layout.skip_to_main_content
Wszystkie kolekcjeFormularze
Pozyskiwanie kontaktów za pomocą formularzy zapisu do newslettera
Pozyskiwanie kontaktów za pomocą formularzy zapisu do newslettera

Uzyskaj dane kontaktowe za pomocą statycznego, pop-up czy rozwijanego formularza rejestracyjnego. Jak wstawić formularz i DOI.

Marek Szwed avatar
Napisane przez Marek Szwed
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Jeśli chcesz pozyskiwać dane kontaktowe odwiedzających Twoją stronę internetową, wykorzystaj formularze rejestracyjne Ecomail. Nie ma nic prostszego.

W tym artykule znajdziesz:


Typy formularzy

Do wyboru masz z 4 typów formularzy:

👇 Kliknij ▶️ by dowiedzieć się więcej.👇

Statyczny formularz (na stronę)

Podstawowy statyczny formularz wstawiasz na swojej stronie internetowej w dowolnym miejscu, najczęściej jednak w stopce lub z boku strony.

Chodzi o bardziej neutralny i nieagresywny sposób jak zaprosić użytkownika do odbierania komunikacji e-mailowej od Ciebie, ponieważ formularz nie pokazuje się na środku ekranu nad innymi wiadomościami.

Pop-up (wyskakujący) formularz na komputer

Pop-up, czy inaczej wyskakujący formularz jest jednym z najpopularniejszych formularzy. Pojawi się na środku strony po spełnieniu pewnego warunku, na przykład po spędzeniu 5 sekund na stronie lub przy opuszczaniu strony itp.

Po zamknięciu formularza użytkownikiem już nie będzie wyświetlony ponownie, chyba że użytkownik wyczyści pamięć podręczną przeglądarki. Dlatego zalecamy łączenie formularza pop-up z podstawowym formularzem.

Pop-up (wyskakujący) formularz na telefon

Jak i wyżej, formularz pojawi się po spełnieniu określonego warunku (np. 5 sekund na stronie).

Formularz ten jest specjalnie dostosowany do wymagań telefonów komórkowych i firmy Google, która penalizuje za użycie nieodpowiedniego formatu formularza.

W odróżnieniu od klasycznego formularza pop-up:

  • pojawia się tylko w dolnej części ekranu

  • może zajmować maksymalnie 30% z obszaru wyświetlacza

  • nie ma tła, ponieważ nie może zasłaniać innych treści na stronie

  • ma większą i bardziej widoczną ikonę krzyżyka do zamknięcia formularza

Dla lepszej wyobraźni można w edytorze przetestować formularz na różnych typach urządzeń mobilnych:

Rozwijany formularz

Formularz, który rozwinie się po kliknięciu przycisku w prawym dolnym rogu.

W porównaniu z pop-up formularzem ma tę zaletę, podobnie jak formularz podstawowy, że nie znika na zawsze po jego zamknięciu. Użytkownik może więc łatwo zasubskrybować ponownie przy następnych odwiedzinach strony.

Jak utworzyć formularz

  1. W aplikacji Ecomail wejdź w sekcję Kontakty i wybierz listę kontaktów, do której chcesz pozyskiwać nowe kontakty.

  2. Kliknij "Formularze" po lewej stronie i wybierz "Nowy formularz".

  3. Następnie wybierz, który typ formularza chcesz stworzyć.

  4. Teraz możesz wybrać, czy chcesz stworzyć własny wygląd formularza lub użyć którejś z przygotowanych opcji.

Jak wstawić formularz na stronę internetową

Gdy masz gotową treść formularza i jego wygląd, teraz trzeba osadzić go na stronie.

Po prostu kliknij "Użyj formularza" w lewym górnym rogu w naszym edytorze, a zobaczysz kod (skrypt) do osadzenia go na stronie.

Skrypt ten umieść w kod HTML strony pomiędzy znaczniki <head> czy <body>, według tego, gdzie chcesz, by się dany formularz pojawił.

Kopiuj więc całą treść skryptu i wstaw w kod HTML, na przykład w ten sposób:

Alternatywnie, umieść skrypt w pliku skryptów, lub pomiędzy inne skryptów, których używasz na swej stronie.

Połączenie po API

Można również wysyłać nowe kontakty do aplikacji po API.

Image or attachment is not accessible.

Double opt-in (podwójna zgoda)

Tę funkcję znajdziesz w Kontakty -> Lista kontaktów -> Ustawienia -> Double opt-in.

Korzystając z tej funkcji, po zapisaniu się do newslettera zostanie do klienta wysłana wiadomość podany adres e-mail, gdzie musi on potwierdzić istnienie i funkcjonalność tego adresu.

Zalety korzystania z tzw. podwójnej zgody to:

  • tworzenie poprawnej bazy kontaktów bez literówek,

  • zapobieganie fałszywym rejestracjom,

  • ochrona przed zgłoszeniami o wysyłaniu spamu, oraz

  • zwiększenie dostarczalności mialingów.

Przekierowanie użytkownika po zapisie przez formularz

W ustawieniach listy kontaktów możesz też wstawić stronę, na którą natychmiast zostanie przekierowany kontakt, który się zarejestrował w formularzu.

Po zapisie więc możesz natychmiast przekierować klienta z powrotem na swoją stronę internetową.

Pamiętaj jednak, by dodać informację o pomyślnej rejestracji (z formularza) do strony, na którą będziesz przekierowywać użytkownika, lub inaczej poinformować użytkowników, by sprawdzili swoją skrzynkę odbiorczą i potwierdzili dokończenie rejestracji = double opt-in.


Masz pytania? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?