Przejdź do głównej zawartości
Preferencje i grupy preferencji

Daj odbiorcom możliwość wyboru - co ich interesuje, jak często chcą od Ciebie słyszeć i więcej - ustaw preferencje.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad 10 miesiące temu

Daj swoim odbiorcom możliwość wyboru rodzaju treści, które ich interesują i które chcą od Ciebie otrzymywać.

Wolą czytać o narciarstwie, czy o sportach letnich? A może chcieliby otrzymywać wiadomości z obu dziedzin? Daj im to, co oni preferują.

Możesz utworzyć ankietę, aby wybrać/edytować preferencje, a następnie wkleić ją do formularza lub wiadomości e-mail, a następnie zrobić z niej określony segment.

W tym artykule znajdziesz:


Jak ustawić grupy preferencji

  1. W zakładce Kontakty wybierz listę kontaktów, następnie Preferencje i Utwórz nową grupę.

  2. Otworzy się okno do konfiguracji grupy preferencji:

    Można ustawić kilka opcji dla odpowiedzi:

    • Pole wyboru - wybór jednej lub wielu odpowiedzi

    • Przełączniki - wybór tylko jednej odpowiedzi

    • Wybór - wybór tylko jednej odpowiedzi, lecz w menu rozwijanym

    • Nie wyświetlaj - jeśli korzystałeś z tej grupy preferencji w przeszłości, lecz nie chcesz już z nich korzystać, możesz po prostu je ukryć. Nie będą więcej wyświetlane w formularzu czy szablonie wiadomości e-mail.

  3. Po wybraniu metody odpowiedzi ustaw pytanie w "Nazwie grupy", aby zmodyfikować swoje preferencje. Dodaj również dowolną ilość odpowiedzi.

    Przykładowo:

  4. Zapisz grupę preferencji klikając Zapisz zmiany.

    Brawo 👏 Teraz możesz użyć tej grupy preferencji w formularzu czy w e-mailach.

Jak używać grup preferencji

W formularzu

Wejdź w edytor formularza (Kontakty → lista kontaktów → Formularze → wybierz formularz) i przeciągnij element Preferencje w potrzebne miejsce w formularzu.

W kampaniach i automatyzacjach (w wiadomości e-mail)

Wejdź w edytor szablonu (Szablony → wybierz szablon) i wpisz merge tag *|PREFERENCES|* zamiast linku pod tekst lub przycisk.

  • Dla przycisku może wyglądać tak:

  • Dla tekstu może wyglądać to tak:

Jak grupować kontakty według preferencji

Do każdego kontaktu przypisywane są preferencje według tego, co wybrali.

Znajdzisz je w szczegółach kontaktu w zakładce Przegląd - po rozkliknięciu listy kontaktów, w której jest dany kontakt zapisany.

Jeśli chcesz pracować z kontaktami zgodnie z wyborem preferencji, możesz użyć segmentacji i stworzyć segment na podstawie określonych preferencji.

Następnie możesz wysłać kampanię tylko do tego segmentu.

Preferencje można również zobaczyć w eksporcie listy kontaktów. Wyeksportować możesz całą listę kontaktów lub tylko poszczególne segmenty.


Masz pytania? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?