Przejdź do głównej zawartości
Ponowna wysłka kampanii e-mail

W tym artykule dowiesz się, dlaczego nie zalecamy wysyłania tej samej kampanii dwukrotnie i w jakich sytuacjach może to być przydatne.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Jeśli kiedykolwiek wysłałeś newsletter, wiesz, że zawsze są odbiorcy, którzy go nie otworzą. Możliwe, że już jako część swojej strategii mailingowej myślałeś, że wysyłanie identycznej kampanii do tych kontaktów w końcu skłoni ich do otwarcia wiadomości.

W świecie marketingu e-mailowego ponowne wysyłanie kampanii e-mailowych jest skuteczne tylko w rzadkich przypadkach. Poniżej przedstawimy, dlaczego nie zaleca się wysyłania tej samej kampanii dwukrotnie, ale również zapoznamy Cię z konkretnymi sytuacjami, w których można to praktykować.

W tym artykule dowiesz się:


Dlaczego wysyłka tej samej kampanii dwukrotnie nie bywa skuteczna

Jeśli ponownie wyślesz kampanię do segmentu osób, które nie otworzyły jej za pierwszym razem (i prawdopodobnie miały ku temu powód), istnieje duże prawdopodobieństwo, że zamiast sukcesu otwarcia, odbiorcy będą postrzegać dostarczenie tej samej kampanii negatywnie.

Może to wywołać następujące reakcje odbiorców:

  • Rezygnacja z subskrypcji Twoich newsletterów

  • Oznaczenie Twojego mailingu jako spam

    Nie tylko sam odbiorca może oznaczyć Twój mailing jako spam, ale także filtry antyspamowe odbiorców mogą ocenić identycznie wyglądającą kampanię jako spam i automatycznie zaklasyfikować ją do Spam folderu.

    Oznaczenie mailingu jako spam negatywnie wpływa na reputację Twojej domeny wysyłającej, ale także na cały mailing.

  • Ostatecznie, potencjalnie aktywny kontakt może stać się kontaktem nieaktywnym, czyli nie reagującym na kolejne newslettery. W końcu zdecydował się nie otwierać Twojego newslettera z jakiegoś powodu, a ponowne wysyłanie identycznych kampanii może być odbierane jako spam.

💡Wskazówka: Zdecydowanie nie jest dobrym pomysłem ponowne wysyłanie tej samej kampanii do kontaktów, które otworzyły pierwszą kampanię. Nie ma tu żadnego powodu do ponownej wysyłki; w przeciwnym razie takie działanie może zostać uznane za spam (patrz wyżej).


Kiedy można ponownie wysłać tę samą kampanię

W niektórych konkretnych sytuacjach wysyłanie tej samej kampanii dwa razy ma sens. Przykłady takich sytuacji to:

a. Wysyłasz wygodną, ograniczoną czasowo ofertę

Prowadzisz promocję ograniczoną czasowo w swoim sklepie internetowym i wysyłasz klientom newsletter z uniwersalnym kuponem rabatowym, który wygasa za kilka dni.

Jeśli kontakty nie otworzą e-maila w ciągu kilku dni, mogą przegapić Twoją świetną ofertę. W takim przypadku możesz taktownie przypomnieć im o niej.

b. Wysyłasz regularny newsletter, do którego odbiorcy są przyzwyczajeni

Jeśli Twój mailing opiera się na wysyłaniu regularnego newslettera, np. wysyłasz wiadomości ze świata w określony dzień i godzinę, prawdopodobnie masz już bazę stałych czytelników.

Możesz przypomnieć kontaktom, które nie przeczytały Twojego newslettera raz lub dwa razy. Wskazane jest, aby ponownie wysłać newsletter, na przykład do tych, którzy są zazwyczaj aktywni i dlatego jest bardziej prawdopodobne, że przegapili e-mail lub przypadkowo usunęli go w natłoku innych.

Jak postępować przy ponownej wysyłce kampanii

  • Daj swoim kontaktom wystarczająco dużo czasu

    Pamiętaj, że każdy użytkownik organizuje swój czas inaczej i zarządza swoją skrzynką odbiorczą w różnych momentach. Dobrym pomysłem jest odczekać przynajmniej kilka dni przed wysłaniem przypomnienia.

