Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeKontaktyZarządzanie kontaktami
Anulowanie subskrypcji i usuwanie kontaktów
Anulowanie subskrypcji i usuwanie kontaktów

Jak wstawić link do rezygnacji z subskrypcji do swojego newslettera oraz jak masowo wypisać lub usuwać kontakty.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Jak działa anulowanie subskrypcji

Kontakty mogą zrezygnować z subskrypcji bezpośrednio w newsletterze, korzystając z linku do rezygnacji, który umieszczasz na końcu swojej wiadomości. Możesz wstawić ten link w dowolnym miejscu w newsletterze, ale odbiorcy zazwyczaj znajdują go na dole w stopce:

W jaki sposób dodać do newslettera link do anulowania subskrypcji?

Aby wstawić link do anulowania subskrypcji, wystarczy wstawić następujący merge tag w miejsce linku:

*|UNSUB|*

Wstaw ten merge tag w pole linku, które pojawia się po zaznaczeniu tekstu, pod którym chcesz umieścić link do rezygnacji, a następnie kliknij w mały spinacz w pasku narzędzi.

Kiedy pojawi się menu wstawiania linków, wstaw wyżej wspomniany merge tag w pole URL:

Twoja kampania jest teraz gotowa do wysyłki. Po kliknięciu kontaktu w ten link, od tego czasu nie zostaną do niego wysłane już żadne kampanie.

Jeśli używasz wielu list kontaktów, sugerujemy ustawić opcję rezygnacji ze wszystkich list. Opcję tę znajdziesz w ustawieniach listy kontaktów.

Bez ustawienia tej opcji Twój kontakt może otrzymać newsletter, którego nie chce już otrzymywać. Z tym ustawieniem, po kliknięciu przycisku rezygnacji w którymkolwiek newsletterze kontakt zostanie wypisany ze wszystkich Twoich list kontaktów.

W ustawieniach listy kontaktów możesz również ustawić, czy chcesz, aby kontakt mógł anulować subskrypcję jednym kliknięciem, czy też kontakt musi potwierdzić anulowanie.

Podobnie możesz też tutaj ustawić przekierowanie użytkownika po anulowaniu subskrypcji.

Czy mogę przetłumaczyć tekst widziany przez kontakt po anulowaniu subskrypcji?

Formularz rezygnacji z subskrypcji znajduje się na liście kontaktów w sekcji Ustawienia. Dla różnych wersji językowych zalecamy posiadanie osobnej listy kontaktów dla każdego kraju, do którego wysyłasz swoje newslettery. Następnie możesz odpowiednio przetłumaczyć formularz rezygnacji na dany język.

Czy kontakt może ponownie zapisać się na listę, nawet jeśli zrezygnował z subskrypcji w Ecomail?

Tak, może. Jeśli ponownie zapisze się, na przykład poprzez formularz zapisu.

Jak mogę masowo wypisać kontakty z listy?

Możesz masowo wypisać kontakty z listy kontaktów po wejściu w sekcję Kontakty -> Wypisz kontakty. Możesz skopiować i wkleić adresy e-mail do pola rezygnacji z subskrypcji i masowo wypisać je z subskrypcji.

⚠️ Uwaga! Kontakty nie mogą być ponownie zapisane masowo. Ma to na celu zapobieżenie ewentualnemu spamowaniu kontaktów.

Możesz także masowo wypisać kontakty z subskrypcji w przeglądzie listy kontaktów. Możesz także ponownie zapisać kontakty w ten sposób, ale musisz zaznaczyć te, które chcesz wypisać lub ponownie zapisać.

Czy muszę usuwać moje kontakty, które zrezygnowały z subskrypcji?

Nie musisz usuwać kontaktów, które zrezygnowały z subskrypcji i nie zalecamy tego. Kontakty, które zrezygnowały z subskrypcji lub odbiły Twoją wiadomość, są to nieaktywne kontakty, więc nic za nie nie płacisz - nie wliczają się w pulę kontaktów w abonamencie. Do kontaktów, które zrezygnowały z subskrypcji, nie będą wysyłane żadne dalsze wiadomości.

Nie zalecamy usuwania kontaktów, które zrezygnowały z subskrypcji. Jest to dlatego, że możesz później przypadkiem ponownie zaimportować je jako aktywne kontakty i wysyłać do nich następne wiadomości. W ten sposób zaczniesz je spamować.

Jak mogę usunąć kontakty z Ecomail?

Aby masowo usuwać kontakty, otwórz swoją listę kontaktów, wejdź w sekcję Usuń kontakty a następnie wklej ich adresy e-mail w potrzebne pole.

⚠️ Uwaga! Ta operacja jest nieodwracalna.


Masz pytania? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?