Przejdź do głównej zawartości

Weryfikacja domeny

Zweryfikowana domena = najlepsza dostarczalność. Typy domen i ich uwierzytelnienie. Z której domeny wysyłać? I wiele więcej.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad miesiąc temu

W tym artykule przeprowadzimy Cię przez weryfikację domeny wysyłającej i śledzącej. Przyjrzymy się konfiguracji krok po kroku. Posiadanie zweryfikowanej domeny wysyłającej zapewni Twoim wiadomościom niezbędną wiarygodność, dlatego konieczne jest, aby zweryfikować ją jeszcze przed wysłaniem swojej pierwszej kampanii.

Weryfikacja domeny to prosty, jednorazowy proces i można przez niego przejść w parę kliknięć. Po poprawnym skonfigurowaniu nie musisz się już o martwić o konfigurację domen.


Weryfikacja domeny

W tym artykule dowiesz się:

Jeśli zakupiłeś domenę u któregoś z popularnych dostawców hostingu w Polsce - jak np. Hostinger.pl, cyberFolks.pl, OVH, nazwa.pl lub innych - postępuj zgodnie z dedykowanym przewodnikiem do weryfikacji domeny według dostawcy hostingu. Znajdziesz je w tej sekcji.


Preferujesz film instruktażowy?

👇 zweryfikuj domenę w 5 minut 👇

Jak zweryfikować domenę wysyłającą

Weryfikacja domeny jest konieczna, by wysłać swą pierwszą kampanię. Dlaczego? Dowiesz się tutaj.

Jak to zrobić?

Przejdź przez te 4 kroki:

  1. W aplikacji Ecomail kliknij w swój adres e-mail -> Domeny.

  2. Znajdź Domeny wysyłające i kliknij przycisk Dodaj nową domenę.

  3. Wprowadź nazwę swojej domeny i kliknij przycisk Dalej.


    💡 Chodzi o Tobą zakupioną domenę - domenę, na której znajduje się Twoja strona internetowa (na przykład: jacek.pl, bbc.com, ecomail.app itp.).
    Co jeśli nie posiadam domeny?

  4. Następnie zaloguj się u dostawcy hostingu swej domeny (najczęściej tam, gdzie kupowałeś swoją domenę), i w aplikacji Ecomail kliknij przycisk Dalej.


    💡 Jeżeli nie pamiętasz swego dostawcy hostingu, możesz znaleźć go po wyszukaniu swej domeny w rejestrze domen Whois.

  5. Teraz wybierz między weryfikacją domeny 3. poziomu lub 2. poziomu i kliknij Dalej.

❗️ Zalecamy wybrać domenę 3. poziomu. ❗️

Co to jest domena 3. poziomu?

Domena 3. poziomu zwana jest też subdomeną lub bounce domeną. W odróżnieniu od domeny 2. poziomu osiąga zazwyczaj lepszą dostarczalność i reputację. W tym wypadku e-maile wysyłane są z domeny zawierającej 1 słówo więcej, na przykład [email protected].
Składa się więc z 3 słów (Za ewentualnym znakiem "@". Na tym przykładzie to nowosci.jacek.pl).

Co to jest domena 2. poziomu?

Domena 2. poziomu to podstawowa domena. W tym wypadku e-maile wysyłane są z adresu używającego domenę podstawową, na przykład [email protected].
Składa się z 2 słów (Za ewentualnym znakiem "@". Na tym przykładzie to jacek.pl).


Weryfikacja domeny 3. poziomu (subdomeny / bounce domeny)

🎥 Film instruktażowy znajdziesz tutaj.

1. Po kliknięciu na Weryfikacja domeny 3. poziomu wprowadź nazwę domeny bez diakrytyki. Nazwa zazwyczaj jest dobierana tematycznie według jej zastosowania, dla przejrzystości. Na przykład "nowosci".

2. Następnie zaloguj się u swego dostawcy hostingu i znajdź ustawienia DNS.

Na przykładzie weryfikujemy subdomenę (domenę 3. poziomu) news.esencjalne.pl - jest to subdomena domeny esencjalne.pl, dlatego w hostingu należy wybrać domenę esencjalne.pl.

3. Dodaj w hostingu rekord TXT (DKIM) według danych w aplikacji Ecomail (lub jak niżej) i kliknij w aplikacji "Gotowe, przejdź dalej".

