Przejdź do głównej zawartości
Podstawowa segmentacja

Segmenty stosujące pola, tagi, grupy, aktywność kampanii i automatyzację.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Czym są te segmenty oraz jak je tworzyć przedstawiono w tym artykule. Przyjrzyjmy się teraz niektórym segmentom, które możesz utworzyć w Ecomailu według podstawowych kryteriów segmentacji:

  • dane kontaktowe (imię, nazwisko, adres, data urodzenia, imieniny, płeć, data zapisu, rating, notatka w szczegółach kontaktu itp.)

  • własne pola (np. liczba punktów lojalnościowych; wygrał konkurs; ...)

  • grupy preferencji (chce otrzymywać newsletter 2x w tyg; klient (nie)ma psa, kota, żółwia; ...)

  • aktywność użytkowników w kampaniach

  • aktywność w automatyzacji

  • aktywność w sieci

1. Segmenty według cech kontaktu:

1.1. Segmentowanie wg miasta

Organizujesz wydarzenie w Londynie i pragniesz wysłać zaproszenie tylko kontaktom z Londynu? Nie ma sprawy. Wystarczy, że będziesz miał tę informację wprowadzoną przy swoich kontaktach.

1.2. Segmentowanie wg daty zapisu na listę

Czy musisz wysłać kampanię tylko kontaktom, które zaimportowałeś (lub w inny sposób dodałeś) do listy kontaktów przed lub po danej dacie? Informacja ta dodawana jest do kontaktów automatycznie, nieważne czy kontakt został zaimportowany, czy też zapisze się przez formularz zapisu w Twej witrynie.

1.3. Segmentowanie wg płci i miasta

Czy chcesz wysłać kampanię do wszystkich kobiet z Londynu? Ponownie, trzeba mieć tę cechę wprowadzoną przy kontakcie. Tak samo z miastem.

Tutaj widzimy warunki segmentu zawierającego wszystkie kobiet z Londynu.


2. Segmenty w oparciu o etykiety

Jeśli masz kontakty np. z 2 akcji sprzedażowych i oznaczyłeś je etykietami PromocjaPraga i PromocjaBerlin, a chciałbyś do nich wysyłać newslettery, tworzysz segment zawierający etykietę PromocjaPraga a także/lub etykietę PromocjaBerlin.


3. Segmenty w oparciu o pole własne kontaktów

Czasami pola podstawowe (imię, adres itp.) kontaktów nie wystarczają i trzeba dodać pole własne (np. ID klienta czy inne cechy), abyśmy mogli podzielić swoją bazę kontaktów. Przykładowo, tutaj segmentujemy wszelkie kontakty mające "Wygrał" w swoim polu własnym o nazwie "Konkurs".


4. Segmenty w oparciu o preferencje

Możesz utworzyć segment według grup preferencji przy użyciu warunku Preferencje -> Jest w grupie preferencji -> np. codziennie.
Zazwyczaj to oznacza, że Ci odbiorcy zgłosili, że chcą otrzymywać newslettery codziennie.

Tutaj widzimy segment wszystkich kontaktów z grupy "codziennie", które zapisały się dnia 24.05.2023 r. Jest to kombinacja segmentacji według preferencji i cechy.


5. Segmentacja w oparciu o aktywność w kampaniach

5.1. Segment odbiorców aktywnych

Przykład segmentu wszystkich kontaktów, które otwarły chociaż jeden e-mail w jednej z Twoich kampanii w ciągu ostatniego roku:

5.2. Segment kontaktów nieaktywnych w ostatnim miesiącu

Stosowany do reaktywacji ,,śpiących" odbiorców. Możesz zwrócić się do kontaktów, które ostatnio przestały być aktywne i zaoferować np. specjalny rabat.

5.3. Segment odbiorców, którzy kliknęli w konkretny link w kampanii

Jeśli chcesz ustawić segment kontaktów, które kliknęły np. w konkretny link, przycisk z linkiem, grafikę z linkiem itp.


6. Segmentacja w oparciu o zachowanie kontaktów w automatyzacjach

Możesz segmentować też według zachowania w automatyzacji. Przykładowo, chcesz filtrować wszystkie kontakty, które weszły w automatyzację "Witamy". Czyli w tym wypadku w automatyzację powitalną, która uruchamia się po zapisie na listę.

Jak i według czego chcesz segmentować, to już zależy od Ciebie. Możesz stosować niemal nieograniczone ilości warunków i informacji.


W razie jakichkolwiek dalszych pytań napisz do nas na czacie lub pod adres [email protected].

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?