W tym artykule dowiesz się, jakie są możliwości zarządzania listą i danymi Twoich kontaktów.
Zalecamy pracować tylko z 1 listą kontaktów i segmentować kontakty na podstawie etykiet czy ich cech.
Spis treści:
Kiedy warto utworzyć więcej list kontaktów?
Jeśli wysyłasz newslettery w wielu językach, warto mieć indywidualną listę kontaktów według języka odbiorców.
Jeśli zarządzasz e-mailingiem dla dwóch lub więcej firm, wykorzystaj konto agencyjne. Praca z bazą danych będzie dla Ciebie łatwiejsza i bardziej przejrzysta.
Jak utworzyć nową listę kontaktów?
Aby utworzyć nową listę kontaktów w sekcji Kontakty, kliknij + Nowa lista kontaktów.
Po kliknięciu przycisku + Nowa lista kontaktów wpisz następujące:
Nazwa listy kontaktów – dla Twej przejrzystości
Nazwa nadawcy
E-mail nadawcy – adres, z którego będą wysyłane Twoje newslettery; pamiętaj, by wstawić tutaj adres na zweryfikowanej domenie; to nie musi być adres skrzynki pocztowej
Adres do odpowiedzi – ustaw adres e-mail, na który będziesz otrzymywać odpowiedzi
Utworzyłeś teraz listę kontaktów, a w niej znajduje się przegląd Twoich kontaktów.
W tej chwili ta lista jest pusta. Możesz jednak zaimportować kontakty w sekcji Importuj kontakty lub za pomocą przycisku Importuj kontakty. Szczegóły odnośnie importu kontaktów znajdziesz tutaj.
W przeglądzie możesz ustawić, czy chcesz wyświetlić kontakty aktywne, wypisane, odbijające, zgłaszające spam czy niepotwierdzone. (co to znaczy?)
Możesz wyeksportować wyświetlone kontakty za pomocą przycisku Eksportuj kontakty. Eksport w formacie CSV zostanie wysłany na Twój e-mail, za pomocą którego logujesz się do aplikacji.
W przeglądzie możesz również ustawić, jakie kolumny chcesz wyświetlić. Na przykład imię, nazwisko, etykiety czy nawet swoje pola własne.
Jak mogę zarządzać moją listą kontaktów?
Po kliknięciu w listę kontaktów po lewej stronie zobaczysz menu.
Są tam następujące możliwości:
Przegląd - Tutaj zobaczysz przegląd danych swych kontaktów; możesz tutaj wejść w szczegóły każdego z nich.
Segmenty – Tu ustawisz segmenty i ich reguły. Jest to swego rodzaju filtr.
Szczegóły i poradnik o segmentacji znajdziesz tutaj.
Preferencje – Preferencje lub grupy preferencji, to opcja, za pomocą której możesz dać swoim odbiorcom do wyboru, np. jaką treść chcą od Ciebie otrzymywać lub jak często.
Poradnik i szczegóły znajdziesz tutaj.
Merge tagi – W tej sekcji możesz utworzyć własne merge tagi, jeśli chcesz zbierać i inne informacje o kontaktach, które jednak nie są zdefiniowane przez Ecomail - np. ulubiony kolor, zwierzak domowy itp. Merge tagów możesz używać do personalizacji wiadomości czy segmentacji.
Poradnik i szczegóły odnośnie merge tagów znajdziesz tutaj.
Formularze – Tutaj możesz utworzyć formularze zapisu do pozyskiwania nowych kontaktów.
Poradnik i szczegóły znajdziesz tutaj.
Ustawienia – Tutaj znajdują się kluczowe ustawienia Twej listy kontaktów. Zobacz poniżej.
Importuj kontakty – W tej sekcji możesz zaimportować kontakty czy masowo aktualizować dane już istniejących kontaktów na liście.
Poradnik i szczegóły znajdziesz tutaj.
Deklinacja i imieniny – Tutaj możesz włączyć odmianę imion Twoich kontaktów, byś następnie mógł za pomocą merge tagu *|VOKATIV|* personalizować wiadomości.
Przykładowo: Kontakt o imieniu Anna otrzyma w cechę "Wołacz" wartość Anno. Używająć merge tagu VOKATIV w wiadomości, merge tag zostanie zastąpiony tą wartością.
❗️Koniecznym jest, by dany kontakt miał ustawione Państwo - Polska ❗️
Integracja z Facebookiem – Połącz swój profil firmowy, byś mógł pozyskiwać kontakty z Facebooka na listę kontaktów Ecomail.
artykuły: Facebook Lead Ads i Facebook Custom Audiences
Wypisanie kontaktów – Tu możesz masowo wypisać kontakty. Uważaj jednak, następnie nie możesz ich już masowo zapisać na listę.
Usunięcie kontaktów – tutaj możesz masowo usunąć kontakty – uwaga, tej operacji nie można przywrócić
Ustawienia listy kontaktów
W każdej liście kontaktów znajdziesz opcję Ustawienia, gdzie możesz ustawić:
Nazwę listy kontaktów
E-mail nadawcy oraz e-mail do odpowiedzi
Double opt-in (podwójna zgoda) – tutaj ustawisz potwierdzenie e-maila podwójnej zgody oraz późniejsze przekierowania - szczegóły tutaj
Potwierzenie anulowania subskrypcji – Chcesz, by odbiorcy mogli się wypisać 1 kliknięciem czy muszą to jeszcze potwierdzić? Mają wypisać się z tej 1 listy lub ze wszystkich?
Powiadomienia o zmianie w subskrypcjach – Chcesz otrzymać wiadomość informacyjną o nowo zapisanych czy wypisanych kontaktach? Ustawisz to tutaj.
Zmiana formularza do anulowania subskrypcji – Tutaj ustawisz swoje opcje lub język formularza wypisu z listy
Ustawienia webhooka – jeśli chcesz wysyłać informacje do webhooka
❓
Jeśli potrzebujesz pomocy lub masz jakiekolwiek pytania, napisz do nas na czacie w aplikacji lub na [email protected] 📩