W raportach kampanii dostępne są nie tylko informacje o otwarciach czy kliknięciach, ale również informacje o automatycznie zwróconych wiadomościach (odbitych), anulowanych subksrypcjach czy skargach na spam (oznaczone jako SPAM).
Co oznaczają poszczególne kategorie i które kontakty zaliczają się do aktywnych kontaktów, a więc do Twego abonamentu?
Anulowane subskrypcje
Jeśli Twój odbiorca kliknie w link rezygnacji z subskrypcji znajdujący się w dolnej części wiadomości e-mail, zostanie on na Twej liście jako już nie jako aktywny, ale jako wypisany kontakt. Nie wlicza się więcej w pulę abonamentu.
Oznaczone jako SPAM (skargi dotyczące spamu)
To kontakty, które same, z własnej woli oznaczyły Cię jako "SPAM" po otrzymaniu/otwarciu Twej wiadomości e-mail. Po przekroczeniu pewnej granicy takich zgłoszeń konto zostanie automatycznie zablokowane.
Kontakt nie wlicza się więcej w pulę abonamentu.
Odbijające kontakty:
Odbijające kontakty to takie kontakty, które odbiły wiadomość i nie przyjęły jej.
Odbicia dzielą się na:
Miękkie odbicie: Tymczasowo niedostarczona wiadomość e-mail, na przykład z powodu pełnej skrzynki pocztowej. W ciągu następnych dwóch dni zostanie podjętych 6 kolejnych prób dostarczenia wiadomości do tej skrzynki pocztowej w ramach jednej kampanii.
Jeśli wiadomość e-mail nie zostanie dostarczona po sześciu próbach w ramach jednej kampanii i kolejnych 4 z następnej kampanii (łącznie 10 prób dostarczenia), zostanie oznaczona jako Twarde odbicie.
Kontakt odbijający miękko zalicza się jeszcze w pulę abonamentu.
Twarde odbicie: E-mail odbity w większości przypadków z powodu nieistniejącej skrzynki pocztowej.
Adres e-mail, który ani raz z 10 prób nie przyjął wiadomości (łącznie 10 prób dostarczenia przez system Ecomail) również zostaje oznaczony jako odbijający twardo.
Kontakt odbijający twardo nie wlicza się więcej w pulę abonamentu.
Najczęstsze powody odbić:
Invalid recipient - użytkownik nie istnieje / dany adres nie istnieje
Mailbox full - pełna skrzynka pocztowa
DNS failure - nie udało się połączyć z docelowym serwerem poczty, możliwe, że serwer poczty jest zablokowany lub nieaktywny
Timeout - wiadomość nie mogła zostać dostarczona, serwer docelowy nie odpowiada
Relaying denied - wiadomość została zablokowana przez serwer docelowy - ta skrzynka nie odbiera pocztę zewnętrzną
Undetermined - nieznany błąd
Mail Block - wiadomość została tymczasowo zablokowana serwerem odbierającym
Out of band - serwer odbierający ustawia wiadomość w tak zwanym statusie "holding", w którym jeszcze nie otrzymał ani nie odrzucił wiadomości, ale podejmie decyzję w tej sprawie później
Generic bounce - wiadomość została odrzucona bez podania przyczyny przez serwer
Spam Content / Block - wiadomość została zablokowana przez serwer odbierający z powodu kwalifikacji wiadomości i/lub domeny jako spam
Transient failure - To być spowodowane taką sytuacją jak przestój czy awaria serwera, problemy z siecią serwera odbiorcy, pełna skrzynka odbiorcza lub limity rozmiaru wiadomości e-mail. W przeciwieństwie do stałych awarii, tymczasowe awarie sugerują, że wiadomość e-mail może zostać dostarczona, jeśli zostanie ponownie wysłana po pewnym czasie. Ecomail próbuje dostarczyć wiadomość e-mail do 10 razy.
W abonament wliczają się tylko Aktywne kontakty.
*Niepotwierdzone to kontakty, które zapisały się do Twej listy, lecz nie potwierdziły jeszcze zapisu, gdy masz ustawioną podwójną zgodę (double opt-in). Kontakty te nie wliczają się narazie w abonament i nie otrzymają one na razie Twych wiadomości e-mail.
❓
Masz pytanie? Napisz do nas na chacie lub na [email protected]