dnia ustawiony warunek zostanie sprawdzony – w tym przypadku warunek ten będzie powiązany z określonym polem niestandardowym i jego zawartością (czy w polu niestandardowym znajduje się wartość "tak"?).

Jeśli dla kontaktu zostanie znaleziona wartość, automatyzacja zostanie wyzwolona i wówczas zostanie wysłane podziękowanie do kontaktów, które wczoraj dokonały wizyty. Dla kontaktów nie mających wartości "tak" w swoim własnym polu automatyzacja nie zostanie wyzwolona.

Sama automatyzacja może wówczas wyglądać następująco:

Wyzwalacz Uruchamiaj Wielokrotnie będzie miał następujące ustawienia:

2. Sprawdzaj wybranego dnia tygodnia – Wysyłanie podsumowań wiadomości

Możesz również użyć wyzwalacza do wysyłania e-maili z przypomnieniami z regularną częstotliwością. Przykładowo możesz przypominać swoim kontaktom co piątek, aby nie zapomnieli o wydarzeniach, które będą miały miejsce następnego tygodnia. Możesz także na przykład wysłać podsumowanie wiadomości z poprzedniego tygodnia.

Automatyzacja może wówczas wyglądać następująco:

Częstotliwością dla tej automatyzacji będzie Kilka razy. W wyzwalaczu ustawiasz określony dzień lub dni, kiedy automatyzacja powinna działać. Aby wyzwalacz działał dla całej Twojej bazy, wystarczy wybrać [Cała Lista] Nazwa Twojej listy.

💡 Rada: W tym przypadku szablon musi być aktualizowany co tydzień (w ustawieniach szablonu) – dla wartości dynamicznych możesz użyć plików danych w szablonie, które będą automatycznie wypisywały aktualne treści do szablonu. Działać z plikami danych możesz się nauczyć tutaj.

3. Niestandardowe sprawdzanie częstotliwości – określony dzień miesiąca

Możesz na przykład zawsze wysyłać informacje na temat salda kredytowego Twojej karty lojalnościowej pod koniec miesiąca, lub wysyłać informacje na temat zbliżających się wydarzeń tego miesiąca.

Tu również zalecamy, aby najpierw utworzyć szablon, którego treść będzie wysyłana przez automatyzację z regularną częstotliwością. Przykładowo, jeśli zdecydujesz się wysłać status punktów, możesz użyć tagu łączącego w szablonie dla pola niestandardowego, który zawsze będzie automatycznie zapisywał wymaganą wartość, tj. aktualny status punktów, który wysyłasz swoim kontaktom za pośrednictwem integracji. Możesz również użyć plików danych.

Automatyzacja może wyglądać następująco:

Ustawianie częstotliwości dla niestandardowej powtarzalności na pierwszy dzień miesiąca wyglądać będzie następująco:

Jeśli pragniesz uruchomić automatyzację na przykład za kilka miesięcy, możesz dopasować Rozpoczęcie Powtarzania, aby było ustawione na datę w przyszłości. Pierwsze uruchomienie odbędzie się wówczas w najwcześniejszą datą, która zostanie wyliczona z podanych przez Ciebie wartości.

💡 Użyj tagów łączących do automatycznego wprowadzania precyzyjnych wartości Twoich kontaktów.


Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?