Dla lepszego zarządzania kontaktami w Ecomail zalecamy działać tylko z jedną listą kontaktów i stosować segmentację do segmentowania swych kontaktów na mniejsze grupy.
Na początek wytłumaczmy sobie podstawowe pojęcia:
Lista kontaktów - Lista, która zawiera wszystkie Twoje kontakty.
Segment - Grupa kontaktów spełniających te same warunki. Filtr, którego możesz użyć w obrębie listy kontaktów do filtrowania swych kontaktów według warunków mających zastosowanie do pól podstawowych, pól niestandardowych, grup preferencji, zachowań kontaktów itp.
Pole własne - Pole, w które możesz wstawić swoje dane, na które nie ma przygotowanego podstawowego pola w Ecomailu (inne dane, niż podstawowe pola jak imię, nazwisko itp.). Wartości z pól własnych możesz przywołać w wiadomości za pomocą tzw. merge tagów.
Grupa preferencji - Informacje, którymi mogą zarządzać sami odrbiocy. Przykładowo częstotliwość otrzymywania mailingu; tematy, które ich interesują itp.
Etykiety - etykiety umożliwiają Ci prostą segmentację. Można dodać etykiety w proste sposób np. przy imporcie lub za pomocą automatyzacji.
Lista kontaktów a Segment
Lista kontaktów zawiera całą bazę danych kontaktów.
Segment zawiera tylko część kontaktów z całej listy kontaktów, które spełniają określone warunki tego segmentu. Warunki określasz ty sam.
Lista kontaktów a Grupa preferencji
Lista kontaktów zawiera całą Twoją bazę danych.
Grupa preferencji to przykładowo taka część kontaktów, która wybrała w ustawieniach preferencji, że chcą otrzymywać mailing tylko okazjonalnie.
Przykładowo grupa preferencji "Jak często chcesz otrzymywać newsletter?" może wyglądać w ten sposób:
Segment a Grupa preferencji
Segment jest to część kontaktów na podstawie Tobą określonego warunku.
Przykładowo możesz segmentować (filtrować) kontakty, które są w grupie preferencji "Chcę otrzymywać newslettery co tydzień".
Segment a Pole własne
Ecomail zawiera pola podstawowe do pracy w aplikacji - e-mail, imię, nazwisko, miasto itp. Możesz jednak też wgrać informacje dodatkowe, z którymi chcesz pracować przy pomocy pól własnych. W oparciu o informacje przechowywane w takim polu możesz wówczas tworzyć segmenty i dalej personalizować swoje newslettery.
Pola własne a Grupy preferencji
Pola własne i Grupy preferencji przechowują dodatkowe informacje kontaktowe.
Grupy są wybierane przez kontakt (częstotliwość newsletterów).
Pole własne to Twoje własne pole wewnętrzne, które Ty możesz zmieniać i dodawać do niego dane.
Pola własne a Etykiety
Zarówno Pola własne jak i Etykiety stanowią dodatkowe informacje wewnętrzne dla kontaktów.
Etykiety są zwykle stosowane do szybkiego oznaczenia kontaktów i późniejszego segmentowania na podstawie tych etykiet. Nie można ich jednak edytować ani usuwać masowo.
Pola własne można edytować i używać za pomocą merge tagów w celach personalizacji w swoim mailingu.
Pole własne a Merge tag
Pole własne zawiera dodatkowe informacje o danym kontakcie. Tę informację można wykorzystać i za pomocą specjalnego hasła (merge tagu) przywołać go w wysłanym mailingu. Użyty Merge tag w mailingu zostanie zastąpiony wartością tego pola.
Przykładowo, jeśli mamy kontakt, którego imię = Adam, przy użyciu merge tagu *|NAME|* w wysłanym mailingu zamiast tego merge tagu pojawi się Adam.
Spis podstawowych, zdefiniowanych merge tagów przez Ecomail można znaleźć tutaj.
Masz pytania? Napisz do nas na czacie lub pod adres [email protected]