Przejdź do głównej zawartości
Raporty wysłanych kampanii

Zobacz, jakie dane możesz znaleźć na temat swoich kontaktów w statystykach wysłanych kampanii.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Wysłałeś swoją kampanię i teraz chcesz zobaczyć, jakie odniosła wyniki.
W tym pomoże Ci sekcja Raporty, która jest dostępne na Twoim koncie Ecomail, gdzie znajdziesz szczegółowe informacje na temat wysłanych kampanii.

Wybierz kampanię, która Cię interesuje i przejdź dalej.


1. Przegląd

W pierwszej sekcji Przegląd dostępne są informacje podstawowe na temat kampanii.

Oprócz ilości odbiorców, ilości otwarć i kliknięć użytkowników, czy ilości kampanii odbitych (co to są odbite wiadomości?) lub anulowanych subskrypcji, do dyspozycji masz też procentowe wskaźniki.

Na poniższym przykładzie możesz zobaczyć, jakie są procentowe wyniki kampanii -> obliczenie wygląda następująco:

Pomyślnie dostarczonych – 99,41%

  • lista odbiorców zawiera 1357 kontaktów i zostało dostarczonych 1349 wiadomości, co daje 99,41%

Wskaźnik otwarć – 29,36%

  • z początkowych 1349 dostarczeń 396 użytkowników otworzyło wiadomość, co daje nam 29,36%

Wskaźnik kliknięć – 5,26%

  • otrzymaliśmy 71 kliknięć, co z dostarczonych 1349 wiadomości czyni 5,26% a z otwartych 396 czyni 17,93%

Ilość odbitych wiadomości wynosi 8, co jest 0,59% z wszystkich odbiorców 1357.

Jeśli na Twoim koncie jest aktywna integracja z Twoim e-sklepem, możesz również zobaczyć ilość konwersji.

W tej sekcji znajduje się również wykres wyników kampanii w czasie, przykłady najczęściej klikanych linków oraz najczęstsze skrzynki pocztowe.


Poniżej podstawowych statystyk znajduje się też informacja, ile razy e-mail został otwarty łącznie (niektórzy użytkownicy regularnie wracają do e-maila, więc każde ponowne otwarcie jest uwzględnione w ogólnej sumie).
Statystyki kliknięć linków działają na tej samej zasadzie.

2. Zdarzenia

Tutaj możesz zobaczyć poszczególne kontakty podzielone na odpowiednie kategorie.

Ile e-maili zostało dostarczonych, które kontakty otworzyły newsletter, które kliknęły, odbijające skrzynki, użytkownicy, którzy się wypisali, oraz ci, którzy oznaczyli go jako spam. Możesz przejrzeć poszczególne sekcje i w razie potrzeby wyeksportować je za pomocą przycisku w prawym górnym rogu.

W sekcji odbitych możesz zauważyć, że kontakty mają tzw. „hard bounce" - Twarde odbicie lub „soft bounce” - Miękkie odbicie.
Co oznaczają te terminy znajdziesz w tym artykule.

3. Google Analytics

Możesz także mierzyć wyniki swojej kampanii za pomocą Google Analytics. W Ecomail wyświetlane są tylko podstawowe informacje. Szczegółowe dane znajdziesz w swoim GA.

W Ecomailu pokazują się dane o ilości konwersji czy całkowitej wartości sprzedaży.

4. Mapa linków

W sekcji „Linki” możesz dokładniej zbadać, co najbardziej interesowało klientów w danej kampanii. W statystykach linków możesz zobaczyć, który link był najczęściej klikany.

Mapa kliknięć” jest również bardzo przydatna, ponieważ każdy link pokazuje procent wszystkich kliknięć, które obejmują poszczególne unikalne linki w całym newsletterze.

5. Lokalizacje

W zakładce „Demografia” dowiesz się, w którym Państwie użytkownicy otworzyli Twój newsletter.

Należy pamiętać, że na te dane mogą mieć wpływ serwery zlokalizowane w USA (np. Google - Gmail).

6. Systemy operacyjne / Klienci pocztowi / Urządzenia

Masz również dostęp do danych i wykresów dotyczących tego, z jakich skrzynek pocztowych korzystają Twoje kontakty i na jakim systemie operacyjnym otwierają e-maile.

Jednak ogólnie zaleca się dostosowanie newslettera do jak najszerszego grona odbiorców, więc zawsze staraj się, aby był jak najbardziej responsywny.

Powyżej znajduje się przykład reprezentacji każdej skrzynki pocztowej kontaktów dla danej kampanii.

Masz tutaj również wykres klientów pocztowych i systemów operacyjnych swoich klientów.

Możesz także pracować z raportami zbiorczymi za określony okres, w których możesz porównywać, na przykład, dane dotyczące „wskaźnika otwarć” i „wskaźnika kliknięć” w różnych kampaniach z ostatnich sześciu miesięcy.

Możesz je pobrać w sekcji „Raporty”, w zakładce „eksport raportów”.


Masz pytanie? Napisz do nas na chacie lub na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?