Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeKampanie e-mail marketingoweZaawansowane ustawienia kampanii
Weryfikacja domeny głównej (domeny drugiego poziomu) przy pomocy DKIM
Weryfikacja domeny głównej (domeny drugiego poziomu) przy pomocy DKIM

Jak zweryfikować domenę drugiego poziomu przy użyciu rekordu tekstowego DKIM.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Czym jest domena oraz dlaczego wymaga weryfikacji możesz się dowiedzieć w tym artykule. Tłumaczy on również różnicę między domeną drugiego poziomu (domena główna) i trzeciego poziomu (subdomena czy bounce domena). Aby zweryfikować subdomenę za pomocą rekordu CNAME, zobacz ten artykuł.

Jak zweryfikować domenę główną (drugiego poziomu)?

  1. Dodaj wybraną domenę w aplikacji Ecomail, w sekcji Zarządzaj kontem Domeny Domeny wysyłające Dodaj nową domenę.

  2. Następnie zaloguj się na stronach dostawcy hostingu, na których znajduje się domena, którą chcesz zweryfikować.

    💡 Nie wiesz, co to za miejsce? Wpisz swoją domenę w https://www.whois.com/whois/ i zobacz, gdzie ma ona nameservers.

3. Wybierz domenę, którą chcesz zweryfikować i wejdź w ustawienia rekordów DNS tej domeny.

4. Dodaj nowy rekord tekstowy (TXT) w następujący sposób:

Typ rekordu

TXT

Nazwa

ecomail._domainkey

Wartość

v=DKIM1; k=rsa; h=sha256; p=MIGfMA0GCSqGSIb3DQEBAQUAA4GNADCBiQKBgQC0diuxLOeJJuRRu6v4Xnau70JIEEFGnkiiu6PK3i+1pGKyoLOyJFzk+Ah8zRoujJSzv95nxtDYERVpGxfgu+JXkV3ZDJucMkd/SxKIQ8pJ0Uk1MKKkUFnYgvOxW5Umq8VNpstZZfjhCRcYgb1Iw+oFabBbfShIM98yuaN7Q7KKcQIDAQAB

5. Teraz trzeba zweryfikować rekord DMARC.
Najpierw wybierz, która z tych dwóch opcji bardziej Ci odpowiada:

a) Raporty przetwarzane przez Ecomail (zalecane)

b) Raporty przetwarzane przez Ciebie (własna, zaawansowana konfiguracja)

Ad a) Raport przetwarzane przez Ecomail (zalecane)

Typ rekordu

TXT

Nazwa

_dmarc

Wartość

⚠️ Skopiuj tę wartość bezpośrednio z aplikacji, gdyż jest ona unikatowa dla każdego klienta ⚠️

W ramach tej opcji Ecomail przetwarza dane z raportów za Ciebie. Ta opcja sprawdza się najlepiej dla większości naszych użytkowników. W razie potrzeby napisz do nas na [email protected].

b. Raporty przetwarzane przez Ciebie samego (własna, zaawansowana konfiguracja)

Możesz również sam skonfigurować swój własny rekord DMARC w hostingu, w zależności od wymogów bezpieczeństwa i częstotliwości raportowania wysyłki z Twej domeny. W razie potrzeby skonsultuj się ze swoim IT specjalistą.

6. Zapisz zmiany.

7. Rekordy DNS zostały teraz dodane i trzeba poczekać na ich dystrybucję w sieci. Zwykle to trwa parę minut, ale może to zająć do 48 godzin.

Możesz sprawdzić status weryfikacji domeny na swoim koncie w sekcji Domeny klikając przycisk Kontrola ustawień:

💡 Ulepsz swoją dostarczalność weryfikując również domenę śledzącą.

Najczęściej zadawane pytania

W aplikacji widzę, że domena nie jest zweryfikowana. Ale ja ją zweryfikowałem.

Jeśli przy tworzeniu kampanii widzisz informację, że Twoja domena nie jest zweryfikowana, a w sekcji Domeny widzisz, że domena jest zweryfikowana, upewnij się, że w ustawieniach kampanii podajesz dokładnie taką samą, zweryfikowaną domenę.

Sprawdź, czy w kampanii przy domeny nie ma literówki lub nie wpisałeś innej domeny.

Nie posiadam swojej własnej domeny, co teraz?

Jeśli dotychczas do swojej komunikacji używałeś tylko bezpłatnych skrzynek pocztowych (@gmail.com, @wp.pl, @interia.pl itp.), trzeba zakupić własną domenę, by móc masowo wysyłać wiadomości e-mail z naszego serwisu.

Domenę możesz zakupić u jednego z dostawców hostingu.

Na przykład: hostinger.pl, dhosting.pl, cyberfolks.pl, godaddy.pl lub innych.


📩

W razie jakichkolwiek pytań odezwij się do nas na czacie lub napisz na [email protected].

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?