Oprócz standardowych kampanii i automatyzacji, z Ecomailu możesz również wysyłać SMS-y. W tym artykule dowiesz się się, co jest potrzebne do wysyłania kampanii SMS i jak to zrobić.
Co muszę spełnić, aby móc wysyłać SMS-y?
Aby móc wysyłać SMS-y, trzeba:
posiadać konto w Ecomail w trybie płatnym (nie w wersji darmowej)
zaimportować adresy e-mail wraz z ich numerami telefonów w formacie +48XXXXXXXXX (poprawić format możesz w Excelu a następnie zaimportować numery w poprawnym formacie)
zakupić punkty SMS
wysyłać tylko do Polski (w sprawie innych państw skontaktuj się z naszym wsparciem)
Wysyłka kampanii SMS w Ecomail jest usługą dodatkową. Konieczne jest więc indywidualne doładowanie punktów (nie są one częścią żadnego płatnego planu w Ecomail).
Jak doładować punkty SMS?
Punkty SMS można doładować przelewem bankowym lub za pomocą płatności kartą bezpośrednio w aplikacji. Jeśli chcesz doładować punkty za pomocą przelewu bankowego, napisz do nas na czacie lub na adres [email protected] a wystawimy Ci fakturę.
W wypadku doładowania 1 zł = 1 punkt SMS = 10 SMS wysłany do Polski. Minimalna ilość doładowania punktów SMS to 1 000 punktów w cenie 100 zł netto.
Ilość punktów pozostało Ci do dyspozycji znajdziesz w sekcji Zarządzaj kontem.
Ustawienia kampanii SMS
Jeśli spełniasz powyższe wymagania, przejdź do tworzenia kampanii.
A) Tworzenie kampanii
Przejdź do sekcji Kampanie, kliknij przycisk Nowa kampania i wybierz Kampania SMS.
W następnym kroku wybierz listę lub segment odbiorców i przejdź Dalej.
Teraz stworzysz Treść wiadomości SMS.
Porady dotyczące treści SMS:
Maksymalna długość SMS-a to 160 znaków dla wiadomości bez znaków diakrytycznych lub symboli (np. €, ł, ó, ż, ś itp.) i 70 znaków dla wiadomości z diakrytykami. Aplikacja automatycznie liczy znaki w kampanii.
Jeśli używasz merge tagów, długość SMS-a może różnić się dla każdego kontaktu - dlatego zalecamy przetestowanie i uwzględnienie faktu, że niektóre kontakty mogą otrzymać treść podzieloną na dwie wiadomości (np. dla merge tagu *|VOKATIV*| jeden kontakt otrzyma ,,Ewo", a drugi ,,Anastazjo" = różnica 5 znaków).
Każdy SMS powinien zawierać informację o tym, że jest wiadomością handlową.
B) Nazwa nadawcy
Nazwa nadawcy jest oparta na nazwie Twojego konta w aplikacji Ecomail. Jeśli chcesz zmienić nazwę, skontaktuj się z nami na [email protected].
Pamiętaj, że nazwa nadawcy nie może zawierać tylko podstawowego tekstu, takiego jak INFO, SMS, NOTICE itp.
Ważne jest, aby przetestować pierwszą kampanię SMS przed wysłaniem, ponieważ wiadomość może zostać zablokowana, jeśli zawiera zabronione słowa.
Jeśli tak się stanie, skontaktuj się z nami na [email protected].
C) Testowanie kampanii SMS
W kroku Testowanie możesz przetestować swoją kampanię na własnym numerze telefonu. Podczas testowania kampanii merge tagi nie będą działać (ponieważ nie można ich wypełnić rzeczywistymi wartościami z profilu kontaktu). Treść SMS-a będzie dokładnie taka sama, jaką ustawiłeś.
Uwaga: Jeśli posiadasz własną nazwę nadawcy, zostanie ona użyta dopiero w ramach wysłanej kampanii SMS. Testowa wysyłka będzie więc zawsze wysłana z domyślną nazwą ZPRAVA.
D) Podsumowanie i wysyłka
W ostatnim kroku tworzenia kampanii SMS zobaczysz podsumowanie wszystkiego, co ustawiłeś. Kampanię możesz wysłać od zaraz lub zaplanować wysłanie na inny dzień czy godzinę.
Aplikacja ostrzeże Cię również, jeśli nie masz wystarczającą ilość punktów na koncie do wysyłki kampanii na daną ilość kontaktów.
UWAGA - wysyłać można narazie tylko na teren Polski. W razie innych państw napisz do nas na czacie lub pod adres [email protected]
Rezygnacja z otrzymywania wiadomości SMS
Odbiorca musi mieć możliwość rezygnacji z wiadomości SMS. Upewnij się więc, że dajesz taką możliwość swoim odbiorcom.
Jedna z metod to dodanie merge tagu *|UNSUB|* w treści SMS-a.
Ten merge tag wygeneruje specjalny link w wiadomości do możliwości anulowania subskrypcji SMS.
Rezygnacja z wszystkich list kontaktów
Jeśli z jakiegoś powodu pracujesz w aplikacji z kilkoma listami kontaktów (zalecamy pracować tylko z jedną) przydatnym jest aktywowanie w ustawieniach listy funkcji, która zadba o to, że jeśli kontakt zrezygnuje (zarówno z SMS, jak i z e-maila) z jednej listy, automatycznie zostanie wypisany ze wszystkich pozostałych list:
Oczywiście nie dotyczy to sytuacji, gdy mamy kilka list np. ze względu na wersje językowe.
Segmentacja według statusu SMS
Kontakty wypisane z SMS możesz w prosty sposób segmentować ustawiając warunek -> W kampanii -> Wypisali się z odbiorku kampanii SMS.
Możesz też użyć opcji "Wyklucz ze segmentu", która odwróci ustawiony warunek.
Masz pytania? Napisz do nas na czacie lub pod adres [email protected].