Podczas eksportowania danych, takich jak kontakty lub raporty z Ecomail, dane są zapisywane w formacie CSV. Dane w tym formacie są rozdzielane przecinkiem, średnikiem, spacją lub innym znakiem. Otwieranie pliku CSV w Excelu może być problematyczne, ponieważ wszystkie dane ładują się do jednej kolumny, co utrudnia ich edycję i pracę z nimi.
Można jednak przekonwertować plik na format XLS przy pomocy Excela i podzielić informacje na kolumny. Tym sposobem imiona, adresy e-mail i inne dane będą w poszczególnych kolumnach. To umożliwi Ci lepszą pracę z danymi.
Jak to zrobić:
Otwórz nowy, pusty plik Excel, kliknij na Dane -> Z tekstu. Następnie wybierz plik, który chcesz przekonwertować.
Kiedy już wybierzesz plik, wciąż musisz wybrać następujące ustawienia. Po zaimportowaniu wybierz typ danych:
Rozdzielane – Znaki takie, jak przecinki czy tabulatory oddzielają każde pole.
Możesz również wybrać Pochodzenie pliku – jeśli Twój eksport wykorzystuje znaki specjalne lub diakrytyczne, użyj Unicode (UTF-8). Następnie kliknij Dalej.
W następnym kroku wybierz typ separatora zgodnie ze sposobem rozdzielania danych w pliku CSV. Separatorem domyślnym dla eksportów Ecomail jest przecinek.
Będziesz wiedział, że wybrałeś prawidłowy separator, jeśli dane w podglądzie podzielone zostały na kolumny, jak tutaj:
Poniżej widzimy przypadek, gdy nie został wybrany poprawny separator:
Image or attachment is not accessible.
W ostatnim kroku nie musisz niczego wybierać. Jeśli chcesz sformatować sposób wyświetlania danych w pliku Excel, możesz wybrać typ pola dla każdej kolumny. Aby zakończyć, kliknij Zakończ.
Image or attachment is not accessible.
Po kliknięciu "Zakończ", dane powinny zostać uporządkowane w kolumnach.
Image or attachment is not accessible.
❓
Masz pytania? Napisz do nas na [email protected]