Zgodnie z prawem, koniecznym jest, by każdy odbiorca miał możliwość rezygnacji z subskrypcji komunikacji mailowej. Trzeba umożliwić mu to dodając w szablon wiadomości e-mail specjalny link.
Gdy odbiorca kliknie w ten link, zostanie automatycznie wypisany z listy kontaktów w Ecomail i żadna kampania nie zostanie już do niego wysłana.
Zalecamy również dodać w szablon mailowy link do wersji online. Niektóre skrzynki poczty elektronicznej (np. Outlook) nie zezwalają na pobieranie zewnętrznej grafiki lub nie obsługują określonych stylów HTML (np. zaokrąglonych przycisków). Gdy odbiorca kliknie w link do wersji online, zobaczy on cały i poprawny e-mail w oknie przeglądarki internetowej.
Jak więc dodać te linki?
Link do anulowania subskrypcji
Jeśli nie korzystać z przygotowanych szablonów, w których oba linki są już wstawione, możesz łatwo dodać oba z nich w własny szablon.
W edycji szablonu zaznacz tekst, który będzie prowadził do wypisania się z newslettera. Ten tekst zazwyczaj znajduje się w stopce maila, na przykład w formie:
,,Nie chcesz już otrzymywać tych e-maili? Wypisz się tutaj".
Następnie kliknij w ikonę, aby wstawić link pod zaznaczony tekst.
W polu URL wpisz merge tag dla linku do wypisania się - *|UNSUB|*
Po wysłaniu kampanii zamiast tego merge tagu *|UNSUB|* zostanie w tym miejscu dla każdego odbiorcy wygenerowany specjalny, unikatowy link.
Uwaga!
Jeśli w Twojej kampanii braknie linku do wypisania się z listy, zostanie on automatycznie wygenerowany przez system na końcu Twego maila, jednak nie będzie on w stylu szablonu.
Link do wersji online wiadomości e-mail
Link do wersji online działa w ten sam sposób, jak wyżej.
Najpierw napisz i wybierz tekst, który będzie prowadził do wersji online. Ten tekst najlepiej umieścić na górze szablonu.
W polu URL wpisz merge tag dla wersji online - *|WEBVERSION|*
Test linków
Żeby sprawdzić, czy oba linki działają, możesz wysłać sobie testowy e-mail w edytorze szablonu.
Po kliknięciu w którykolwiek z linków w mailu testowym, powinieneś zobaczyć następujące okno, co będzie potwierdzeniem działania linków.
❓
Masz pytania? Napisz do nas na [email protected]