Czym jest domena i dlaczego trzeba ją zweryfikować, opisaliśmy już w tym artykule.
Co jest celem bounce domeny i jak ją zweryfikować?
Każda wiadomość wysłana z Ecomail zawiera ukrytą informację, że jest wysyłana za pomocą usługi Ecomail. To tak zwana "envelope-from sender" lub bounce domena. W naszym wypadku chodzi o domenę "bounce.ecomail.app".
Jeśli chcesz jeszcze bardziej zwiększyć wiarygodność i dostarczalność swoich newsletterów, ustaw własną bounce domenę. W tym celu trzeba utworzyć domenę 3. poziomu (np. nowosci.nazwadomeny.pl). Z tej domeny będziesz wysyłać swoje wiadomości.
Teraz wystarczy dodać rekord CNAME i DKIM do Twojej domyślnej domeny w następujący sposób:
Zaloguj się do swojego hostingu lub tam, gdzie Twoja domena ma serwery nazw (name servers) i gdzie możesz edytować te rekordy.
💡 Jeżeli nie pamiętasz swego dostawcy hostingu, możesz znaleźć go po wyszukaniu swej domeny w rejestrze domen Whois.
Ustal nazwę domeny, z której chcesz wysyłać swoje newslettery (np. nowosci, wiadomosci, mail, news itp.), więc w wyniku domena będzie miała postać np. nowosci.nazwadomeny.pl
W hostingu wybierz opcję edycji rekordów DNS
Edytuj rekordy:
Dodaj rekord CNAME:
Skopiuj wybrane wartości w odpowiednie pola w hostingu, według tabeli niżej:
Typ rekordu | CNAME |
Nazwa | nowosci* |
Wartość | sparkpostmail.com |
*nowosci = patrz punkt numer 2)
*Na domenie nie może być więcej rekordów o tej samej nazwie - zmień nazwę w razie potrzeby
b. Dodaj rekord DKIM:
Skopiuj wybrane wartości w odpowiednie pola w hostingu, według tabeli niżej:
Typ rekordu | TXT |
Nazwa | ecomail._domainkey.news |
Wartość | v=DKIM1; k=rsa; h=sha256; p=MIGfMA0GCSqGSIb3DQEBAQUAA4GNADCBiQKBgQC0diuxLOeJJuRRu6v4Xnau70JIEEFGnkiiu6PK3i+1pGKyoLOyJFzk+Ah8zRoujJSzv95nxtDYERVpGxfgu+JXkV3ZDJucMkd/SxKIQ8pJ0Uk1MKKkUFnYgvOxW5Umq8VNpstZZfjhCRcYgb1Iw+oFabBbfShIM98yuaN7Q7KKcQIDAQAB |
5. Nie wpisuj rekordu SPF.
6. W aplikacji Ecomail, w ustawieniach Twego konta, wejdź w sekcję Domeny i ustaw wybraną domenę (tutaj w artykule nowosci.nazwadomeny.pl). Następnie kliknij przycisk "Kontrola ustawień". Domena powinna być zweryfikowana.
Jeśli nie, proszę poczekać. Może to potrwać do 48 godzin.
Ewentualnie prześlij do nas na [email protected] zrzut ekranu, na którym widać wpisane rekordy w hostingu.
7. Po weryfikacji możesz wysyłać wiadomości z nowo zweryfikowanej domeny.
Na przykład z [email protected]
A gdzie odbiorcy będą odpowiadać?
Zwykle subdomena nie ma adresu do odbierania odpowiedzi.
Z tego powodu w każdej kampanii masz pole do wpisania adresu do odpowiedzi, gdzie wystarczy wpisać standardowy istniejący adres e-mail, którego używasz do komunikacji. Dlatego nie ma potrzeby tworzenia kolejnej skrzynki pocztowej.
💡 Możesz też wstawić przycisk "napisz do nas" bezpośrednio do szablonu, gdzie wpiszesz adres e-mail do odbierania odpowiedzi (wpisz np. mailto:twó[email protected] w polu "link" obok przycisku).
Najczęściej zadawane pytania:
Przed wysłaniem kampanii pojawia się komunikat o niezweryfikowanej domenie.
Mam jednak zweryfikowaną domenę na swoim koncie.
Jeśli widzisz komunikat przed wysłaniem kampanii, że Twoja domena nie jest zweryfikowana, lecz w sekcji Domeny jest oznaczona jako zweryfikowana, upewnij się, że ustawiłeś poprawną domenę wysyłającą w ustawieniach kampanii.
Może znalazła się tam literówka?
Może używasz inną domeną niż ta, którą zweryfikowałeś?
Nie posiadam własnej domeny. Co teraz?
Jeśli dotychczas do swojej komunikacji używałeś tylko bezpłatnych skrzynek pocztowych (@gmail.com, @wp.pl, @interia.pl itp.), zakup własną domenę, by masowo wysyłać wiadomości e-mail z naszego serwisu.
Domenę możesz zakupić u jednego z dostawców hostingu.
Na przykład: hostinger.pl, dhosting.pl, cyberfolks.pl, godaddy.pl lub innych.
💡 Zwiększ jeszcze bardziej swoją dostarczalność za pomocą domeny śledzącej.
❓
Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]