Typ

TXT

Nazwa / Host*

ecomail._domainkey.news
(patrz nazwa CNAME rekordu)

Wartość / Value

v=DKIM1; k=rsa; h=sha256; p=MIGfMA0GCSqGSIb3DQEBAQUAA4GNADCBiQKBgQC0diuxLOeJJuRRu6v4Xnau70JIEEFGnkiiu6PK3i+1pGKyoLOyJFzk+Ah8zRoujJSzv95nxtDYERVpGxfgu+JXkV3ZDJucMkd/SxKIQ8pJ0Uk1MKKkUFnYgvOxW5Umq8VNpstZZfjhCRcYgb1Iw+oFabBbfShIM98yuaN7Q7KKcQIDAQAB

* w niektórych hostingach trzeba za wartość dodać kropkę, więc nie ecomail._domainkey.nowosci, lecz ecomail._domainkey.nowosci.

4. Teraz dodaj w hostingu rekord TXT (DMARC) według danych w aplikacji Ecomail (lub jak niżej) i kliknij w aplikacji "Gotowe, przejdź dalej".​

Typ rekordu

TXT

Nazwa / Host*

_dmarc.news (patrz nazwa CNAME rekordu)

TTL

1800

Wartość*

v=DMARC1; p=none;

*w niektórych hostingach trzeba za wartość dodać kropkę, więc nie _dmarc, lecz _dmarc. lub _dmarc.news.

Jeśli chcesz się dowiedzieć wszystko odnośnie DMARC i tych raportów
- przeczytaj tutaj.


5. Teraz dodaj w hostingu rekord CNAME według danych w aplikacji Ecomail (lub jak niżej) i kliknij w aplikacji "Gotowe, przejdź dalej".

Typ

CNAME

Nazwa / Host

news

(nazwę subdomeny wybierasz sam - użyj np. słów "nowosci", "mailing" itp., np. nowosci.twojadomena.pl).

Wartość / Value*

sparkpostmail.com

*w niektórych hostingach trzeba za wartość dodać kropkę, więc nie sparkpostmail.com, lecz sparkpostmail.com.

6. Gotowe! 🥳 Teraz zaczekaj, aż Twoja domena zostanie zweryfikowana. Pojawi się przy niej zielony ptaszek ✅. Proces ten trwa zazwyczaj parę minut, ale może potrwać do 48 godzin.


Weryfikacja domeny 2. poziomu

🎥 Film instruktażowy znajdziesz tutaj.

1. Po kliknięciu na Weryfikacja domeny 2. poziomu, zaloguj się u swego dostawcy hostingu i znajdź ustawienia DNS.

2. Dodaj w hostingu rekord TXT (DKIM) według danych w aplikacji Ecomail (lub jak niżej) i kliknij w aplikacji "Gotowe, przejdź dalej".

Typ

TXT

Nazwa / Host*

ecomail._domainkey

Wartość / Value

v=DKIM1; k=rsa; h=sha256; p=MIGfMA0GCSqGSIb3DQEBAQUAA4GNADCBiQKBgQC0diuxLOeJJuRRu6v4Xnau70JIEEFGnkiiu6PK3i+1pGKyoLOyJFzk+Ah8zRoujJSzv95nxtDYERVpGxfgu+JXkV3ZDJucMkd/SxKIQ8pJ0Uk1MKKkUFnYgvOxW5Umq8VNpstZZfjhCRcYgb1Iw+oFabBbfShIM98yuaN7Q7KKcQIDAQAB

* w niektórych hostingach trzeba za wartość dodać kropkę, więc nie ecomail._domainkey, lecz ecomail._domainkey.

3. Teraz dodaj w hostingu rekord TXT (DMARC) według danych w aplikacji Ecomail (lub jak niżej) i kliknij w aplikacji "Gotowe, przejdź dalej".​

Typ rekordu

TXT

Nazwa / Host*

_dmarc

TTL

1800

Wartość*

v=DMARC1; p=none;

*w niektórych hostingach trzeba za wartość dodać kropkę, więc nie _dmarc, lecz _dmarc.

Jeśli chcesz się dowiedzieć wszystko odnośnie DMARC i tych raportów
- przeczytaj tutaj.

4. Pojawi się powiadomienie informujące o automatycznym ustawieniu rekordu SPF. Kliknij Dalej.

5. Gotowe! 🥳 Teraz zaczekaj, aż Twoja domena zostanie zweryfikowana. Pojawi się przy niej zielony ptaszek ✅. Proces ten trwa zazwyczaj parę minut, ale może potrwać do 48 godzin.

