W Ecomailu możesz dodawać etykiety bezpośrednio do kontaktów, co da się wykorzystać w celu lepszego zarządzania swoją bazą kontaktów. W ten sposób z łatwością możesz wybierać i oznaczać kontakty w swojej bazie, czyniąc ją bardziej uporządkowaną i przejrzystą.
Pamiętaj jednak, aby z etykietami pracować w sposób przemyślany, ponieważ nie można ich masowo edytować ani usunąć.
Zastosowanie przy imporcie
Czy posiadasz plik z kontaktami, które przykładowo zostały pozyskane w ramach promocji i wyróżnią się czymś konkretnym na tle pozostałych kontaktów? W ostatnim kroku importu kliknij opcję "Dodaj etykietę do tych kontaktów" i wprowadź nazwę etykiety wedle własnego uznania.
Przykład ten pokazuje import kontaktów z promocji w Berlinie, zatem wybieramy etykiety promocja, Berlin i Maj2021. Oddziel je przecinkami.
Na liście kontaktów ujrzysz wówczas poszczególne etykiety dla każdego adresu e-mail. W sekcji "Segmenty" za ich pomocą możesz filtrować kontakty.
Dodaj etykietę przy pomocy API
Jeśli chcesz wprowadzić etykietę przy użyciu API, wykonaj następujące:
"tags": ["jakistag"]
Uwaga: Zwróć uwagę na to, że podczas przesyłania etykiet za pomocą API, dochodzi do ich “nadpisania” - oznacza to, że API usunie wszystkie etykiety, za wyjątkiem tych, które zostały wysłane w callu. Jeśli uniknąć tego typu “nadpisania”, nie zapomnij dodać do requestu pierwotnych etykiet.
Zastosowanie w automatyzacji
Możesz również dodać etykietę do kontaktów w ramach automatyzacji czyli automatyzowanej kampanii (ang. marketing automation). Typowym przykładem będzie automatyczna kampania powitalna po zapisaniu się do otrzymywania wiadomości na Twojej stronie (przykładowo w formie wyskakującego formularza). Jeśli dodasz etykiety do nowych kontaktów, z łatwością uzyskasz przegląd źródeł pochodzenia adresów e-mail.
W przypadku opisanej powyżej automatyzacji, wybierz wyzwalacz "Użytkownik się rejestruje" po czym wybierz działanie "Dodaj etykietę".
Wybierz nazwę dla swojej etykiety. W tym przykładzie zbieramy kontakty z wyskakującego formularza, tak więc wybierzemy przykładową nazwę tagu "wyskform".
Tak stworzone etykiety wykorzystasz na przykład do późniejszego tworzenia segmentów. Dużą popularnością cieszy się tworzenie segmentów na podstawie źródła kontaktu. Przykładowo, jeśli chciałbyś wysłać e-mail z przypomnieniem do każdego, kto zarejestrował się przy pomocy wyskakującego formularza, postępuj w następujący sposób. Przejdź do listy kontaktów, kliknij segmenty i wybierz Etykiety – Ma etykietę – napisz etykietę, np. wyskform.
Oznaczanie kontaktów poprzez kliknięcie w przycisk w wiadomości
Chcesz dodać etykietę do kontaktów, które zareagowały na przycisk w Twojej kampanii? Przykładowo: "Jestem zadowolony z zakupu" X "Nie jestem zadowolony z zakupu" lub "Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości handlowych" X "Nie wyrażam zgody na wysyłanie wiadomości handlowych".
Uwaga! Nie musisz dodawać etykiet do wszystkich linków. Segmentować możesz również na podstawie kliknięć w konkretny link. Dodawanie etykiet do kontaktów w kampanii jest łatwiejsze, kiedy po kliknięciu w przycisk chcesz wywołać kolejną akcję np. za pomocą automatyzacji. Przykładowo, zadowolenie z zakupu, albo przed 25 maja 2018 roku, zgody zostały uzyskane zgodnie z RODO.
Jak tego dokonać:
Wstaw przycisk do newslettera i następujący merge tag zamiast zwykłego linku:
A) Merge tag wstawiany pod przyciskiem:
*|ECM_ADDTAG_mytag|*
Jeśli etykieta "mytag" Ci nie odpowiada, możesz ją zastąpić swoim własnym słowem. Oznaczenie "mytag" musi być jednak pojedynczym słowem bez znaków diakrytycznych, myślników i podkreśleń. Przykładowo, zgodarodo, zadowolony, niezadowolony itp..
Po kliknięciu pojawi się strona podziękowania. Strony tej nie można edytować.
B) Merge tag ze swoim własnym przekierowaniem pod przyciskiem:
*|ECM_ADDTAG_mytag|*?Redirect=
Jeśli chcesz wyświetlić swoją własną stronę podziękowania po kliknięciu przycisku potwierdzenia, wystarczy wstawić link do niej zaraz po merge tagu. Możesz też wstawić tam też link do strony, do której chcesz przekierowywać kontakty.
Zamiast mytag możesz również użyć swojej własnej etykiety, a po oznaczeniu ?Redirect= wprowadź adres URL do strony, do której chcesz przekierować użytkownika. Zatem przykładowo *|ECM_ADDTAG_mytag|*?Redirect=https://www.ecomail.pl
Jeśli chcesz zastosować dodatkowe parametry w adresie przekierowania, adres musi być kodowany w URL (urlencoded). W tym celu możesz skorzystać na przykład z tego narzędzia.
W ten sposób etykieta zostanie dodana do wszystkich użytkowników, którzy klikną w wybrany przycisk. Możesz zauważyć to na liście, bądź bezpośrednio w szczegółach kontaktów.
Jak pracować z kontaktami, które mają etykiety?
W segmentach:
Na liście kontaktów, którym przesłałeś owe kampanie, utwórz segment odpowiadający cechom kontaktu: Etykiety => Ma etykietę => zadowolony.
W automatyzacjach:
Możesz też uruchomić automatyzację z wyzwalaczem takim, jak "Etykieta zgodarodo została dodana", wówczas wszystkie osoby, które kliknęły przycisk w ramach kampanii i miały dodaną etykietę otrzymają e-mail, SMS lub inne zdarzenie wedle Twoich potrzeb.
❓
Jeśli masz pytania, napisz do nas na chacie lub na [email protected].