Czym są te segmenty oraz jak je tworzyć przedstawiono w tym artykule. Przyjrzyjmy się teraz niektórym segmentom, które możesz utworzyć w Ecomailu według podstawowych kryteriów segmentacji:
dane kontaktowe (imię, nazwisko, adres, data urodzenia, imieniny, płeć, data zapisu, rating, notatka w szczegółach kontaktu itp.)
własne pola (np. liczba punktów lojalnościowych; wygrał konkurs; ...)
grupy preferencji (chce otrzymywać newsletter 2x w tyg; klient (nie)ma psa, kota, żółwia; ...)
aktywność użytkowników w kampaniach
aktywność w automatyzacji
aktywność w sieci
1. Segmenty według cech kontaktu:
1.1. Segmentowanie wg miasta
Organizujesz wydarzenie w Londynie i pragniesz wysłać zaproszenie tylko kontaktom z Londynu? Nie ma sprawy. Wystarczy, że będziesz miał tę informację wprowadzoną przy swoich kontaktach.
1.2. Segmentowanie wg daty zapisu na listę
Czy musisz wysłać kampanię tylko kontaktom, które zaimportowałeś (lub w inny sposób dodałeś) do listy kontaktów przed lub po danej dacie? Informacja ta dodawana jest do kontaktów automatycznie, nieważne czy kontakt został zaimportowany, czy też zapisze się przez formularz zapisu w Twej witrynie.
1.3. Segmentowanie wg płci i miasta
Czy chcesz wysłać kampanię do wszystkich kobiet z Londynu? Ponownie, trzeba mieć tę cechę wprowadzoną przy kontakcie. Tak samo z miastem.
Tutaj widzimy warunki segmentu zawierającego wszystkie kobiet z Londynu.
2. Segmenty w oparciu o etykiety
Jeśli masz kontakty np. z 2 akcji sprzedażowych i oznaczyłeś je etykietami PromocjaPraga i PromocjaBerlin, a chciałbyś do nich wysyłać newslettery, tworzysz segment zawierający etykietę PromocjaPraga a także/lub etykietę PromocjaBerlin.
3. Segmenty w oparciu o pole własne kontaktów
Czasami pola podstawowe (imię, adres itp.) kontaktów nie wystarczają i trzeba dodać pole własne (np. ID klienta czy inne cechy), abyśmy mogli podzielić swoją bazę kontaktów. Przykładowo, tutaj segmentujemy wszelkie kontakty mające "Wygrał" w swoim polu własnym o nazwie "Konkurs".
4. Segmenty w oparciu o preferencje
Możesz utworzyć segment według grup preferencji przy użyciu warunku Preferencje -> Jest w grupie preferencji -> np. codziennie.
Zazwyczaj to oznacza, że Ci odbiorcy zgłosili, że chcą otrzymywać newslettery codziennie.
Tutaj widzimy segment wszystkich kontaktów z grupy "codziennie", które zapisały się dnia 24.05.2023 r. Jest to kombinacja segmentacji według preferencji i cechy.
5. Segmentacja w oparciu o aktywność w kampaniach
5.1. Segment odbiorców aktywnych
Przykład segmentu wszystkich kontaktów, które otwarły chociaż jeden e-mail w jednej z Twoich kampanii w ciągu ostatniego roku:
5.2. Segment kontaktów nieaktywnych w ostatnim miesiącu
Stosowany do reaktywacji ,,śpiących" odbiorców. Możesz zwrócić się do kontaktów, które ostatnio przestały być aktywne i zaoferować np. specjalny rabat.
5.3. Segment odbiorców, którzy kliknęli w konkretny link w kampanii
Jeśli chcesz ustawić segment kontaktów, które kliknęły np. w konkretny link, przycisk z linkiem, grafikę z linkiem itp.
6. Segmentacja w oparciu o zachowanie kontaktów w automatyzacjach
Możesz segmentować też według zachowania w automatyzacji. Przykładowo, chcesz filtrować wszystkie kontakty, które weszły w automatyzację "Witamy". Czyli w tym wypadku w automatyzację powitalną, która uruchamia się po zapisie na listę.
Jak i według czego chcesz segmentować, to już zależy od Ciebie. Możesz stosować niemal nieograniczone ilości warunków i informacji.
❓
W razie jakichkolwiek dalszych pytań napisz do nas na czacie lub pod adres [email protected].