Przejdź do głównej zawartości
Integracja Ecomail z Shoperem

Czy korzystasz z platformy Shoper? Zintegruj ją z Ecomail i wykorzystaj dane do swego mailingu.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

👉 Ta integracja jest dostępna tylko w abonamencie Marketer.

W tym artykule znajdziesz:


Preferujesz film instruktażowy?

👇 ustaw wszystko w 4 minuty 👇

Funkcje integracji

  • synchronizacja kontaktów w czasie rzeczywistym

    • kontakty, które wyraziły zgodę na otrzymywanie newslettera otrzymają etykietę shoper_newsletter

    • jeśli kontakt anuluje subskrypcję newslettera, jego subskrypcja zostanie anulowana jak w Ecomailu, tak w Shoperze

  • synchronizacja zamówień w czasie rzeczywistym

    • w tym kategorii i statusu zamówienia

  • śledzenie ruchu i aktywności użytkowników na stronie za pomocą kodu śledzenia

  • monitorowanie porzuconego koszyka i automatyzacje na tej podstawie

  • monitorowanie ostatnio przeglądanych produktów

  • synchronizacja etykiet kontaktów

  • synchronizacja kuponów rabatowych

  • automatyczne uruchomienie automatyzacji po zapisie nowego kontaktu

Dodatek zainstalujesz w 5 prostych krokach. Zobacz sam. ⬇️


Jak zainstalować dodatek Ecomail?

  1. Zaloguj się na swoje konto Shoper i przejdź do strony Dodatki i integracje. W sekcji Aplikacje wyszukaj dodatek Ecomail i kliknij przycisk Zainstaluj aplikację.

  2. Potwierdź instalację, klikając przycisk Zainstaluj aplikację.

  3. Potwierdź akceptację warunków sklepu z aplikacjami i kliknij "Instaluj".

  4. Kliknij "wróć do Ecomail".

  5. Kliknij Konfiguruj. Zostaniesz przeniesiony na stronę Shoper.

  6. Na tej stronie kliknij przycisk, który tam zobaczysz, a następnie zaloguj się na swoje konto Ecomail. Jeśli nie masz jeszcze konta, możesz je w tym kroku utworzyć.

  7. Teraz wybierz listę kontaktów w Ecomail, do której będą synchronizowane kontakty z Shopera oraz folder do synchronizacji kuponów rabatowych.

  8. Kliknij Połącz i zapisz ustawienia. Teraz dane zaczną się synchronizować.
    Dobra robota! 👏

  9. Punkty 9 i 10 są opcjonalne i można je pominąć.
    Jeśli nie chcesz konfigurować śledzenia zachowania użytkowników, instrukcja kończy się dla Ciebie punktem nr 8.

    Jeśli chcesz skonfigurować śledzenie zachowania użytkowników na stronie, kliknij teraz na Kod śledzenia. Skopiuj kod śledzenia za pomocą przycisku Kopiuj.

  10. Teraz przejdź do administracji Shoper.
    Sekcja Dodatki i integracjeIntegracje własne → przejdź do środkowej sekcji Stopka strony, przed zamknięciem </body> Tutaj wklej kod śledzenia, który skopiowałeś w kroku wcześniej (9) → Zapisz ustawienia.

  11. To wszystko. Dobra robota! 🎉


W jaki sposób zostaną przeniesione kontakty do Ecomail?

➡️ Po poprawnym połączeniu wszystkie kontakty z Shopera (wraz z historycznymi) zostaną automatycznie zapisane na Twoim koncie w Ecomail.


Gdy nowy kontakt zapisze się do newslettera lub dokona zakupu w Twoim sklepie, jego dane zostaną automatycznie przeniesione do Ecomail. Jeśli kontakt zrezygnuje z subskrypcji, zostanie wypisany z listy aktywnych kontaktów w Ecomail (oraz w Shoperze) i nie otrzyma już dalszych mailingów.

