Aby móc korzystać z jeszcze dokładniejszej segmentacji i automatyzacji, trzeba zaimplementować kod śledzenia na twej stronie.
Działa to na podobnej zasadzie jak kod śledzenia na przykład z Google Analytics.
Ecomail uzyska w ten sposób o odbiorcach takie informacje, jak:
zachowanie poszczególnych użytkowników na Twej stronie internetowej
dane o tym, jakie produkty użytkownik oglądał czy zakupił
jego ruch na stronie
Spis treści:
Instalacja kodu śledzenia
Żeby zainstalować kod śledzenia, wklej kod poniżej na każdą stronę zaraz za znacznik <body>:
<!-- Ecomail starts -->
<script type="text/javascript">
;(function(p,l,o,w,i,n,g){if(!p[i]){p.GlobalSnowplowNamespace=p.GlobalSnowplowNamespace||[];
p.GlobalSnowplowNamespace.push(i);p[i]=function(){(p[i].q=p[i].q||[]).push(arguments)
};p[i].q=p[i].q||[];n=l.createElement(o);g=l.getElementsByTagName(o)[0];n.async=1;
n.src=w;g.parentNode.insertBefore(n,g)}}(window,document,"script","//d1fc8wv8zag5ca.cloudfront.net/2.4.2/sp.js","ecotrack"));
window.ecotrack('newTracker', 'cf', 'd2dpiwfhf3tz0r.cloudfront.net', { // Initialise a tracker
appId: '--- !!! TUTAJ WPISZ IDENTYFIKATOR SWOJEGO KONTA !!! ---'
});
window.ecotrack('setUserIdFromLocation', 'ecmid');
window.ecotrack('trackPageView');
</script>
<!-- Ecomail stops -->
UWAGA !
Pamiętaj, by zastąpić tę część kodu:
--- !!! TUTAJ WPISZ IDENTYFIKATOR SWOJEGO KONTA !!! ---
własnym identyfikatorem (nazwą) konta. Ta nazwa jest taka sama jak początek adresu URL Twojego konta.
Na przykładzie: Dla konta https://esencjalne.ecomailapp.pl/ nazwa konta (identyfikator) to esencjalne, a więc kod będzie wyglądać tak:
Aby umożliwić śledzenie ruchu, musisz "oznaczyć" linki swojej kampanii, włączając śledzenie kampanii w Google Analytics.
Alternatywnie, możesz ręcznie oznaczyć każdą stronę, dodając do jej linku merge tag *|ECMID|*, jak na przykładzie poniżej:
https://www.esencjalne.pl?ecmid=*|ECMID|*
W jaki sposób kontakt może zostać zidentyfikowany?
Aby Ecomail mógł śledzić zachowanie kontaktu na stronie, kontakt musi najpierw zostać zidentyfikowany.
Identyfikacja następuje, gdy kontakt kliknie w tzw. "otagowany" link w newsletterze lub automatyzacji.
Śledzenie można ustawić w jeden z tych sposobów:
a) w automatyzacji, poprzez włączenie śledzenia w kroku "Wyślij e-mail" (np. w automatyzacji powitalnej)
b) w kampanii zwykłej, poprzez włączenie śledzenia za pomocą Google Analytics (krok 2 przy przygotowaniu kampanii). Tym samym automatycznie zostanie do linków dodany parametr ecmid=*|ECMID|*
c) po ręcznym dodaniu zmiennej do każdego linka w szablonie -
dodając za link zmienną "ecmid", czyli merge tag *|ECMID|* w następujący sposób:www.mojastrona.pl?ecmid=*|ECMID|*
d) bezpośrednio na stronie internetowej, jeżeli masz dodany kod śledzenia do strony i kontakt zaloguje się do swego konta
e) bezpośrednio na stronie internetowej, jeżeli masz dodany kod śledzenia do strony i kontakt zapisze się do bazy z pomocą formularza zapisu Ecomail
Test kodu śledzenia
Jeśli chcesz przetestować, jeśli Twój kod śledzenia działa, możesz przetestować to na sobie na dwa sposoby:
Wklej poniższy ciąg po linku i zastąp go swoim adresem e-mail, który masz na liście kontaktów: ?ecmid=Mó[email protected]
lub
Uruchom fragment kodu za pomocą konsoli w przeglądarce (np. w Google Chrome poprzez Narzędzia dla deweloperów lub F12 / Cmd+Option+J → konsola) i zastąp go swoim adresem e-mail:
window.ecotrack('setUserId', 'Mó[email protected]');
window.ecotrack('trackPageView');
❓
W razie jakichkolwiek pytań, napisz do nas na chacie lub na [email protected].