Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeFormularze
Pozyskiwanie kontaktów za pomocą formularzy zapisu do newslettera
Pozyskiwanie kontaktów za pomocą formularzy zapisu do newslettera

Uzyskaj dane kontaktowe za pomocą statycznego, pop-up czy rozwijanego formularza rejestracyjnego. Jak wstawić formularz i DOI.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad 6 miesiące temu

Jeśli chcesz pozyskiwać dane kontaktowe odwiedzających Twoją stronę internetową, wykorzystaj formularze rejestracyjne Ecomail. Nie ma nic prostszego.

W tym artykule znajdziesz:


Typy formularzy

Do wyboru masz z 4 typów formularzy:

👇 Kliknij ▶️ by dowiedzieć się więcej.👇

Statyczny formularz (na stronę)

Podstawowy statyczny formularz wstawiasz na swojej stronie internetowej w dowolnym miejscu, najczęściej jednak w stopce lub z boku strony.

Chodzi o bardziej neutralny i nieagresywny sposób jak zaprosić użytkownika do odbierania komunikacji e-mailowej od Ciebie, ponieważ formularz nie pokazuje się na środku ekranu nad innymi wiadomościami.

Pop-up (wyskakujący) formularz na komputer

Pop-up, czy inaczej wyskakujący formularz jest jednym z najpopularniejszych formularzy. Pojawi się na środku strony po spełnieniu pewnego warunku, na przykład po spędzeniu 5 sekund na stronie lub przy opuszczaniu strony itp.

Po zamknięciu formularza użytkownikiem już nie będzie wyświetlony ponownie, chyba że użytkownik wyczyści pamięć podręczną przeglądarki. Dlatego zalecamy łączenie formularza pop-up z podstawowym formularzem.

Pop-up (wyskakujący) formularz na telefon

Jak i wyżej, formularz pojawi się po spełnieniu określonego warunku (np. 5 sekund na stronie).

Formularz ten jest specjalnie dostosowany do wymagań telefonów komórkowych i firmy Google, która penalizuje za użycie nieodpowiedniego formatu formularza.

W odróżnieniu od klasycznego formularza pop-up:

  • pojawia się tylko w dolnej części ekranu

  • może zajmować maksymalnie 30% z obszaru wyświetlacza

  • nie ma tła, ponieważ nie może zasłaniać innych treści na stronie

  • ma większą i bardziej widoczną ikonę krzyżyka do zamknięcia formularza

Dla lepszej wyobraźni można w edytorze przetestować formularz na różnych typach urządzeń mobilnych:

Rozwijany formularz

Formularz, który rozwinie się po kliknięciu przycisku w prawym dolnym rogu.

W porównaniu z pop-up formularzem ma tę zaletę, podobnie jak formularz podstawowy, że nie znika na zawsze po jego zamknięciu. Użytkownik może więc łatwo zasubskrybować ponownie przy następnych odwiedzinach strony.

Jak utworzyć formularz

  1. W aplikacji Ecomail wejdź w sekcję Kontakty i wybierz listę kontaktów, do której chcesz pozyskiwać nowe kontakty.

  2. Kliknij "Formularze" po lewej stronie i wybierz "Nowy formularz".

  3. Następnie wybierz, który typ formularza chcesz stworzyć.

  4. Teraz możesz wybrać, czy chcesz stworzyć własny wygląd formularza lub użyć którejś z przygotowanych opcji.

Jak wstawić formularz na stronę internetową

Gdy masz gotową treść formularza i jego wygląd, teraz trzeba osadzić go na stronie.

Po prostu kliknij "Użyj formularza" w lewym górnym rogu w naszym edytorze, a zobaczysz kod (skrypt) do osadzenia go na stronie.

Skrypt ten umieść w kod HTML strony pomiędzy znaczniki <head> czy <body>, według tego, gdzie chcesz, by się dany formularz pojawił.

Kopiuj więc całą treść skryptu i wstaw w kod HTML, na przykład w ten sposób:

Alternatywnie, umieść skrypt w pliku skryptów, lub pomiędzy inne skryptów, których używasz na swej stronie.

Połączenie po API

Można również wysyłać nowe kontakty do aplikacji po API.

Double opt-in (podwójna zgoda)

Tę funkcję znajdziesz w Kontakty -> Lista kontaktów -> Ustawienia -> Double opt-in.

Korzystając z tej funkcji, po zapisaniu się do newslettera zostanie do klienta wysłana wiadomość podany adres e-mail, gdzie musi on potwierdzić istnienie i funkcjonalność tego adresu.

Zalety korzystania z tzw. podwójnej zgody to:

  • tworzenie poprawnej bazy kontaktów bez literówek,

  • zapobieganie fałszywym rejestracjom,

  • ochrona przed zgłoszeniami o wysyłaniu spamu, oraz

  • zwiększenie dostarczalności mialingów.

Przekierowanie użytkownika po zapisie przez formularz

W ustawieniach listy kontaktów możesz też wstawić stronę, na którą natychmiast zostanie przekierowany kontakt, który się zarejestrował w formularzu.

Po zapisie więc możesz natychmiast przekierować klienta z powrotem na swoją stronę internetową.

Pamiętaj jednak, by dodać informację o pomyślnej rejestracji (z formularza) do strony, na którą będziesz przekierowywać użytkownika, lub inaczej poinformować użytkowników, by sprawdzili swoją skrzynkę odbiorczą i potwierdzili dokończenie rejestracji = double opt-in.


Masz pytania? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?