Wprowadziłeś rekordy w hostingu swego dostawcy, ale nadal nie udało się zweryfikować domeny? Wyślij zrzuty ekranu rekordów hostingu do naszego wsparcia na [email protected] lub na chacie. Pomożemy Ci.


Jak zweryfikować domenę śledzącą, co to jest i dlaczego? (nieobowiązkowe)

Co to domena śledząca i po co to komu?

Aby zwiększyć wiarygodność Twoich e-maili, zalecamy ustawić własną domenę śledzącą osobno dla każdej zweryfikowanej domeny wysyłającej.

Zweryfikowana własna domena śledząca ma pozytywny wpływ na dostarczalność i wiarygodność Twoich kampanii e-mailowych. Serwery klientów skrzynek odbiorczych lubią, gdy jest ustawiona i zyskujesz tym plus punkty w ich rankingu.

Służy też do zbierania statystyk z Twoich e-maili. Ustawienie własnej domeny śledzącej jednak nie jest obowiązkowe. Jeśli jej nie ustawisz, do śledzenia statystyk automatycznie użyjemy domyślnej domeny śledzącej Ecomail, więc nie musisz się bać, że statystyki przepadną.

Weryfikacja domeny śledzącej

  1. Wejdź w sekcję Domeny, znajdź Domeny śledzące i kliknij na Dodaj nową domenę.

  2. Wybierz nazwę domeny podstawowej (domeny 2. poziomu), na której będzie się znajdowała domena śledząca.

  3. W kolejnym kroku wybierz nazwę dla domeny śledzącej – standardem jest "track" lub "tracking" (pełna postać domeny później będzie np. track.jacek.pl) i kliknij Dalej.

  4. Wyświetlą się rekordy, które ponownie trzeba dodać dla domeny śledzącej w hostingu domeny. Zaloguj się więc u dostawcy hostingu swej domeny (najczęściej tam, gdzie kupowałeś swoją domenę),

    💡 Jeżeli nie pamiętasz swego dostawcy hostingu, możesz znaleźć go po wyszukaniu swej domeny w rejestrze domen Whois.

  5. Gdy domena śledząca zostanie pomyślnie zweryfikowana, połączyć ją z domeną wysyłającą. Znajdź powyżej sekcję Domeny wysyłające, kliknij Zmień, następnie wybierz domenę śledzącą i kliknij Ustaw.

  6. Gotowe! 🥳


Jak zweryfikować domenę do e-maili transakcyjnych, co to jest i dlaczego?

Jak wysyłać e-maile transakcyjne piszemy w tym artykule.

E-maile transakcyjne trzeba wysyłać przez API przy użyciu zweryfikowanej domeny.

Do wysyłania e-maili transakcyjnych standardowo zaleca się używanie własnej subdomeny, przeznaczonej wyłącznie w tym celu.

Jest to ważne między innymi dlatego, że e-mail transakcyjny różni się charakterem od newslettera - zawiera zazwyczaj informacje, które kontakt naprawdę musi lub chce otrzymać. Własną subdomenę do e-maili transakcyjych weryfikujesz tak samo, jak (sub)domenę wysyłającą.


Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

a. Dlaczego powinienem zweryfikować domenę wysyłającą?

Dbamy o to, by klienci, korzystając z naszej aplikacji Ecomail, osiągali jak najlepsze wyniki w ich kampaniach e-mailowych.

Jednym z najważniejszych czynników, wpływających na te wyniki, to zweryfikowana domena wysyłająca.

Zweryfikowana domena wysyłająca zyskuje niezbędną wiarygodność u dostawców skrzynek odbiorczych i dzięki temu Twoje wiadomości z większym powodzeniem dotrą do skrzynek adresatów, i nie zostaną umieszczone w folderze "SPAM".

Inaczej mówiąc, ich serwery ocenią Twoją wiadomość jako godną zaufania, ponieważ rozpoznają, że to Ty ją wysyłasz i nikt się pod Ciebie nie podszywa.

Niezweryfikowana domena wysyłająca może negatywnie wpłynąć na dostarczalność Twych wiadomości, ponieważ serwisy skrzynek odbiorczych nie mają sposobu, by sprawdzić, że to Ty jesteś właścicielem domeny wysyłającej, czy też ktoś inny próbuje jej nadużyć.

b. Wysyłka z bezpłatnych skrzynek pocztowych (Gmail, wp.pl, interia.pl itp.)

