Czym jest domena oraz dlaczego wymaga weryfikacji możesz się dowiedzieć w tym artykule. Tłumaczy on również różnicę między domeną drugiego poziomu (domena główna) i trzeciego poziomu (subdomena czy bounce domena). Aby zweryfikować subdomenę za pomocą rekordu CNAME, zobacz ten artykuł.
Jak zweryfikować domenę główną (drugiego poziomu)?
Dodaj wybraną domenę w aplikacji Ecomail, w sekcji Zarządzaj kontem → Domeny → Domeny wysyłające → Dodaj nową domenę.
Następnie zaloguj się na stronach dostawcy hostingu, na których znajduje się domena, którą chcesz zweryfikować.
💡 Nie wiesz, co to za miejsce? Wpisz swoją domenę w https://www.whois.com/whois/ i zobacz, gdzie ma ona nameservers.
3. Wybierz domenę, którą chcesz zweryfikować i wejdź w ustawienia rekordów DNS tej domeny.
4. Dodaj nowy rekord tekstowy (TXT) w następujący sposób:
Typ rekordu | TXT |
Nazwa | ecomail._domainkey |
Wartość | v=DKIM1; k=rsa; h=sha256; p=MIGfMA0GCSqGSIb3DQEBAQUAA4GNADCBiQKBgQC0diuxLOeJJuRRu6v4Xnau70JIEEFGnkiiu6PK3i+1pGKyoLOyJFzk+Ah8zRoujJSzv95nxtDYERVpGxfgu+JXkV3ZDJucMkd/SxKIQ8pJ0Uk1MKKkUFnYgvOxW5Umq8VNpstZZfjhCRcYgb1Iw+oFabBbfShIM98yuaN7Q7KKcQIDAQAB |
5. Teraz trzeba zweryfikować rekord DMARC.
Najpierw wybierz, która z tych dwóch opcji bardziej Ci odpowiada:
a) Raporty przetwarzane przez Ecomail (zalecane)
b) Raporty przetwarzane przez Ciebie (własna, zaawansowana konfiguracja)
Ad a) Raport przetwarzane przez Ecomail (zalecane)
Typ rekordu | TXT |
Nazwa | _dmarc |
Wartość |
|
W ramach tej opcji Ecomail przetwarza dane z raportów za Ciebie. Ta opcja sprawdza się najlepiej dla większości naszych użytkowników. W razie potrzeby napisz do nas na [email protected].
b. Raporty przetwarzane przez Ciebie samego (własna, zaawansowana konfiguracja)
Możesz również sam skonfigurować swój własny rekord DMARC w hostingu, w zależności od wymogów bezpieczeństwa i częstotliwości raportowania wysyłki z Twej domeny. W razie potrzeby skonsultuj się ze swoim IT specjalistą.
6. Zapisz zmiany.
7. Rekordy DNS zostały teraz dodane i trzeba poczekać na ich dystrybucję w sieci. Zwykle to trwa parę minut, ale może to zająć do 48 godzin.
Możesz sprawdzić status weryfikacji domeny na swoim koncie w sekcji Domeny klikając przycisk Kontrola ustawień:
💡 Ulepsz swoją dostarczalność weryfikując również domenę śledzącą.
Najczęściej zadawane pytania
W aplikacji widzę, że domena nie jest zweryfikowana. Ale ja ją zweryfikowałem.
Jeśli przy tworzeniu kampanii widzisz informację, że Twoja domena nie jest zweryfikowana, a w sekcji Domeny widzisz, że domena jest zweryfikowana, upewnij się, że w ustawieniach kampanii podajesz dokładnie taką samą, zweryfikowaną domenę.
Sprawdź, czy w kampanii przy domeny nie ma literówki lub nie wpisałeś innej domeny.
Nie posiadam swojej własnej domeny, co teraz?
Jeśli dotychczas do swojej komunikacji używałeś tylko bezpłatnych skrzynek pocztowych (@gmail.com, @wp.pl, @interia.pl itp.), trzeba zakupić własną domenę, by móc masowo wysyłać wiadomości e-mail z naszego serwisu.
Domenę możesz zakupić u jednego z dostawców hostingu.
Na przykład: hostinger.pl, dhosting.pl, cyberfolks.pl, godaddy.pl lub innych.
📩
W razie jakichkolwiek pytań odezwij się do nas na czacie lub napisz na [email protected].