W tym artykule dowiesz się:
Co to double opt-in i do czego służy?
Double opt-in (DOI), albo inaczej podwójna zgoda, to funkcja, dzięki której Twój odbiorca otrzyma bezpośrednio po zapisaniu się na listę wiadomość e-mail na podany adres mailowy, na którym musi potwierdzić funkcjonalność i isnienie tego adresu.
Dlaczego warto ustawić double opt-in?
Jest to jedna z metod weryfikacji, czy rejestracja nie była sfałszowana.
Włączając tę funkcję:
zapewnisz sobie, że Twoja lista będzie w dobrym stanie i nie będą na niej nieistniejące adresy, adresy z literówką, spamy i boty
zapewnisz tym samym lepsze wyniki swoich kampanii
uchronisz reputację swojej domeny = lepsza dostarczalność
łatwiej będzie Ci udowodnić zgodę użytkownika na otrzymywanie komunikacji od Ciebie
zaoszczędzisz pieniądze, bo nie będziesz musiał opłacać miejsca za nieprawidłowe adresy
Jak ustawić double opt-in?
Jeśli stworzyłeś już formularz do pozyskiwania kontaktów i chcesz ustawić double opt-in dla każdego nowego kontaktu, wykonaj następujące kroki:
Wybierz listę kontaktów i kliknij w Ustawienia.
Następnie przewiń w dół i znajdź Double opt-in. Następnie kliknij Włącz double opt-in.
Pojawią się pola do wypełnienia, w których należy wpisać temat i treść wiadomości double opt-in.
Możesz napisać tę wiadomość jako prosty tekst lub przygotować i wykorzystać szablon z zakładki Szablony w górnym menu.
Jeśli chcesz użyć szablonu, zalecamy przestrzegać wszystkich zasad tworzenia szablonów mailowych do regularnych kampanii (prostota, przejrzystość, więcej tekstów niż grafiki itp.).W obu przypadkach e-mail/szablon musi zawierać link potwierdzający.
Możesz to zrobić, wstawiając klasyczny merge tag
*|SUBCONFIRM|*
, który zostanie zastąpiony linkiem potwierdzającym subskrypcję.Jeśli chcesz użyć przycisku w swoim szablonie do potwierdzenia, użyj tego samego merge tagu
*|SUBCONFIRM|*
i wstaw go w adres URL przycisku.
Ostatnią rzeczą, którą trzeba zrobić, to uzupełnić adres URL, na który zostanie przekierowany nowy subskrybent. W idealnym wypadku ten link powinien prowadzić na Twoją stronę internetową lub na stronę z podziękowaniem.
Przekierowanie subskrybenta
Włączając tę opcję możesz ustawić, na którą stronę zostanie użytkownik przekierowany po potwierdzeniu.
Jeśli ta opcja nie jest włączona, nowy subskrybent zostanie przekierowany na potwierdzającą stronę Ecomail i zobaczy podobną informację, jak niżej:
Gdzie znajdę raporty dotyczące wiadomości double opt-in?
Raporty dotyczące mailów double opt-in można znaleźć w zakładce Więcej → E-maile transakcyjne.
Następnie wybierz Double opt-in w lewym menu. Tutaj znajdziesz wszelkie statystyki.
❓
Jeśli masz pytania, napisz do nas na [email protected].