W tym artykule nauczysz się segmentacji zaawansowanej na podstawie zachownia odbiorców na Twej stronie lub jak segmentować używając daty.
Jeśli chcesz przypomnieć sobie jak działa podstawowa segmentacja, instrukcję znajdziesz w tym artykule.
W Ecomail możesz segmentować kontakty na podstawie:
podstawowych cech kontaktu (takich jak imię, adres, data zapisu itp.)
przypisanych etykiet
pól własnych (pól, które tworzysz, aby wprowadzać wartości istotne dla Twojej bazy mailingowej, np. "zwierzę", "poziom języka", ...)
grup preferencji (w zależności od preferowanego przez kontaktów treści)
aktywności w kampanii (na podstawie danych z raportów kampanii)
aktywności w automatyzacji (na podstawie danych z raportów automatyzacji)
Wszystkie te przykłady znaleźć można w artykule o segmentacji podstawowej.
W segmentacji zaawansowanej jednak możesz dodawać segmenty, które reagują na zachowanie kontaktów na Twojej witrynie lub sortować wg aktywności specyficznej dla czasu tj. segmentować wg:
Przy użyciu zaawansowanej segmentacji możesz tworzyć segmenty, które reagują na zachowanie kontaktów na Twojej stronie internetowej lub sortować według aktywności czasowych, tj. segmentować według:
aktywności na stronie (wymaga aktywnej integracji w planie Marketer+)
daty (za pomocą funkcji f(x))
Segmentacja według aktywności w sieci - przeglądanie, zakupy
Segmentacja według aktywności w sieci oferuje wiele wariantów:
Mianowicie możesz segmentować, jeśli kontakt: odwiedził stronę, odwiedził URL strony, kupił coś, nie kupił, kupił z kategorii, kupił konkretny produkt. A także według: tytułu zakupionego towaru, państwa dostawy i miasta dostawy, ceny zakupionych towarów, łącznej wartości zakupu i wydarzenia niestandardowego.
Mianowicie, możesz segmentować według tego, jeśli kontakt:
odwiedził stronę, odwiedził konkretny adres URL, dokonał zakupu, nie dokonał zakupu, dokonał zakupu z kategorii, zakupił konkretny przedmiot.
A także według:
nazwy zakupionego przedmiotu, kraju wysyłki, miasta wysyłki, ceny zakupionych przedmiotów, łącznej wartości zakupów i zdarzeń własnych.
1.1. Segmentacja według zachowania na Twojej witrynie
Chcesz dowiedzieć się, które kontakty odwiedziły konkretną stronę na Twojej stronie internetowej? Na przykład stronę z określoną kategorią, ponieważ chcesz podkreślić nowe produkty w tej kategorii? Po prostu stwórz segment:
1.2 Segmentacja według ruchu na stronie i zakupów
Chcesz pozbyć się zapasów produktów i zaopatrzyć się tylko w jeden konkretny produkt? Możesz użyć kombinacji warunków i stworzyć segment wszystkich kontaktów, które były zainteresowane określonym produktem na Twojej stronie i jeszcze go nie kupiły:
1.3 Segmentacja w celu zmotywowania do dalszych zakupów
Masz klientów, którzy dokonali zakupu w przeszłości, ale od dłuższego czasu nie dokonali żadnego zakupu?
Stwórz segment tych klientów i zmotywuj ich do kolejnych zakupów:
Segmentacja zaawansowana według pola "data" z funkcją f(x)
Chcesz skierować ofertę do kontaktów, które zarejestrowały się w ostatnim miesiącu, lub wysłać przypomnienie do tych, którym kończy się program lojalnościowy za miesiąc? Zobacz konkretne przykłady, jak korzystać z naszej zaawansowanej funkcji danych w czasie rzeczywistym.
Najpierw, dla pola "Wybierz datę" (tzw. datepicker, w którym wybierasz konkretną datę), przełącz na f(x):
Następnie, pracuj z bieżącą datą (dzięki czemu segment nie będzie wymagał ponownych aktualizacji). Zgodnie z następującą legendą:
CURDATE()
reprezentuje bieżącą datę
CURDATE() - interval 1 day
to bieżąca data minus jeden dzień, czyli wczoraj
CURDATE() + interval 1 day
to bieżąca data plus jeden dzień, czyli jutro
2.1 Segment nowych kontaktów (zapisanych niedawno)
W tym przypadku chcieliśmy poznać aktualną liczbę nowo zapisanych kontaktów, które zapisały się w ciągu ostatnich x dni. Ustawiliśmy "Datę zapisu" jako główne kryterium.
Środkowy warunek to "w danym dniu i później".
Aby wybrać tylko 5-dniowy przedział czasowy i ostatni dopasowany dzień, wpisz następnie:
CURDATE() - interval 5 day
Gdzie:
CURDATE() to bieżąca data
minus (chodzi o przeszłość)
interval 5 day dla okresu 5 dni
Przykładowo:
Dzięki tej regule, jeśli utworzyliśmy segment 2 grudnia, zostaną w nim zawarte wszystkie kontakty, które zapisały się pomiędzy 27 listopada i 2 grudnia.
Gdy środkowy warunek zostanie zmieniony na "Przed", uwzględnione zostaną w segmencie te kontakty, które zapisały się na listę dziś minus 5 dni, a więc jeśli stworzyliśmy segment 2 grudnia, będą w nim zawarte wszystkie kontakt sprzed 27 listopada.
2.2 Segment daty przyszłej (pole własne)
Możesz także reagować na daty, które jeszcze nie nadeszły, tzn. przygotować segment "na przyszłość" - a następnie użyć tego warunku w automatyzacjach w podobny sposób.
Takie segmentowanie jest zazwyczaj związane z twoimi polami własnymi (pola, które tworzysz, w których możesz wprowadzać wartości istotne dla twojego mailingu i bazy kontaktów, np. "ważność karty lojalnościowej"), których typ pola również jest data:
Obraz wyżej pochodzi z sekcji przy imporcie kontaktów, gdzie możesz w prosty sposób tworzyć własne pola i zaraz przy imporcie wgrać potrzebne wartości do poszczególnych kontaktów.
Uwaga: Aby segmentacja na podstawie daty działała poprawnie, importowane dane w polu własnym muszą zawsze być w formacie RRRR-MM-DD.
Zatem w tym wypadku interesuje nas pole własne kontaktów oraz data w przyszłości.
Wpisz:
CURDATE() + interval 5 day
Gdzie:
CURDATE() to aktualna data
plus (przyszłość)
interval 5 day dla okresu 5 dni
Przykładowo:
Chcemy znaleźć grupę osób, których karta lojalnościowa traci ważność czy subskrypcja się kończy w dniu, który jest od dziś za 5 dni.
Jeśli np. dzisiejsza data to 20 listopada, segment obejmie wszystkie daty od 25 listopada.
Jeśli środkowy warunek zmienimy na "Po", wszystkie kontakty z datą 26 listopada i później zostaną wliczone w segment.
Jeśli środkowy warunek zmienimy na "W danym dniu", segment obejmie tylko kontakty z polem, w którym jest data 25 listopada (jeśli dziś jest 20 listopada).
W związku z tym możesz zareagować na tę datę i przypomnieć swoim klientom, że ich karta wkrótce straci ważność.
❓
Masz pytania? Napisz do nas na [email protected]