Wysyłanie ogólnych newsletterów do całej bazy danych jest nieefektywne. Nie wszyscy odbiorcy są zainteresowani wszystkim i bardzo szybko mogą przestać otwierać i czytać Twoje wiadomości, jeśli będą one zbyt ogólne i niedopasowane, a ostatecznie sami wypiszą się z listy.
W ten sposób można nie tylko stracić kontakt z listy kontaktów, ale także potencjalnego klienta. Wysyłanie spersonalizowanych newsletterów do wybranych grup subskrybentów nie jest tak trudne, jak może się wydawać na pierwszy rzut oka.
Przeczytaj, jak możesz tworzyć segmenty i wysyłać maile, które naprawdę spodobają się Twoim kontaktom.
Spis treści:
Co to jest segment?
Segment to mniejsza grupa kontaktów o takich samych cechach lub zachowaniach.
Można tworzyć takie grupy według wybranych kryteriów (reguł).
Na przykład: wszyscy mężczyźni; wszystkie osoby poniżej 35 roku życia; każdy, kto otworzył e-mail w poprzednich kampaniach/odwiedził Twoją stronę internetową/zrobił zakup w Twoim sklepie internetowym; ...
Dlaczego tworzyć segmenty?
Nie musisz pracować z kilkoma listami kontaktów, możesz pracować z całą bazą danych w ramach tylko jednej.
Segmentacja pozwala na lepsze dopasowanie Twoich wiadomości pod konkretnych odbiorców. W ten sposób możesz do każdego wysłać to, co interesuje właśnie jego.
Tym samym poprawisz skuteczność kampanii, wzrośnie Twoja reputacja między odbiorcami i będą oni prawdopodobnie częściej otwierać Twoje maile i robić zakupy na Twojej stronie.
Najnowsze modele letnich sukienek mężczyzn prawdopodobnie nie zainteresują, dlatego skuteczniej jest wysłać newsletter tylko do segmentu "kobiety". Tym samym również nie będziesz przeszkadzać niewłaściwej grupie docelowej.
Jak utworzyć segmenty?
Wejdź w aplikacji w zakładkę Kontakty, wybierz listę, kliknij Segmenty, a następnie Nowy segment.
Następnie możesz stworzyć segment według swoich kryteriów.
Na przykład: Wszyscy mężczyźni poniżej 30 lat z Warszawy.
Segmentować można według:
cech kontaktu (imię, nazwisko, miasto, adres, rok urodzenia, imieniny, płeć, data zapisu, rating, notatka w szczegółach kontaktu itp.)
etykiet
własnych cech kontaktu (np. ilość punktów lojalnościowych, klient (nie)ma psa/kota, ...)
preferencji
zachowania w kampanii
zachowania w automatyzacjach
zachowania na stronie
Aby móc korzystać z zaawansowanej segmentacji i segmentować na przykład według Zachowania użytkownika na stronie, konieczne jest wdrożenie kodu śledzenia oraz posiadanie abonamentu Marketer.
💡 Segment wystarczy utworzyć tylko raz a kiedy kontakt spełni zasady segmentu (np. otworzy Twojego maila), zostanie on dodany do danego segmentu automatycznie.
Najczęściej zadawane pytania
Jak mogę wysłać kampanię do danego segmentu?
W pierwszym kroku tworzenia kampanii wystarczy wybrać dany Segment zamiast całej listy kontaktów:
Jak mogę zbierać informacje o swoich odbiorcach?
Zasadą wysokiej jakości e-mailingu są wszystkie dane w jednym miejscu. Dlatego postaraj się umieścić w Ecomail jak najwięcej informacji o kliencie.
Informacje o swoich kontaktach możesz pozyskiwać za pomocą formularzy Ecomail, które umieścisz na swojej stronie internetowej lub w mediach społecznościowych.
Oprócz adresu e-mail może to być imię i nazwisko, data urodzenia, a nawet niektóre dane osobowe.
Bardzo cenne jest także, jeśli znasz preferencje subskrybenta. Jeśli wiesz, że interesuje go np. piłka nożna, a nie siatkówka, i ma on psa.
Informacje możesz też zbierać z zamówień (dane dostawy, co i w jakiej kategorii kupił klient, za ile pieniędzy i kiedy to było).
Po dodaniu kodu śledzenia do witryny, do kontaktów również są zapisywane informacje o tym, które konkretne strony Twej witryny odwiedzili.
Istnieje naprawdę wiele opcji segmentacji.
Zależy to na tym, które segmenty są odpowiednie dla Twojej działalności.
❓
Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]