Aby zapewnić najlepszą dostarczalność, należy korzystać z własnej, zweryfikowanej domeny wysyłającej.

W związku z tym nie jest możliwe użycie bezpłatnych skrzynek pocztowych (@wp.pl, @gmail.com, @interia.pl itp.) do masowej wysyłki wiadomości e-mail. Dostawcy skrzynek poczty elektronicznej coraz bardziej zaostrzają swoje parametry i blokują lub umieszczają w folderach spam komunikację wysyłaną z bezpłatnych skrzynek e-mail.

Aby zapewnić wysoką dostarczalność swej komunikacji, zweryfikuj własną domenę wysyłającą.

c. Nie posiadam własnej domeny

Jeśli dotychczas do swojej komunikacji używałeś tylko bezpłatnych skrzynek pocztowych (@gmail.com, @wp.pl, @interia.pl itp.), zakup własną domenę, by masowo wysyłać wiadomości e-mail z naszego serwisu.

Domenę możesz zakupić u jednego z dostawców hostingu.

Na przykład: hostinger.pl, dhosting.pl, cyberfolks.pl, godaddy.pl lub innych.

💡 UWAGA: Warunkiem wysyłki mailingów przez Ecomail jest posiadanie działającej strony internetowej na domenie, z której korzystasz jako adres nadawcy. Oznacza to, że nie wystarczy jedynie zarejestrować domenę u dostawcy hostingu – musi się na niej znajdować odpowiednia, powiązana treść.

Masowa wysyłka służy przede wszystkim do promocji projektu związanego z konkretną domeną. Dodatkowo, zgody kontaktów na otrzymywanie mailingów zawsze są przypisane do określonej domeny.

Aby zapewnić dobrą wiarygodność Twoich kampanii e-mailowych, konieczne jest, by każdy odbiorca mógł na podstawie adresu nadawcy łatwo odnaleźć Twoją stronę internetową. Na niej powinien znaleźć treści powiązane z wysyłką oraz Twoją Politykę prywatności (Zasady przetwarzania danych osobowych).

d. Jak znajdę dostawcę hostingu swej domeny?

Twoja domena jest zarejestrowana w jednym z hostingów. Domenę zweryfikujesz tam, gdzie domena ma zapisane swoje serwery (Name Servers). Informację o serwerach znajdziesz na przykład w rejestrze domen Whois.

e. Czy muszę zweryfikować także rekordy SPF?

Nie.
Zgodnie z nowymi ustawieniami naszego serwera wysyłającego, dodanie rekordu SPF i jego weryfikacja odbywa się automatycznie z naszej strony. W związku z tym rekord tekstowy SPF (TXT) nie trzeba weryfikować w hostingu.

f. Czy muszę zweryfikować rekord DMARC?

Tak.

Od 1.2.2024 niektórzy dostawcy usług poczty elektronicznej (zwłaszcza Gmail.com i Yahoo.com) zdecydowali się zaostrzyć wymogi bezpieczeństwa dotyczące odbierania poczty, wymagając dodanie rekordu DMARC w celach sprawdzenia nadawcy wiadomości e-mail.
Jak zweryfikować ten rekord? W bardzo podobny sposób jak rekord DKIM. Postępuj według kroku nr 3 w tej sekcji.

Jeśli interesują Cię szczegóły odnośnie rekordu DMARC, znajdziesz je w tym artykule.

g. Dlaczego domena ma niezweryfikowany rekord DMARC?

Rekord DMARC może być w stanie „Niezweryfikowany” z następujących powodów:

  • Rekord DMARC dla domeny nie jest ustawiony.

  • Rekord DMARC dla domeny jest ustawiony, ale ale zawiera błąd.

  • Dla domeny ustawiono więcej niż jeden rekord DMARC.

☝️ Jedna domena (subdomena) może mieć tylko jeden rekord DMARC (dla domeny twojadomena.pl jeden rekord DMARC, dla domeny nowosci.twojadomena.pl również jeden rekord DMARC itp.).

h. Czy prowadzisz stronę internetową na domenie 3. poziomu? (typowe dla organów administracji publicznej i innych instytucji)

Jeśli prowadzisz stronę internetową w domenie 3. poziomu (np. wydzial.uniwersytet.pl, mojastrona.com.pl, ...), zalecamy korzystanie z domeny 4. poziomu (np. news.wydzial.uniwersytet.pl, info.mojastrona.com.pl, ...) do wysyłania wiadomości e-mail. Dodaj domenę czwartego poziomu do swojego konta w podobny sposób jak domenę trzeciego poziomu.

i. Czym jest domena drugiego poziomu i subdomena?

