Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeJak przygotować szablon wiadomości - edytor Drag&Drop
Link do wypisania się / anulowania subskrypcji (opt-out) oraz do wersji online
Link do wypisania się / anulowania subskrypcji (opt-out) oraz do wersji online

Jak ustawić link do wypisania się / anulowania subskrypcji (opt-out) oraz link do wersji online maila? Dlaczego warto z nich korzystać?

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad 7 miesiące temu

Zgodnie z prawem, koniecznym jest, by każdy odbiorca miał możliwość rezygnacji z subskrypcji komunikacji mailowej. Trzeba umożliwić mu to dodając w szablon wiadomości e-mail specjalny link.
Gdy odbiorca kliknie w ten link, zostanie automatycznie wypisany z listy kontaktów w Ecomail i żadna kampania nie zostanie już do niego wysłana.

Zalecamy również dodać w szablon mailowy link do wersji online. Niektóre skrzynki poczty elektronicznej (np. Outlook) nie zezwalają na pobieranie zewnętrznej grafiki lub nie obsługują określonych stylów HTML (np. zaokrąglonych przycisków). Gdy odbiorca kliknie w link do wersji online, zobaczy on cały i poprawny e-mail w oknie przeglądarki internetowej.

Jak więc dodać te linki?


Link do anulowania subskrypcji

Jeśli nie korzystać z przygotowanych szablonów, w których oba linki są już wstawione, możesz łatwo dodać oba z nich w własny szablon.

  1. W edycji szablonu zaznacz tekst, który będzie prowadził do wypisania się z newslettera. Ten tekst zazwyczaj znajduje się w stopce maila, na przykład w formie:
    ,,Nie chcesz już otrzymywać tych e-maili? Wypisz się tutaj".

  2. Następnie kliknij w ikonę, aby wstawić link pod zaznaczony tekst.

  3. W polu URL wpisz merge tag dla linku do wypisania się - *|UNSUB|*

    Po wysłaniu kampanii zamiast tego merge tagu *|UNSUB|* zostanie w tym miejscu dla każdego odbiorcy wygenerowany specjalny, unikatowy link.

Uwaga!

Jeśli w Twojej kampanii braknie linku do wypisania się z listy, zostanie on automatycznie wygenerowany przez system na końcu Twego maila, jednak nie będzie on w stylu szablonu.

Link do wersji online wiadomości e-mail

Link do wersji online działa w ten sam sposób, jak wyżej.

  1. Najpierw napisz i wybierz tekst, który będzie prowadził do wersji online. Ten tekst najlepiej umieścić na górze szablonu.

  2. W polu URL wpisz merge tag dla wersji online - *|WEBVERSION|*

Test linków

Żeby sprawdzić, czy oba linki działają, możesz wysłać sobie testowy e-mail w edytorze szablonu.

Po kliknięciu w którykolwiek z linków w mailu testowym, powinieneś zobaczyć następujące okno, co będzie potwierdzeniem działania linków.


Masz pytania? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?