Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeKontaktyZarządzanie kontaktami
Co oznaczają anulowane subskrypcje, odbijające kontakty i oznaczone jako SPAM?
Co oznaczają anulowane subskrypcje, odbijające kontakty i oznaczone jako SPAM?

Czym są anulowane / odbijające kontakty? Co znaczy oznaczone jako SPAM? Czy płacę za te kontakty?

Marek Szwed avatar
Napisane przez Marek Szwed
Zaktualizowano ponad tydzień temu

W raportach kampanii dostępne są nie tylko informacje o otwarciach czy kliknięciach, ale również informacje o automatycznie zwróconych wiadomościach (odbitych), anulowanych subksrypcjach czy skargach na spam (oznaczone jako SPAM).

Co oznaczają poszczególne kategorie i które kontakty zaliczają się do aktywnych kontaktów, a więc do Twego abonamentu?

Anulowane subskrypcje

Jeśli Twój odbiorca kliknie w link rezygnacji z subskrypcji znajdujący się w dolnej części wiadomości e-mail, zostanie on na Twej liście jako już nie jako aktywny, ale jako wypisany kontakt. Nie wlicza się więcej w pulę abonamentu.

Oznaczone jako SPAM (skargi dotyczące spamu)

To kontakty, które same, z własnej woli oznaczyły Cię jako "SPAM" po otrzymaniu/otwarciu Twej wiadomości e-mail. Po przekroczeniu pewnej granicy takich zgłoszeń konto zostanie automatycznie zablokowane.

Kontakt nie wlicza się więcej w pulę abonamentu.

Odbijające kontakty:

Odbijające kontakty to takie kontakty, które odbiły wiadomość i nie przyjęły jej.
Odbicia dzielą się na:

Miękkie odbicie: Tymczasowo niedostarczona wiadomość e-mail, na przykład z powodu pełnej skrzynki pocztowej. W ciągu następnych dwóch dni zostanie podjętych 6 kolejnych prób dostarczenia wiadomości do tej skrzynki pocztowej w ramach jednej kampanii.

Jeśli wiadomość e-mail nie zostanie dostarczona po sześciu próbach w ramach jednej kampanii i kolejnych 4 z następnej kampanii (łącznie 10 prób dostarczenia), zostanie oznaczona jako Twarde odbicie.

Kontakt odbijający miękko zalicza się jeszcze w pulę abonamentu.

Twarde odbicie: E-mail odbity w większości przypadków z powodu nieistniejącej skrzynki pocztowej.

Adres e-mail, który ani raz z 10 prób nie przyjął wiadomości (łącznie 10 prób dostarczenia przez system Ecomail) również zostaje oznaczony jako odbijający twardo.

Kontakt odbijający twardo nie wlicza się więcej w pulę abonamentu.

Najczęstsze powody odbić:

  • Invalid recipient - użytkownik nie istnieje / dany adres nie istnieje

  • Mailbox full - pełna skrzynka pocztowa

  • DNS failure - nie udało się połączyć z docelowym serwerem poczty, możliwe, że serwer poczty jest zablokowany lub nieaktywny

  • Timeout - wiadomość nie mogła zostać dostarczona, serwer docelowy nie odpowiada

  • Relaying denied - wiadomość została zablokowana przez serwer docelowy - ta skrzynka nie odbiera pocztę zewnętrzną

  • Undetermined - nieznany błąd

  • Mail Block - wiadomość została tymczasowo zablokowana serwerem odbierającym

  • Out of band - serwer odbierający ustawia wiadomość w tak zwanym statusie "holding", w którym jeszcze nie otrzymał ani nie odrzucił wiadomości, ale podejmie decyzję w tej sprawie później

  • Generic bounce - wiadomość została odrzucona bez podania przyczyny przez serwer

  • Spam Content / Block - wiadomość została zablokowana przez serwer odbierający z powodu kwalifikacji wiadomości i/lub domeny jako spam

  • Transient failure - To być spowodowane taką sytuacją jak przestój czy awaria serwera, problemy z siecią serwera odbiorcy, pełna skrzynka odbiorcza lub limity rozmiaru wiadomości e-mail. W przeciwieństwie do stałych awarii, tymczasowe awarie sugerują, że wiadomość e-mail może zostać dostarczona, jeśli zostanie ponownie wysłana po pewnym czasie. Ecomail próbuje dostarczyć wiadomość e-mail do 10 razy.

W abonament wliczają się tylko Aktywne kontakty.

*Niepotwierdzone to kontakty, które zapisały się do Twej listy, lecz nie potwierdziły jeszcze zapisu, gdy masz ustawioną podwójną zgodę (double opt-in). Kontakty te nie wliczają się narazie w abonament i nie otrzymają one na razie Twych wiadomości e-mail.


Masz pytanie? Napisz do nas na chacie lub na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?