Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeRaporty i najważniejsze wskaźniki
Jak uniknąć filtrów antyspamowych i co oznaczają wiadomości testu antyspamowego
Jak uniknąć filtrów antyspamowych i co oznaczają wiadomości testu antyspamowego

Dowiedz się, jak postępować oraz czego unikać podczas tworzenia newslettera, aby Twój e-mail nie wylądował w folderze Spam.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad 6 miesiące temu

W niniejszym artykule dowiesz się, jak skonfigurować ustawienia swoich kampanii tak, aby docierały one bezpośrednio do skrzynki odbiorczej, zamiast folderu Spam lub statusu "nie dostarczono" ze względu na podejrzenie o spam.

W artykule skupimy się na najistotniejszych aspektach, które mają wpływ na rezultaty twojej kampanii. Są to, między innymi:


I. Jakość bazy kontaktów

Twoja baza kontaktów oraz jej jakość mają spory wpływ na współczynnik dostarczalności kampanii oraz dobrą reputację Twoich mailingów. Zgodnie z prawem wolno Ci wysyłać newslettery jedynie do osób, które wcześniej wyraziły zgodę na otrzymywanie kampanii marketingowych za pośrednictwem poczty e-mail lub do swoich aktywnych klientów (w ramach istniejących relacji biznesowych).

W trakcie gromadzenia nowych kontaktów zalecamy wdrożenie procesu podwójnej zgody, jako podwójnej weryfikacji nowego kontaktu. W rezultacie tylko kontakty szczerze zainteresowane Twoimi mailingami będą zapisywane w bazie. Dzięki temu łatwiej możesz uniknąć fałszywych bądź nieprawidłowych adresów (znanych jako "pułapki na spam").

Zalecamy również utrzymywanie pojedynczej listy kontaktów w aplikacji, aby zoptymalizować wyniki podejmowanych działań.

W obrębie jednej listy kontaktów możesz segmentować kontakty na podstawie informacji, jakie masz na ich temat. Możesz wysyłać indywidualne mailingi do utworzonych segmentów (węższe kręgi kontaktów) oraz lepiej personalizować treść wiadomości.

Baza kontaktów (podobnie do wyników mailingowych) powinna być regularnie sprawdzana i w razie potrzeby aktualizowana. Upewniaj się, czy Twoja baza danych jest aktualna i oczyszczaj ją z nieaktywnych kontaktów poprzez anulowanie subskrypcji. Możesz tego dokonać korzystając z segmentatcji lub też automatyzując proces reaktywacji.

II. Weryfikacja domeny

Zweryfikowana domena nadawcy to kolejny niezbędny element wiarygodności i dobrych wyników dostarczania. Możesz sprawdzić, czy masz już zweryfikowaną domenę wchodząc w Zarządzaj kontem > Domeny, a następnie klikając kontrola ustawień DNS na swoim koncie.

Jeśli to możliwe, zalecamy zweryfikować bounce domenę (dla mailingów) oraz domenę śledzącą (dla zbierania kliknięć), dla jeszcze lepszej wiarygodności i ochrony reputacji swojej domeny.

III. Treść kampanii i newslettera

Jeśli skonfigurowałeś już domenę i sprawdziłeś swoje kontakty w bazie, możemy skupić się teraz na kampanii, którą planujesz wysłać.

Podczas tworzenia kampanii zwracaj uwagę na następujące:

  • adres nadawcy znajduje się na zweryfikowanej domenie

  • nie zawiera:

    • wykrzykników

    • dużych liter (CAPSLOCK)

    • innych elementów perswazji, bądź nieodpowiednich, obraźliwych słów lub fraz zachęcających do nieodpowiednich zachowań (Prześlij swój numer konta bankowego itp.)

  • zalecamy nie stosować emotikon w temacie, bądź stosować je rozważnie

Newsletter powinien również spełniać następujące warunki:

  • odpowiedni stosunek grafik do tekstu (idealnie wynosi ok. 70:30 lub 60:40, w stosunku tekst:grafika) – serwery e-mail / filtry spamu dają punkty ujemne za newslettery składające się w pełni z grafik lub zwracają taki e-mail, ponieważ treści grafiki nie da się tak łatwo sprawdzić (jak zwykłego tekstu) i ładowanie trwa dłużej. Dlatego też pamiętaj o wstawianiu tekstów alternatywnych i linków poniżej grafik

  • link do wersji online – aby odbiorca mógł zawsze prawidłowo wyświetlić e-mail (w razie, gdyby e-mail nie wyświetlał się zbyt dobrze, odbiorca ma możliwość kliknąć taki link i NL w celu wyświetlenia). Ten element jest już obecny w szablonach predefiniowanych w Ecomail

  • nagłówek powinien zawierać logo Twojej firmy i krótkie wprowadzenie, aby przypomnieć się odbiorcy

  • w stopce podaj powód, dlaczego i na jakiej podstawie przesyłasz newsletter (np. gdzie zdobyłeś dane kontaktowe)