Kontakty, które zostaną przeniesione z platformy Shoper otrzymają następujące etykiety:

  • shoper - ten kontakt utworzył konto w sklepie lub zakupił towar

  • shoper_newsletter - ten kontakt potwierdził zapis do newslettera (wyraził zgodę na otrzymywanie newslettera) - jeśli Twoja strona nie oferuje opcji zapisu do newslettera, etykieta shoper_newsletter nie zostanie dodana do kontaktu

  • shoper, shoper_newsletter - ten kontakt spełnił oba warunki - utworzył konto/zakupił towar oraz zapisał się do newslettera

    etykiety w Ecomail


    💡 ​Na podstawie etykiet można następnie kontakty segmentować.

Ponadto dla etykiety shoper zostanie przypisany do kontaktu kod języka odpowiadający językowi ustawionemu przez sklep internetowy, na przykład: shoper_en, shoper_pl, shoper_cz itd.

Kontakty wysłane do Ecomail za pomocą naszego dodatku, otrzymają również wartość "shoper" w polu Źródło. Według tej wartości można również segmentować.


Sprawdzenie pierwszego połączenia

Aby sprawdzić, czy kontakty synchronizują się prawidłowo, wybierz zakładkę Kontakty w aplikacji Ecomail i wybierz listę kontaktów, którą wybrałeś do zapisu kontaktów w ustawieniu dodatku. W przeglądzie tej listy znajdziesz informacje o tym, ile aktywnych kontaktów znajduje się na liście.

Aby sprawdzić dane kontaktowe klienta, kliknij dowolny adres e-mail -> Szczegóły. Informacje o dokonanych zakupach znajduje się w sekcji Zakupy.

W przypadku kuponów rabatowych Shoper, na koncie Ecomail automatycznie utworzony zostaje nowy folder, z którym można pracować.


Jak ustawić automatyzację Porzucony koszyk?

Wykorzystaj informacje o porzuconym koszyku w automatyzacji, by przypomnieć swoim kontaktom o niedokończonym zakupie. Jest to jedna z najskuteczniejszych automatyzacji.

Jeśli kontakt nie dokończy zakupu, w Ecomail utworzone jest tzw. zdarzenie własne, na podstawie którego ustawiona automatyzacja wyśle automatyczną sekwencję e-maili z produktami dodanymi do koszyka.

Aby ustawić taką automatyzację, sprawdź ten przewodnik [narazie w j. angielskim] lub skorzystaj ze wstępnie przygotowanego scenariusza w aplikacji.


Jak ustawić monitorowanie zachowania użytkowników?

Śledzenie użytkowników umożliwia zbieranie informacji o ruchu odwiedzających na stronie. Jeśli mamy informację, że dany kontakt na przykład odwiedził pewną stronę, można bardziej personalizować wysyłkę oraz ewentualnie ustawiona automatyzacja może zareagować automatycznie na to zdarzenie i wysłać e-mail do takiego kontaktu.

Jeśli wstawiłeś już kod śledzenia w administrację Shoper, przechodząc przez punkt 9 i 10 w Jak zainstalować dodatek Ecomail?, możesz pominąć tę sekcję.

Jak ustawić monitorowanie?

Dodatek automatycznie doda kod śledzenia do Twego sklepu internetowego. Aby jednak zapewnić, że wszystko działa, jak należy, trzeba skonfigurować ten kod.

Konfiguracja odbywa się w tych paru krokach:

  1. Przejdź do Ecomail do sekcji Integracje i kliknij integracja Shoper. Kliknij Kod śledzenia i skopiuj kod śledzenia.

  2. Wejdź w administrację Shoper i przejdź do sekcji Dodatki a integracje.

  3. Tutaj wybierz sekcję Integracje własne.

  4. Przejdź do środkowej sekcji: Stopka strony, przed zamknięciem </body>.

  5. Tutaj wklej skopiowany kod.

  6. Teraz zapisz ustawienia.

  7. Potwierdź połączenie. I gotowe!


Wstawienie formularza zapisu do newslettera

ℹ️ Ten krok jest opcjonalny. Formularze zapisu pozwalają zwiększać bazę danych.

