Jeśli chcesz spersonalizować swoje maile, wykorzystaj dane, które posiadasz o odbiorcy, za pomocą merge tagów - w wysłanej kampanii zostaną one zastąpione odpowiednimi wartościami.
Dzięki merge tagom możesz zwrócić się do odbiorcy po imieniu lub przesłać mu unikalny kod rabatowy.
W tym artykule opiszemy:
Merge tagi w Ecomail - co to i po co to komu?
Merge tagi to specjalne hasła zastępcze / wypełniacze, które w realnie wysłanej kampanii zostaną zastąpione wartościami zmiennymi według danych w szczegółach danego kontaktu.
W ten sposób możesz stworzyć tylko jeden szablon newslettera, i zamiast na przykład konkretnego zwrotu (który byłby odpowiedni tylko dla jednego kontaktu), wstawia się merge tag, który zostanie zastąpiony odpowiednim zwrot dla każdego kontaktu.
Na przykładzie poniżej, po wysłaniu kampanii, merge tag został automatycznie zastąpiony wartością z profilu kontaktu.
(w tym wypadku w szczegółach danego kontaktu w polu Wołacz (imię) ustawiony jest zwrot ,,Janie". Merge tag *|VOKATIV|* został więc zamieniony wartością ,,Janie").
Żeby zostały wygenerowane poprawne wartości, konieczne jest, by były wypełnione odpowiednie dane w potrzebnych polach dla każdego kontaktu.
Jeśli wartość merge tagu dla danego kontaktu nie istnieje, merge tagu nie ma czym zastąpić i po wysłaniu kampanii zostanie zamiast merge tagu puste miejsce
Do wyeliminowania pustych miejsc, można użyć zaawansowanego warunkowania, aby ustawić, jaką treść wyświetlić odbiorcom, którzy mają uzupełnioną wartość dla tego merge tagu, a jaką tym, którzy nie mają uzupełnionej tej wartości.
Jeśli chcesz zmienić masowo jakąś wartość dla danych kontaktów, możesz ponownie zaimportować kontakty i przy imporcie wybrać opcję ,,W przypadku istniejących kontaktów zaktualizuj dane".
Spis podstawowych merge tagów w Ecomail:
*|NAME|* imię
*|SURNAME|* nazwisko
*|EMAIL|* adres e-mail
*|VOKATIV|* wołacz (imię - 5. przypadek)
*|VOKATIV_S|* wołacz (nazwisko - 5. przypadek)
*|PRETITLE|* tytuł przed imieniem
*|SURTITLE|* tytuł za nazwiskiem
*|GENDER|* płeć
*|UNSUB|* link do anulowania subskrypcji
*|WEBVERSION|* link do wersji online
*|PREFERENCES|* link do ustawień preferencji
*|STREET|* ulica
*|CITY|* miasto
*|ZIP|* kod pocztowy
*|COUNTRY|* państwo
*|COMPANY|* firma
*|PHONE|* numer telefonu
*|BIRTHDAY|* data urodzin
*|NAMEDAY|* data imienin
*|ECM_ADDTAG_WARTOSC|* dodaje etykietę z "wartością"
*|ECMID|* ID konta Ecomail
Jak użyć merge tagów w szablonie?
W szablonie można merge tagów użyć na 3 sposoby:
a) wpisać manualnie bezpośrednio w tekście merge tag np. *|EMAIL|*
b) wstawić za pomocą edytora w polu tekstu, wybierając z menu Merge tagów:
c) wstawić w URL zamiast linka:
Merge tagi do wykorzystania w automatyzacji
Spis merge tagów do wykorzystania wyłącznie w automatyzacji:
*|ECM_COUPON|* specjalny merge tag dla importowanych kuponów
rabatowych
*|ECM_LAST_COUPON|* specjalny merge tag do wysłania ostatniego
wygenerowanego kuponu dla konkretnego odbiorcy
*|ECM_LAST_BOUGHT[1]|* ostatnio kupiony produkt
*|ECM_LAST_VIEW[1]|* ostatnio oglądany produkt
*|CAMPAIGN_ID|* ID kampanii, która jest właśnie wysyłana
Własne merge tagi
Jeśli chcesz wstawić w szablon swój własny merge tag, który nie jest predefiniowany w Ecomail, trzeba najpierw ustawić w sekcji pola własne w ustawieniach danej listy kontaktów, lub utworzyć takie pole w drugim kroku importowania kontaktów.
Własny merge tag możesz ustawić wchodząc w Kontakty → Lista kontaktów → Pola własne → Nowe pole własne
Tutaj ustawiasz właściwości danego pola.
Nazwa Merge Tagu to w sumie merge tag, którego będziesz używał później w szablonie.
Na przykładzie niżej chodzi o nazwę pola Imię psa, w nazwę merge tagu wpisujemy IMIEPSA (w szablonie później użyjemy go w formacie *|IMIEPSA|* ), i wybieramy typ pola Tekst.
💡 Uwaga! 💡
Zalecamy pisać wszystkie merge tagi wielkimi literami i bez spacji.
Można ewentualnie użyć podkreślnika, np. *|PIES_2|*
W przypadku merge tagu typu data należy również zachować datę w formacie RRRR-MM-DD, aby można było użyć tej daty na przykład dla automatyzacji lub segmentacji.
Testowanie merge tagów
Ponieważ merge tag jest zastępowany w każdym e-mailu przez unikalną wartość dla danego kontaktu, w podglądzie maila czy testowaniu kampanii merge tagów nie można zastąpić wartością automatycznie.
Dlatego wybierz opcję ,,Uzupełnij pola losowymi wartościami" lub sam wpisz wartości w oferowanych polach.
❓
Masz pytania? Napisz do nas na [email protected]