Przejdź do głównej zawartości
Zaawansowana segmentacja

Jak segmentować według zachowania odbiorców? Jak używać zaawansowanej segmentacji dla pól zawierających datę?

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

W tym artykule nauczysz się segmentacji zaawansowanej na podstawie zachownia odbiorców na Twej stronie lub jak segmentować używając daty.

Jeśli chcesz przypomnieć sobie jak działa podstawowa segmentacja, instrukcję znajdziesz w tym artykule.

W Ecomail możesz segmentować kontakty na podstawie:

  • podstawowych cech kontaktu (takich jak imię, adres, data zapisu itp.)

  • przypisanych etykiet

  • pól własnych (pól, które tworzysz, aby wprowadzać wartości istotne dla Twojej bazy mailingowej, np. "zwierzę", "poziom języka", ...)

  • grup preferencji (w zależności od preferowanego przez kontaktów treści)

  • aktywności w kampanii (na podstawie danych z raportów kampanii)

  • aktywności w automatyzacji (na podstawie danych z raportów automatyzacji)

Wszystkie te przykłady znaleźć można w artykule o segmentacji podstawowej.

W segmentacji zaawansowanej jednak możesz dodawać segmenty, które reagują na zachowanie kontaktów na Twojej witrynie lub sortować wg aktywności specyficznej dla czasu tj. segmentować wg:

Przy użyciu zaawansowanej segmentacji możesz tworzyć segmenty, które reagują na zachowanie kontaktów na Twojej stronie internetowej lub sortować według aktywności czasowych, tj. segmentować według:


Segmentacja według aktywności w sieci - przeglądanie, zakupy

Segmentacja według aktywności w sieci oferuje wiele wariantów:

Mianowicie możesz segmentować, jeśli kontakt: odwiedził stronę, odwiedził URL strony, kupił coś, nie kupił, kupił z kategorii, kupił konkretny produkt. A także według: tytułu zakupionego towaru, państwa dostawy i miasta dostawy, ceny zakupionych towarów, łącznej wartości zakupu i wydarzenia niestandardowego.

Mianowicie, możesz segmentować według tego, jeśli kontakt:

  • odwiedził stronę, odwiedził konkretny adres URL, dokonał zakupu, nie dokonał zakupu, dokonał zakupu z kategorii, zakupił konkretny przedmiot.

A także według:

  • nazwy zakupionego przedmiotu, kraju wysyłki, miasta wysyłki, ceny zakupionych przedmiotów, łącznej wartości zakupów i zdarzeń własnych.

1.1. Segmentacja według zachowania na Twojej witrynie

Chcesz dowiedzieć się, które kontakty odwiedziły konkretną stronę na Twojej stronie internetowej? Na przykład stronę z określoną kategorią, ponieważ chcesz podkreślić nowe produkty w tej kategorii? Po prostu stwórz segment:

1.2 Segmentacja według ruchu na stronie i zakupów

Chcesz pozbyć się zapasów produktów i zaopatrzyć się tylko w jeden konkretny produkt? Możesz użyć kombinacji warunków i stworzyć segment wszystkich kontaktów, które były zainteresowane określonym produktem na Twojej stronie i jeszcze go nie kupiły:

1.3 Segmentacja w celu zmotywowania do dalszych zakupów

Masz klientów, którzy dokonali zakupu w przeszłości, ale od dłuższego czasu nie dokonali żadnego zakupu?
Stwórz segment tych klientów i zmotywuj ich do kolejnych zakupów:


Segmentacja zaawansowana według pola "data" z funkcją f(x)

Chcesz skierować ofertę do kontaktów, które zarejestrowały się w ostatnim miesiącu, lub wysłać przypomnienie do tych, którym kończy się program lojalnościowy za miesiąc? Zobacz konkretne przykłady, jak korzystać z naszej zaawansowanej funkcji danych w czasie rzeczywistym.

Najpierw, dla pola "Wybierz datę" (tzw. datepicker, w którym wybierasz konkretną datę), przełącz na f(x):

Następnie, pracuj z bieżącą datą (dzięki czemu segment nie będzie wymagał ponownych aktualizacji). Zgodnie z następującą legendą:

CURDATE()

reprezentuje bieżącą datę

CURDATE() - interval 1 day

to bieżąca data minus jeden dzień, czyli wczoraj

CURDATE() + interval 1 day

to bieżąca data plus jeden dzień, czyli jutro

2.1 Segment nowych kontaktów (zapisanych niedawno)

W tym przypadku chcieliśmy poznać aktualną liczbę nowo zapisanych kontaktów, które zapisały się w ciągu ostatnich x dni. Ustawiliśmy "Datę zapisu" jako główne kryterium.

Środkowy warunek to "w danym dniu i później".
Aby wybrać tylko 5-dniowy przedział czasowy i ostatni dopasowany dzień, wpisz następnie:

CURDATE() - interval 5 day


Gdzie:

  • CURDATE() to bieżąca data

  • minus (chodzi o przeszłość)

  • interval 5 day dla okresu 5 dni

Przykładowo:
Dzięki tej regule, jeśli utworzyliśmy segment 2 grudnia, zostaną w nim zawarte wszystkie kontakty, które zapisały się pomiędzy 27 listopada i 2 grudnia.

Gdy środkowy warunek zostanie zmieniony na "Przed", uwzględnione zostaną w segmencie te kontakty, które zapisały się na listę dziś minus 5 dni, a więc jeśli stworzyliśmy segment 2 grudnia, będą w nim zawarte wszystkie kontakt sprzed 27 listopada.

2.2 Segment daty przyszłej (pole własne)

Możesz także reagować na daty, które jeszcze nie nadeszły, tzn. przygotować segment "na przyszłość" - a następnie użyć tego warunku w automatyzacjach w podobny sposób.

Takie segmentowanie jest zazwyczaj związane z twoimi polami własnymi (pola, które tworzysz, w których możesz wprowadzać wartości istotne dla twojego mailingu i bazy kontaktów, np. "ważność karty lojalnościowej"), których typ pola również jest data:

Obraz wyżej pochodzi z sekcji przy imporcie kontaktów, gdzie możesz w prosty sposób tworzyć własne pola i zaraz przy imporcie wgrać potrzebne wartości do poszczególnych kontaktów.

Uwaga: Aby segmentacja na podstawie daty działała poprawnie, importowane dane w polu własnym muszą zawsze być w formacie RRRR-MM-DD.


Zatem w tym wypadku interesuje nas pole własne kontaktów oraz data w przyszłości.

Wpisz:

CURDATE() + interval 5 day

Gdzie:

  • CURDATE() to aktualna data

  • plus (przyszłość)

  • interval 5 day dla okresu 5 dni

Przykładowo:

Chcemy znaleźć grupę osób, których karta lojalnościowa traci ważność czy subskrypcja się kończy w dniu, który jest od dziś za 5 dni.

Jeśli np. dzisiejsza data to 20 listopada, segment obejmie wszystkie daty od 25 listopada.

Jeśli środkowy warunek zmienimy na "Po", wszystkie kontakty z datą 26 listopada i później zostaną wliczone w segment.

Jeśli środkowy warunek zmienimy na "W danym dniu", segment obejmie tylko kontakty z polem, w którym jest data 25 listopada (jeśli dziś jest 20 listopada).

W związku z tym możesz zareagować na tę datę i przypomnieć swoim klientom, że ich karta wkrótce straci ważność.


Masz pytania? Napisz do nas na [email protected]


Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?