  • link do anulowania subskrypcji musi być zawarty w każdym newsletterze i powinien być łatwo dostępny dla kontaktów. Ten element jest już obecny w szablonach predefiniowanych w Ecomail

W ostatnim kroku tworzenia kampanii nie zapomnij przetestować jej tzw. testem antyspamowym. Jego rezultaty ostrzegą Cię przed wszelkimi niedociągnięciami, które należy rozważyć przed rozesłaniem kampanii. Zalecamy Ci zmodyfikować kampanię następująco.

a. Najczęstsze komunikaty testu antyspamowego:

  • DKIM_VALID: związany z weryfikacją domeny (jeśli domena jest zweryfikowana, nie musisz zwracać uwagi na tę wiadomość, ma ona znaczenie wyłącznie informacyjne)

  • FREEMAIL_FORGED_REPLYTO: stosujesz darmowy adres e-mail ( jak np. Gmail) jako adres zwrotny, może się to wydawać podejrzane dla serwerów mailowych

  • FROM_EXCESS_BASE: test wskazuje tylko znaki diakrytyczne w polu "nazwa nadawcy"

  • HTML_IMAGE_RATIO: współczynnik grafika:tekst jest nieprawidłowy (powyżej 70:30) – serwery e-mail / filtry spamu dają punkty ujemne za newslettery z pełnymi grafikami lub zwracają taki e-mail, ponieważ treści grafiki nie da się tak łatwo sprawdzić (jak zwykłego tekstu) i ładowanie trwa dłużej

  • URI_HEX: długa sekwencja heksadecymalna linku – w newsletterze występuje link ze zbyt długą sekwencją znaków [a-f i 0-9] po symbolu specjalnym (np. #) - jeśli wstawiłeś wideo (np. z YouTube) bądź użyłeś naszych tagów łączących w linku, zignoruj tę wiadomość

  • RAZOR2_CF_RANGE/CHECK: funkcja razor działa w oparciu o wyszukiwanie wiadomości podobnych do tych, które inni użytkownicy oznaczyli jako spam. Jeśli Twojej domeny nie ma na innych blacklistach i inne aspekty mailingu są w porządku, nie musisz przejmować się tą wiadomością.

  • FUZZY_PRICES: testy antyspamowe sprawdzają, czy nadawca próbuje ukryć określone słowa kluczowe w swojej poczcie. Wystarczy zastąpić frazę lub ją skopiować.

Jeśli test antyspamowy wyświetli komunikat , którego nie rozumiesz, nie wahaj się skontaktować z punktem obsługi.

Dostępna jest również lista komunikatów wraz z ich objaśnieniami.

IV. Etyka e-mailowa

Nie zalecamy zbyt częstego wysyłania newsletterów o tej samej treści do tych samych kontaktów.

Zastanów się jakiego typu wiadomości planujesz wysyłać. Czy są to regularne zniżki? Czy może cotygodniowy newsletter? Użyj znanych Ci informacji o użytkownikach do tworzenia spersonalizowanych treści.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z mailingiem, po wysłaniu swoich pierwszych wiadomości, polecamy skupić się na raportach. Pozwolą Ci one odkryć, którzy użytkownicy są aktywni i jakie godziny odpowiadają im najbardziej. Na podstawie danych zawartych w raportach, możesz udoskonalić nowe mailingi.

Złotą zasadą, o której warto pamiętać jest to, że lepiej nie wysyłać swoich mailingów codziennie (a już tym bardziej nie kilka razy dziennie) do całej grupy odbiorczej. Taka praktyka uznawana jest za spam.

Zamiast tego skup się na odpowiednim segmentowaniu bazy kontaktów na podgrupy i wysyłaj mailingi indywidualne. Więcej na temat segmentacji dowiesz się z naszego bloga.

Co należy zrobić, jeśli newslettery wylądują w folderze wiadomości promocyjnych / masowych?

Jako, że wysyłasz wiadomości masowo przez Ecomail, klasyfikowanie mailingów jako masowych jest jak najbardziej normalne = pozycja domyślna jest taka sama dla wszystkich, a naruszenia w tej dziedzinie są karane. Istotnym jest, aby rozróżnić wiadomości promocyjne / masowe od folderu Spam – folder wiadomości promocyjnych / masowych przeznaczony jest dla wiadomości handlowych.

Zazwyczaj po wystarczającej aktywności ze strony odbiorcy (otwieranie e-maili, klikanie w linki), poczta zacznie samodzielnie sortować e-maile do folderów głównych.

Prosimy pamiętać, że poszczególni odbiorcy poczty (np.: Onet, Wirtualna Polska, Gmail itp.) oceniają mailingi na podstawie swoich własnych algorytmów – każdy z odbiorców jest w różnym stopniu wrażliwy na poszczególne elementy. Jeśli zauważysz, że Twoje e-maile trafiają do folderu Spam i sprawdziłeś wszystkie z powyższych elementów, skontaktuj się z naszym zespołem wsparcia pod adresem [email protected]. Z przyjemnością rzucimy okiem na Twoją sytuację.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?