Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeZaawansowane
Wdrożenie kodu śledzenia
Wdrożenie kodu śledzenia

Jak zainstalować i przetestować kod śledzenia na stronie.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Aby móc korzystać z jeszcze dokładniejszej segmentacji i automatyzacji, trzeba zaimplementować kod śledzenia na twej stronie.

Działa to na podobnej zasadzie jak kod śledzenia na przykład z Google Analytics.

Ecomail uzyska w ten sposób o odbiorcach takie informacje, jak:

  • zachowanie poszczególnych użytkowników na Twej stronie internetowej

  • dane o tym, jakie produkty użytkownik oglądał czy zakupił

  • jego ruch na stronie

UWAGA !


Jeśli korzystasz z Shoper, aby wstawić kod śledzenia na stronie postępuj zgodnie z instrukcjami w artykule Integracja Ecomail z Shoperem.


Spis treści:


Instalacja kodu śledzenia

Żeby zainstalować kod śledzenia, wklej kod poniżej na każdą stronę zaraz za znacznik <body>:

<!-- Ecomail starts -->
<script type="text/javascript">
;(function(p,l,o,w,i,n,g){if(!p[i]){p.GlobalSnowplowNamespace=p.GlobalSnowplowNamespace||[];
p.GlobalSnowplowNamespace.push(i);p[i]=function(){(p[i].q=p[i].q||[]).push(arguments)
};p[i].q=p[i].q||[];n=l.createElement(o);g=l.getElementsByTagName(o)[0];n.async=1;
n.src=w;g.parentNode.insertBefore(n,g)}}(window,document,"script","//d1fc8wv8zag5ca.cloudfront.net/2.4.2/sp.js","ecotrack"));
window.ecotrack('newTracker', 'cf', 'd2dpiwfhf3tz0r.cloudfront.net', { // Initialise a tracker
appId: '--- !!! TUTAJ WPISZ IDENTYFIKATOR SWOJEGO KONTA !!! ---'
});
window.ecotrack('setUserIdFromLocation', 'ecmid');
window.ecotrack('trackPageView');
</script>
<!-- Ecomail stops -->

UWAGA !

Pamiętaj, by zastąpić tę część kodu:

--- !!! TUTAJ WPISZ IDENTYFIKATOR SWOJEGO KONTA !!! ---

własnym identyfikatorem (nazwą) konta. Ta nazwa jest taka sama jak początek adresu URL Twojego konta.


Na przykładzie: Dla konta https://esencjalne.ecomailapp.pl/ nazwa konta (identyfikator) to esencjalne, a więc kod będzie wyglądać tak:

Aby umożliwić śledzenie ruchu, musisz "oznaczyć" linki swojej kampanii, włączając śledzenie kampanii w Google Analytics.

Alternatywnie, możesz ręcznie oznaczyć każdą stronę, dodając do jej linku merge tag *|ECMID|*, jak na przykładzie poniżej:

https://www.esencjalne.pl?ecmid=*|ECMID|*

W jaki sposób kontakt może zostać zidentyfikowany?

Aby Ecomail mógł śledzić zachowanie kontaktu na stronie, kontakt musi najpierw zostać zidentyfikowany.

Identyfikacja następuje, gdy kontakt kliknie w tzw. "otagowany" link w newsletterze lub automatyzacji.

  • Śledzenie można ustawić w jeden z tych sposobów:

    a) w automatyzacji, poprzez włączenie śledzenia w kroku "Wyślij e-mail" (np. w automatyzacji powitalnej)

    b) w kampanii zwykłej, poprzez włączenie śledzenia za pomocą Google Analytics (krok 2 przy przygotowaniu kampanii). Tym samym automatycznie zostanie do linków dodany parametr ecmid=*|ECMID|*

    c) po ręcznym dodaniu zmiennej do każdego linka w szablonie -
    dodając za link zmienną "ecmid", czyli merge tag *|ECMID|* w następujący sposób:

    www.mojastrona.pl?ecmid=*|ECMID|* 

    d) bezpośrednio na stronie internetowej, jeżeli masz dodany kod śledzenia do strony i kontakt zaloguje się do swego konta

    e) bezpośrednio na stronie internetowej, jeżeli masz dodany kod śledzenia do strony i kontakt zapisze się do bazy z pomocą formularza zapisu Ecomail

Test kodu śledzenia

Jeśli chcesz przetestować, jeśli Twój kod śledzenia działa, możesz przetestować to na sobie na dwa sposoby:

  1. Wklej poniższy ciąg po linku i zastąp go swoim adresem e-mail, który masz na liście kontaktów: ?ecmid=[email protected]

    lub

  2. Uruchom fragment kodu za pomocą konsoli w przeglądarce (np. w Google Chrome poprzez Narzędzia dla deweloperów lub F12 / Cmd+Option+J → konsola) i zastąp go swoim adresem e-mail:

    window.ecotrack('setUserId', '[email protected]');

    window.ecotrack('trackPageView');


W razie jakichkolwiek pytań, napisz do nas na chacie lub na [email protected].

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?