Do wysyłki mailingów możesz użyć dwóch typów domen – albo domeny drugiego poziomu, np. „@ecomail.pl”, albo domeny trzeciego poziomu (tzw. subdomeny), np. „@nowosci.ecomail.pl”.

Subdomenę zalecamy wykorzystywać raczej do wysyłki e-maili marketingowych, ponieważ zapewnia jeszcze lepszą dostarczalność. Nie ma potrzeby rejestrowania nowej domeny ani zakładania dodatkowej skrzynki e-mail – wystarczy utworzyć nowy rekord w już istniejącej domenie.

To od Ciebie zależy, którą domenę wybierzesz – oba typy są właściwe, pod warunkiem że zostały prawidłowo zweryfikowane. Standardowo jednak klientom rekomendujemy korzystanie z domeny trzeciego poziomu do wysyłki mailingów.

💡 Wskazówka: Jeśli masz problemy z dostarczalnością wiadomości (np. trafiają one do folderu spam), jednym z pierwszych kroków, jakie warto podjąć, jest zawsze weryfikacja domeny trzeciego poziomu.

j. Jak sprawdzić aktualny status weryfikacji domeny?

Nie masz pewności co do aktualnych ustawień rekordów DNS swojej domeny potrzebnych do jej weryfikacji albo napotkałeś problem z wysyłką mailingów? Aktualny status weryfikacji domeny wyświetli się po kliknięciu przycisku „Kontrola ustawień”.

k. Przy domenie wyświetla mi się komunikat „Zablokowana” – co to oznacza?

Czasami po dodaniu domeny do konta może pojawić się czerwony komunikat Zablokowana → w takiej sytuacji domeny nie można używać do wysyłki mailingów, nawet jeśli została poprawnie zweryfikowana.

W tym przypadku blokada pochodzi od serwera nadawczego (a nie od Ecomailu).

Najczęstsze powody to:

a) domena była już wcześniej używana do e-mailingu w innej aplikacji mailingowej,
b) domena była wykorzystywana do wysyłania treści spamowych,
c) domena nie spełnia jednego lub kilku wymogów serwera nadawczego (np. strona jest pusta, brak na niej Polityki prywatności itp.).

Jeśli spotkasz się z taką sytuacją, skontaktuj się z nami na czacie lub pod adresem [email protected]. Najlepiej od razu prześlij odpowiedzi na poniższe pytania:

  1. W jaki sposób pozyskiwane są nowe adresy e-mail do bazy (prosimy także o link do strony i ewentualnego formularza zapisu)?

  2. Jakiego typu wiadomości planujesz wysyłać w ramach kampanii e-mailowych?

  3. Jaka jest planowana częstotliwość wysyłki (ewentualnie – jaka była w przeszłości)?

  4. W jaki sposób baza kontaktów jest utrzymywana w aktualności?

  5. Jakie usługi oferujesz swoim klientom (jeśli dotyczy)?

  6. Inne informacje, które mogą nam przybliżyć cel lub charakter Twojego e-mailingu?

  7. Czy ta domena była wcześniej używana do masowych wysyłek e-maili?

l. Postępowałem zgodnie z instrukcją, ale wciąż nie udaje mi się zweryfikować domeny

Jeśli mimo zastosowania się do instrukcji z pomocy nie udaje Ci się zweryfikować domeny, chętnie Ci pomożemy → skontaktuj się z nami na czacie lub pod adresem [email protected].

W wiadomości prosimy podać następujące informacje:

  1. Jak dokładnie przebiegały dotychczas Twoje działania podczas weryfikacji? Na którym etapie się zatrzymałeś? Na jaki konkretny problem trafiłeś?

  2. Jeśli dodałeś już rekordy DNS do hostingu w celu weryfikacji – prześlij nam zrzut ekranu z hostingu, na którym będą widoczne wprowadzone rekordy.

👉 Im dokładniej opiszesz i udokumentujesz sytuację, tym skuteczniej będziemy mogli Cię pokierować.


Masz pytanie lub potrzebujesz pomocy?

Napisz do nas na chacie w aplikacji lub na [email protected].

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?