Weryfikacja domeny jest konieczna, by wysłać swą pierwszą kampanię. W tym artykule dowiesz się, jak zweryfikować w Ecomail, jeśli masz domenę w shoper.pl.
Weryfikacja domeny w shoper.pl
Spis treści:
1. Dane rekordów z aplikacji Ecomail
Najpierw musimy wprowadzić domenę do aplikacji Ecomail i uzyskać potrzebne dane, które wprowadzimy w hostingu.
W aplikacji Ecomail kliknij w swój adres e-mail → Domeny.
Znajdź Domeny wysyłające i kliknij przycisk Dodaj nową domenę.
Wprowadź nazwę swojej domeny i kliknij przycisk Dalej.
💡 Chodzi o Tobą zakupioną domenę - domenę, na której znajduje się Twoja strona internetowa (na przykład: jacek.pl, bbc.com, ecomail.pl itp.).
Co jeśli nie posiadam domeny?Teraz wybierz, czy chcesz zweryfikować domenę 3. poziomu (xxx.xxx.pl) lub 2. poziomu (xxx.pl) i kliknij Dalej.
Następnie zaloguj się u dostawcy hostingu swej domeny (najczęściej tam, gdzie kupowałeś swoją domenę).
💡 Jeżeli nie pamiętasz swego dostawcy hostingu, możesz znaleźć go po wyszukaniu swej domeny w rejestrze domen Whois.
2. Weryfikacja domeny w shoper.pl
Zaloguj się do Panelu klienta na Shoper.
Uwaga, jeśli przenosiłeś domenę do Shoper z innego hostingu, możliwe, że proces będzie inny. W tym wypadku napisz do nas na czacie lub na [email protected] albo skontaktuj się ze wsparciem hostingu.
W lewym menu wybierz Ustawienia → Ogólne → Domeny i kliknij w ikonę zębatki przy Ustawienia DNS:
❗️ Na przykładzie weryfikujemy subdomenę (domenę 3. poziomu) info.ecomailtest.pl – jest to subdomena domeny ecomailtest.pl, dlatego w hostingu należy wybrać domenę ecomailtest.pl.Zjedź w dół i po kolei dodaj 3 nowe wpisy z następującymi wartościami klikając DODAJ WPIS DNS:
a) DKIM
Typ | TXT |
Nazwa | ecomail._domainkey.info |
Wartość | v=DKIM1; k=rsa; h=sha256; p=MIGfMA0GCSqGSIb3DQEBAQUAA4GNADCBiQKBgQC0diuxLOeJJuRRu6v4Xnau70JIEEFGnkiiu6PK3i+1pGKyoLOyJFzk+Ah8zRoujJSzv95nxtDYERVpGxfgu+JXkV3ZDJucMkd/SxKIQ8pJ0Uk1MKKkUFnYgvOxW5Umq8VNpstZZfjhCRcYgb1Iw+oFabBbfShIM98yuaN7Q7KKcQIDAQAB |
b) DMARC
Typ | TXT |
Nazwa | _dmarc.info |
Wartość | v=DMARC1; p=none; |
c) CNAME
jeżeli weryfikujesz domenę 2. poziomu (domena zawiera tylko 1 kropkę), pomiń ten krok
Typ | CNAME |
Nazwa | info |
Wartość | sparkpostmail.com |
4. Gotowe! 🥳 Teraz zaczekaj, aż Twoja domena zostanie zweryfikowana. Odczekaj i kliknij w aplikacji przy domenie Kontrola ustawień. Jeśli wszystko ustawione zostało poprawnie, pojawi się przy niej zielony ptaszek ✅ i tekst Zweryfikowana.
Weryfikacja nowo ustawionych rekordów trwa zazwyczaj parę minut, ale dla niektórych hostingów może ona potrwać do 48 godzin.
Aby przyspieszyć proces, kliknij co parę godzin przycisk Kontrola ustawień.
3. Dlaczego powinienem zweryfikować domenę wysyłającą?
Jednym z najważniejszych czynników, wpływających na te wyniki, to zweryfikowana domena wysyłająca. Zyskuje ona niezbędną wiarygodność u dostawców skrzynek odbiorczych i dzięki temu Twoje wiadomości z większym powodzeniem dotrą do skrzynek adresatów, i nie zostaną umieszczone w folderze "SPAM".
Ich serwery ocenią Twoją wiadomość jako godną zaufania, ponieważ rozpoznają, że to Ty ją wysyłasz i nikt się pod Ciebie nie podszywa.
Więcej informacji znajdziesz w tym artykule.
❓
Masz pytanie lub potrzebujesz pomocy?
Napisz do nas na chacie w aplikacji lub na [email protected] 📩