Przejdź do głównej zawartości
Double Opt-In (podwójna zgoda)

Ustaw DOI by zweryfikować adres e-mail nowego odbiorcy. Nie będzie tym samym na Twojej liście nieistniejących adresów czy botów.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

W tym artykule dowiesz się:


Co to double opt-in i do czego służy?

Double opt-in (DOI), albo inaczej podwójna zgoda, to funkcja, dzięki której Twój odbiorca otrzyma bezpośrednio po zapisaniu się na listę wiadomość e-mail na podany adres mailowy, na którym musi potwierdzić funkcjonalność i isnienie tego adresu.

Dlaczego warto ustawić double opt-in?

Jest to jedna z metod weryfikacji, czy rejestracja nie była sfałszowana.

Włączając tę funkcję:

  • zapewnisz sobie, że Twoja lista będzie w dobrym stanie i nie będą na niej nieistniejące adresy, adresy z literówką, spamy i boty

  • zapewnisz tym samym lepsze wyniki swoich kampanii

  • uchronisz reputację swojej domeny = lepsza dostarczalność

  • łatwiej będzie Ci udowodnić zgodę użytkownika na otrzymywanie komunikacji od Ciebie

  • zaoszczędzisz pieniądze, bo nie będziesz musiał opłacać miejsca za nieprawidłowe adresy

Jak ustawić double opt-in?

Jeśli stworzyłeś już formularz do pozyskiwania kontaktów i chcesz ustawić double opt-in dla każdego nowego kontaktu, wykonaj następujące kroki:

  1. Wybierz listę kontaktów i kliknij w Ustawienia.

  2. Następnie przewiń w dół i znajdź Double opt-in. Następnie kliknij Włącz double opt-in.

    double opt-in

  3. Pojawią się pola do wypełnienia, w których należy wpisać temat i treść wiadomości double opt-in.


    Możesz napisać tę wiadomość jako prosty tekst lub przygotować i wykorzystać szablon z zakładki Szablony w górnym menu.

    Jeśli chcesz użyć szablonu, zalecamy przestrzegać wszystkich zasad tworzenia szablonów mailowych do regularnych kampanii (prostota, przejrzystość, więcej tekstów niż grafiki itp.).

    W obu przypadkach e-mail/szablon musi zawierać link potwierdzający.

    Możesz to zrobić, wstawiając klasyczny merge tag *|SUBCONFIRM|*, który zostanie zastąpiony linkiem potwierdzającym subskrypcję.

    Jeśli chcesz użyć przycisku w swoim szablonie do potwierdzenia, użyj tego samego merge tagu *|SUBCONFIRM|* i wstaw go w adres URL przycisku.

  4. Ostatnią rzeczą, którą trzeba zrobić, to uzupełnić adres URL, na który zostanie przekierowany nowy subskrybent. W idealnym wypadku ten link powinien prowadzić na Twoją stronę internetową lub na stronę z podziękowaniem.

    Przekierowanie subskrybenta

    Włączając tę opcję możesz ustawić, na którą stronę zostanie użytkownik przekierowany po potwierdzeniu.

    Jeśli ta opcja nie jest włączona, nowy subskrybent zostanie przekierowany na potwierdzającą stronę Ecomail i zobaczy podobną informację, jak niżej:

    Gdzie znajdę raporty dotyczące wiadomości double opt-in?

    Raporty dotyczące mailów double opt-in można znaleźć w zakładce WięcejE-maile transakcyjne.

    Następnie wybierz Double opt-in w lewym menu. Tutaj znajdziesz wszelkie statystyki.


    Jeśli masz pytania, napisz do nas na [email protected].

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?