Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeKontaktyZarządzanie kontaktami
Utwórz listę i zarządzaj listą kontaktów
Utwórz listę i zarządzaj listą kontaktów

Jak utworzyć listę kontaktów i jak zarządzać danymi kontaktów?

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad 7 miesiące temu

W tym artykule dowiesz się, jakie są możliwości zarządzania listą i danymi Twoich kontaktów.

​Zalecamy pracować tylko z 1 listą kontaktów i segmentować kontakty na podstawie etykiet czy ich cech.

Spis treści:


Kiedy warto utworzyć więcej list kontaktów?

Jeśli wysyłasz newslettery w wielu językach, warto mieć indywidualną listę kontaktów według języka odbiorców.

Jeśli zarządzasz e-mailingiem dla dwóch lub więcej firm, wykorzystaj konto agencyjne. Praca z bazą danych będzie dla Ciebie łatwiejsza i bardziej przejrzysta.

Jak utworzyć nową listę kontaktów?

Aby utworzyć nową listę kontaktów w sekcji Kontakty, kliknij + Nowa lista kontaktów.

Po kliknięciu przycisku + Nowa lista kontaktów wpisz następujące:

  • Nazwa listy kontaktów – dla Twej przejrzystości

  • Nazwa nadawcy

  • E-mail nadawcy – adres, z którego będą wysyłane Twoje newslettery; pamiętaj, by wstawić tutaj adres na zweryfikowanej domenie; to nie musi być adres skrzynki pocztowej

  • Adres do odpowiedzi – ustaw adres e-mail, na który będziesz otrzymywać odpowiedzi

Utworzyłeś teraz listę kontaktów, a w niej znajduje się przegląd Twoich kontaktów.

W tej chwili ta lista jest pusta. Możesz jednak zaimportować kontakty w sekcji Importuj kontakty lub za pomocą przycisku Importuj kontakty. Szczegóły odnośnie importu kontaktów znajdziesz tutaj.

W przeglądzie możesz ustawić, czy chcesz wyświetlić kontakty aktywne, wypisane, odbijające, zgłaszające spam czy niepotwierdzone. (co to znaczy?)

Możesz wyeksportować wyświetlone kontakty za pomocą przycisku Eksportuj kontakty. Eksport w formacie CSV zostanie wysłany na Twój e-mail, za pomocą którego logujesz się do aplikacji.

W przeglądzie możesz również ustawić, jakie kolumny chcesz wyświetlić. Na przykład imię, nazwisko, etykiety czy nawet swoje pola własne.

Jak mogę zarządzać moją listą kontaktów?

Po kliknięciu w listę kontaktów po lewej stronie zobaczysz menu.

Są tam następujące możliwości:

  • Przegląd - Tutaj zobaczysz przegląd danych swych kontaktów; możesz tutaj wejść w szczegóły każdego z nich.

  • Segmenty – Tu ustawisz segmenty i ich reguły. Jest to swego rodzaju filtr.

    • Szczegóły i poradnik o segmentacji znajdziesz tutaj.

  • Preferencje – Preferencje lub grupy preferencji, to opcja, za pomocą której możesz dać swoim odbiorcom do wyboru, np. jaką treść chcą od Ciebie otrzymywać lub jak często.

    • Poradnik i szczegóły znajdziesz tutaj.

  • Merge tagi – W tej sekcji możesz utworzyć własne merge tagi, jeśli chcesz zbierać i inne informacje o kontaktach, które jednak nie są zdefiniowane przez Ecomail - np. ulubiony kolor, zwierzak domowy itp. Merge tagów możesz używać do personalizacji wiadomości czy segmentacji.

    • Poradnik i szczegóły odnośnie merge tagów znajdziesz tutaj.

  • Formularze – Tutaj możesz utworzyć formularze zapisu do pozyskiwania nowych kontaktów.

    • Poradnik i szczegóły znajdziesz tutaj.

  • Ustawienia – Tutaj znajdują się kluczowe ustawienia Twej listy kontaktów. Zobacz poniżej.

  • Importuj kontakty – W tej sekcji możesz zaimportować kontakty czy masowo aktualizować dane już istniejących kontaktów na liście.

    • Poradnik i szczegóły znajdziesz tutaj.

  • Deklinacja i imieniny – Tutaj możesz włączyć odmianę imion Twoich kontaktów, byś następnie mógł za pomocą merge tagu *|VOKATIV|* personalizować wiadomości.

    Przykładowo: Kontakt o imieniu Anna otrzyma w cechę "Wołacz" wartość Anno. Używająć merge tagu VOKATIV w wiadomości, merge tag zostanie zastąpiony tą wartością.


    ❗️Koniecznym jest, by dany kontakt miał ustawione Państwo - Polska ❗️
    ​​

  • Integracja z Facebookiem – Połącz swój profil firmowy, byś mógł pozyskiwać kontakty z Facebooka na listę kontaktów Ecomail.

  • Wypisanie kontaktów – Tu możesz masowo wypisać kontakty. Uważaj jednak, następnie nie możesz ich już masowo zapisać na listę.

  • Usunięcie kontaktów – tutaj możesz masowo usunąć kontakty – uwaga, tej operacji nie można przywrócić

Ustawienia listy kontaktów

W każdej liście kontaktów znajdziesz opcję Ustawienia, gdzie możesz ustawić:

  • Nazwę listy kontaktów

  • E-mail nadawcy oraz e-mail do odpowiedzi

  • Double opt-in (podwójna zgoda) – tutaj ustawisz potwierdzenie e-maila podwójnej zgody oraz późniejsze przekierowania - szczegóły tutaj

  • Potwierzenie anulowania subskrypcji – Chcesz, by odbiorcy mogli się wypisać 1 kliknięciem czy muszą to jeszcze potwierdzić? Mają wypisać się z tej 1 listy lub ze wszystkich?

  • Powiadomienia o zmianie w subskrypcjach – Chcesz otrzymać wiadomość informacyjną o nowo zapisanych czy wypisanych kontaktach? Ustawisz to tutaj.

  • Zmiana formularza do anulowania subskrypcji – Tutaj ustawisz swoje opcje lub język formularza wypisu z listy

  • Ustawienia webhooka – jeśli chcesz wysyłać informacje do webhooka


Jeśli potrzebujesz pomocy lub masz jakiekolwiek pytania, napisz do nas na czacie w aplikacji lub na [email protected] 📩

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?