  • Dokonaj drobnych zmian w kampanii

    Najważniejsze elementy, które mogą znacznie wpłynąć na wskaźnik otwarć kampanii, to nazwa nadawcy, temat wiadomości oraz preheader. Z tego powodu powinieneś je zmienić, gdy wysyłasz kampanię ponownie.

    Podobnie, ponownie wysyłane treści mogą być oceniane jako spam. Istnieje również szansa, że odbiorcy otworzą oba e-maile. Dlatego nie jest dobrym pomysłem używanie tego samego szablonu newslettera. Spróbuj także personalizować lub modyfikować szablon, aby uwzględnić inne produkty, na przykład.

  • Dostosuj segment odbiorców

    Ponownie wysyłane kampanie są zazwyczaj wysyłane tylko do tych, którzy nie otworzyli poprzedniego e-maila, a także możliwe jest dalsze warunkowanie segmentu (i wybór tylko tych, którzy są zazwyczaj aktywni, na przykład).




Jak utworzyć odpowiedni segment odbiorców

Jeśli zdecydujesz się wysłać tę samą kampanię po raz drugi, konieczne jest skierowanie jej tylko do segmentu swojej publiczności, tj. kontaktów, które nie otworzyły oryginalnej kampanii.

Oto kilka przykładów:

Stwórz segment kontaktów, które nie otworzyły e-maila po określonym czasie

Po upływie czasu, który zdecydowałeś się dać odbiorcom na otwarcie swojej specjalnej kampanii, stwórz segment kontaktów, które nie otworzyły kampanii:

Na przykład, jeśli chcesz przypomnieć o promocji, która ma wygasnąć (patrz przykład a)), możesz pracować tylko z tymi, którzy nie otworzyli e-maila i nie dokonali zakupu od dłuższego czasu. Opcje segmentacji są różnorodne.

💡 Wskazówka: Segmenty są automatycznie przeliczane przed wysłaniem kampanii, więc nie musisz się martwić, że kampania zostanie wysłana do kontaktu, który w międzyczasie otworzył kampanię.

Stwórz segment aktywnych czytelników, którzy mogli przegapić Twój regularny newsletter

Segment może wyglądać tak, jeśli chcesz dotrzeć do regularnych czytelników, którzy wyjątkowo byli nieaktywni w ostatniej kampanii (patrz przykład b)):

Dalsza personalizacja ponownie wysłanej kampanii może wtedy sprawić wrażenie bardziej osobistej komunikacji.


Rekomendacje i wskazówki


Daj swoim kontaktom dosyć czasu

Ponowne wysyłanie kampanii w krótkim odstępie czasu może zostać odebrane jako spam lub spowodować, że kontakty otworzą oba e-maile. W zależności od treści e-maila, daj odbiorcom odpowiednią ilość czasu na otwarcie oryginalnej kampanii.

Nie wysyłaj ponownie zbyt często

Jeśli ponownie wysłana kampania odniesie sukces i zobaczysz dobre wyniki, nie daj się skusić do nadużywania tej praktyki. Natychmiastowa aktywność nie oznacza, że ten sam scenariusz zawsze zadziała. Oczywiście, zależy to również od konkretnej sytuacji lub treści kampanii.

Daj nieaktywnym kontaktom możliwość wyboru, co ich interesuje

Masz problem z wyższym wskaźnikiem nieotwieranych wiadomości w dłuższym okresie? Zaangażuj te kontakty specjalną kampanią, w której pozwolisz im wybrać, na przykład, jak często chcą otrzymywać wiadomości. Jeśli kontakt wybierze preferencję, możesz dostosować inne mailingi do tego wyboru, docierając do nich tylko z tematami, które ich interesują, lub w wybranej przez nich częstotliwości.

W newsletterze zawsze musi być link do wypisania się, aby odbiorci mogli się ewentualnie wypisać i niepotrzebnie nie oznaczali e-maila jako spam.

Testuj różne rozwiązania

Zamiast wielokrotnego wysyłania tych samych kampanii, skup się na zmianach, które będą skuteczne dla Twojego mailingu w dłuższej perspektywie. Dzięki testom A/B możesz łatwo dowiedzieć się, jaki typ tematu lub wiadomość działa na Twoje kontakty najbardziej.


Masz pytania? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?