Jeśli chcesz pozyskiwać dane kontaktowe odwiedzających Twoją stronę internetową, wykorzystaj formularze rejestracyjne Ecomail. Nie ma nic prostszego.
W tym artykule znajdziesz:
Typy formularzy
Do wyboru masz z 4 typów formularzy:
👇 Kliknij ▶️ by dowiedzieć się więcej.👇
Statyczny formularz (na stronę)
Statyczny formularz (na stronę)
Podstawowy statyczny formularz wstawiasz na swojej stronie internetowej w dowolnym miejscu, najczęściej jednak w stopce lub z boku strony.
Chodzi o bardziej neutralny i nieagresywny sposób jak zaprosić użytkownika do odbierania komunikacji e-mailowej od Ciebie, ponieważ formularz nie pokazuje się na środku ekranu nad innymi wiadomościami.
Pop-up (wyskakujący) formularz na komputer
Pop-up (wyskakujący) formularz na komputer
Pop-up, czy inaczej wyskakujący formularz jest jednym z najpopularniejszych formularzy. Pojawi się na środku strony po spełnieniu pewnego warunku, na przykład po spędzeniu 5 sekund na stronie lub przy opuszczaniu strony itp.
Po zamknięciu formularza użytkownikiem już nie będzie wyświetlony ponownie, chyba że użytkownik wyczyści pamięć podręczną przeglądarki. Dlatego zalecamy łączenie formularza pop-up z podstawowym formularzem.
Pop-up (wyskakujący) formularz na telefon
Pop-up (wyskakujący) formularz na telefon
Jak i wyżej, formularz pojawi się po spełnieniu określonego warunku (np. 5 sekund na stronie).
Formularz ten jest specjalnie dostosowany do wymagań telefonów komórkowych i firmy Google, która penalizuje za użycie nieodpowiedniego formatu formularza.
W odróżnieniu od klasycznego formularza pop-up:
pojawia się tylko w dolnej części ekranu
może zajmować maksymalnie 30% z obszaru wyświetlacza
nie ma tła, ponieważ nie może zasłaniać innych treści na stronie
ma większą i bardziej widoczną ikonę krzyżyka do zamknięcia formularza
Dla lepszej wyobraźni można w edytorze przetestować formularz na różnych typach urządzeń mobilnych:
Rozwijany formularz
Rozwijany formularz
Formularz, który rozwinie się po kliknięciu przycisku w prawym dolnym rogu.
W porównaniu z pop-up formularzem ma tę zaletę, podobnie jak formularz podstawowy, że nie znika na zawsze po jego zamknięciu. Użytkownik może więc łatwo zasubskrybować ponownie przy następnych odwiedzinach strony.
Jak utworzyć formularz
W aplikacji Ecomail wejdź w sekcję Kontakty i wybierz listę kontaktów, do której chcesz pozyskiwać nowe kontakty.
Kliknij "Formularze" po lewej stronie i wybierz "Nowy formularz".
Następnie wybierz, który typ formularza chcesz stworzyć.
Teraz możesz wybrać, czy chcesz stworzyć własny wygląd formularza lub użyć którejś z przygotowanych opcji.
Jak wstawić formularz na stronę internetową
Gdy masz gotową treść formularza i jego wygląd, teraz trzeba osadzić go na stronie.
Po prostu kliknij "Użyj formularza" w lewym górnym rogu w naszym edytorze, a zobaczysz kod (skrypt) do osadzenia go na stronie.
Skrypt ten umieść w kod HTML strony pomiędzy znaczniki <head> czy <body>, według tego, gdzie chcesz, by się dany formularz pojawił.
Kopiuj więc całą treść skryptu i wstaw w kod HTML, na przykład w ten sposób:
Alternatywnie, umieść skrypt w pliku skryptów, lub pomiędzy inne skryptów, których używasz na swej stronie.
Połączenie po API
Można również wysyłać nowe kontakty do aplikacji po API.
Sprawdź Ecomail dokumentację API.
Double opt-in (podwójna zgoda)
Tę funkcję znajdziesz w Kontakty -> Lista kontaktów -> Ustawienia -> Double opt-in.
Korzystając z tej funkcji, po zapisaniu się do newslettera zostanie do klienta wysłana wiadomość podany adres e-mail, gdzie musi on potwierdzić istnienie i funkcjonalność tego adresu.
Zalety korzystania z tzw. podwójnej zgody to:
tworzenie poprawnej bazy kontaktów bez literówek,
zapobieganie fałszywym rejestracjom,
ochrona przed zgłoszeniami o wysyłaniu spamu, oraz
zwiększenie dostarczalności mialingów.
Przekierowanie użytkownika po zapisie przez formularz
W ustawieniach listy kontaktów możesz też wstawić stronę, na którą natychmiast zostanie przekierowany kontakt, który się zarejestrował w formularzu.
Po zapisie więc możesz natychmiast przekierować klienta z powrotem na swoją stronę internetową.
Pamiętaj jednak, by dodać informację o pomyślnej rejestracji (z formularza) do strony, na którą będziesz przekierowywać użytkownika, lub inaczej poinformować użytkowników, by sprawdzili swoją skrzynkę odbiorczą i potwierdzili dokończenie rejestracji = double opt-in.
❓
Masz pytania? Napisz do nas na [email protected]