Przejdź do głównej zawartości
Podstawowa segmentacja

Segmenty stosujące pola, tagi, grupy, aktywność kampanii i automatyzację.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Czym są te segmenty oraz jak je tworzyć przedstawiono w tym artykule. Przyjrzyjmy się teraz niektórym segmentom, które możesz utworzyć w Ecomail według podstawowych kryteriów segmentacji:

  • dane kontaktowe (imię, nazwisko, adres, urodziny, imieniny, płeć, data rejestracji, ocena, uwaga w szczegółach kontaktu itp.)

  • niestandardowe atrybuty kontaktu (np. liczba punktów, klient ma psa)

  • grupy preferencji

  • aktywność użytkowników w kampaniach

  • aktywność w automatyzacji

  • aktywność w sieci

1. Segmenty według właściwości kontaktu:

1.1. Segmentowanie wg miasta

Organizujesz wydarzenie w Londynie i pragniesz wysłać zaproszenie tylko kontaktom z Londynu? Nie ma sprawy. Wystarczy, że będziesz miał tę informację zapewnioną w swoich kontaktach.

1.2. Segmentowanie wg daty rejestracji

Czy musisz wysłać kampanię tylko kontaktom, które zaimportowałeś (lub w inny sposób dodałeś) do listy kontaktów przed lub po danej dacie? Informacja ta dodawana jest do kontaktów automatycznie, nieważne czy importujesz kontakt czy też dodajesz go poprzez formularz rejestracyjny na swojej witrynie.

1.3. Segmentowanie wg płci i miasta

Czy chcesz wysłać kampanię do wszystkich kobiet z Londynu? Wystarczy, że dodasz imię do kontaktów -> aplikacja wówczas automatycznie wygeneruje tytuł, płeć i imieniny. Dla segmentu miasta wciąż będziesz musiał wprowadzić miasto. Tutaj widzimy segment wszystkich kontaktów – kobiety z Londynu.


2. Segmenty w oparciu o tagi

Jeśli masz kontakty z dwóch promocji i oznaczyłeś je tagami PromocjaPraga i PromocjaBerlin, a chciałbyś im wysyłać newslettery, tworzysz segment zawierający tag PromocjaPraga lub tag PromocjaBerlin.


3. Segmenty w oparciu o niestandardowe atrybuty kontaktu

Czasami pola podstawowe (imię, adres itp.) kontaktów nie wystarczają i dodajemy pewne niestandardowe atrybuty kontaktu (np. ID klienta i inne), abyśmy mogli podzielić swoją bazę kontaktów. Przykładowo, tutaj segmentujemy wszelkie kontakty mające "Wygrał" w swoim polu niestandardowym o nazwie "Konkurs".


4. Segmenty w oparciu o preferencje

Utworzysz segment według swojej grupy przy użyciu warunku "Preferencje" "jest w grupie preferencji", na przykład, "codziennie". Kontakty zgłosiły, że chcą otrzymywać newslettery codziennie.

Tutaj widzimy segment wszystkich kontaktów z grupy "codziennie", które zarejestrowały się dnia 24.05.2023 r.

Kombinacja segmentacji według preferencji i cech.


5. Segmentacja w oparciu o aktywność w kampaniach

5.1. Segment odbiorców aktywnych

Filtr wszystkich kontaktów, które otwarły chociaż jeden e-mail w jednej z Twoich kampanii w ciągu ostatniego roku.

5.2. Segment kontaktów nieaktywnych w ostatnim miesiącu

Stosowany do reaktywacji owych odbiorców. Możesz zwrócić się do kontaktów, które ostatnio przestały być aktywne, z ofertą specjalną.

5.3. Segment kontaktów odbiorców, którzy kliknęli konkretny link w kampanii

Jeśli jesteś zainteresowany kontaktami, które kliknęły konkretny link, lub przycisk z linkiem, grafikę z linkiem itp.


6. Segmentacja w oparciu o zachowanie kontaktów w automatyzacjach

Tutaj wybierasz segmentację według zachowania w automatyzacji. Przykładowo, chcesz filtrować wszystkie kontakty, które weszły w automatyzację "Witamy". Czyli automatyzację, która rozpoczyna się po subskrybowaniu listy.

Jak i według czego chcesz segmentować, to już zależy od Ciebie. Możesz stosować niemal nieograniczone ilości warunków i informacji.

W razie jakichkolwiek dalszych pytań odnośnie segmentacji w Ecomail, możesz skontaktować się z nami pod adresem [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?