Możesz utworzyć formularz zapisu w Ecomail i łatwo dodać go na swoją stronę internetowej.

Jak to zrobić?

  1. Utwórz formularz zapisu w Ecomail (przewodnik znajdziesz tutaj)

  2. W edytorze formularza kliknij Użyj formularza

  3. Skopiuj kod, który znajduje się pomiędzy znacznikami <script> i </script>.

    formularz Ecomail

  4. Wejdź w administrację Shoper, zakładka Wygląd i treści -> Wygląd sklepu -> Obecny szablon graficzny -> Własny skrypt JS i tutaj wklej skopiowany kod z Ecomail.

    Image or attachment is not accessible.

    Chcesz używać wielu różnych formularzy w swoim sklepie internetowym?
    Po prostu wklej kody z tych formularzy pod sobą.

    Pamiętaj: Kod jest wklejany bez znaczników <script> i </script>.

  5. Zapisz ustawienia. To wszystko. Dobra robota! 👏


Dodanie feedu produktowego

Feed produktowy możesz dodać z łatwością w aplikacji Ecomail. Wejdź w zakładkę Więcej -> Feedy produktowe.

Jak wygenerować feed produktowy XML?

Feed produktowy - plik XML wygenerujesz w prosty sposób.

Zainstaluj aplikację do generowania feedów produktowych w administracji Shoper i wygeneruj XML dla Ceneo, Nokaut, Skąpiec czy Google.

Następnie dodaj go w aplikacji Ecomail.

E-maile transakcyjne

Co prawda można ustawić wysyłanie e-maili transakcyjnych przez Ecomail, jednak ze względu na aktualizacje i zmiany przynosi to zbędne komplikacje i wymaga częstych kontroli i opieki. E-maile transakcyjne trzeba ustawić po API i korzystać z innej domeny.

Jak ustawić e-maile transakcyjne, można znaleźć w tym artykule.

Zalecamy jednak wysyłać e-maile transakcyjne bezpośrednio z Shopera.

Segmentacja klientów według metody i statusu płatności

Segmentacji klientów według metody płatności i/lub statusu płatności można dokonać za pomocą opcji "Własny segment query", które definiuje te warunki.

Wejdź w sekcję Kontakty → wybierz listę kontaktów → SegmentyNowy segment Utwórz segment -> i tutaj wybierz Własny segment query.

W pole tekstowe wprowadź zapytanie poniżej, jednak zmodyfikuj tekst w cudzysłowie według tego, jaka metoda płatności Cię interesuje:

Aby zapytać o metodę płatności:

transaction.props.paidBy EQUALS 'Gotówka'


W cudzysłowie wprowadź nazwę metody płatności w takim samym formacie, w jakim jest ona w Twoim sklepie internetowym.

Aby zapytać o status płatności:

transaction.props.isPaid EQUALS 'true/false'

💡 true dla zamówień opłaconych / false dla zamówień nieopłaconych


Możesz kombinować wiele warunków za pomocą LUB oraz A TAKŻE. Tych segmentów możesz używać jak w regularnych kampaniach, tak w automatyzacjach.

Następnie kliknij Zapisz i pokaż podgląd.

  • na tym obrazku stworzony został segment klientów, którzy opłacili zamówienie a zarazem opłacili go gotówką

Przykłady wykorzystania tego typu segmentacji:

  • Klienci, którzy zapłacili za zamówienie gotówką.

  • Klienci, którzy jeszcze nie opłacili zamówienia.

  • Klienci, którzy zapłacili za zamówienie kartą kredytową w ciągu ostatnich 30 dni.


Masz pytania? Napisz do nas na chacie lub na [email protected].

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?