Jeśli używasz Google Analytics do śledzenia ruchu na swej stronie, możesz również połączyć je z Ecomail i śledzić wyniki zarówno w kampaniach regularnych, jak i automatyzacjach.
Google Analytics w regularnych kampaniach Ecomail
Jak więc śledzić regularne kampanie za pomocą GA?
Wystarczy zaznaczyć ,,Śledzenie kampanii za pomocą Google Analytics" w zakładce Ustawienia podczas tworzenia kampanii.
Wyniki kampanii są mierzone za pomocą parametrów UTM.
System automatycznie generuje dane dla UTM, które można dowolnie modyfikować (ale trzeba zachować formę: text_text, tj. bez spacji, z podkreślnikami))
UTM campaign: nazwa kampanii
UTM source: źródło
UTM medium: medium
Google Analytics w automatyzacjach Ecomail
Czy chcesz również śledzić automatyzacje w Google Analytics?
Skonfiguruj śledzenie w automatyzacji w ustawieniu akcji ,,Wyślij e-mail".
W pole Wstaw tag dla Google Analytics możesz wpisać na przykład nazwę automatyzacji.
Możesz przeczytać, jak utworzyć automatyzację tutaj.
Czym jest kod UTM?
Kod UTM to dane, pod którymi znajdziesz wyniki konkretnej kampanii na swoim koncie Google Analytics.
Gdzie mogę znaleźć wyniki kampanii w Google Analytics?
Wyniki kampanii możesz znaleźć w sekcji "Pozyskiwanie -> Kampanie -> Wszystkie kampanie", gdzie zobaczysz nazwę kampanii zgodnie z wprowadzonym kodem UTM.
Jak ujednolicić linki w statystykach?
Jeśli chcesz, aby statystyki były przejrzyste, ale jednocześnie śledziły użytkowników z Twoich kampanii, musisz dodać prostą regułę w Google Analytics. Jest to ustawiane w Administrator -> Ustawienia widoku danych -> Wyklucz parametry w URL - tutaj wprowadzasz parametry: eco, ecmid.
W statystykach zostaną wyświetlone jednolite linki bez podanych parametrów.
To ustawienie dotyczy tylko przyszłych danych, bieżące dane pozostaną niezmienione.
Na swoim koncie Ecomail znajdziesz wyniki z Google Analytics w raporcie wysłanej kampanii, w zakładce Google Analytics.
Zaawansowane statytyki przy użyciu kodu śledzącego Ecomail
Uzyskaj bardziej szczegółowe statystyki dotyczące zachowań klientów, takich jak ruchy użytkowników na Twojej stronie, w tym dokonane zakupy. Wystarczy, że dodasz nasz kod śledzenia na swoją stronę. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Uwaga, jeśli masz już na stronie kod śledzenia z integracji Prestashop lub Shoper, nie wstawiaj ponownie żadnego następnego kodu!
❓
Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]