Daj swoim odbiorcom możliwość wyboru rodzaju treści, które ich interesują i które chcą od Ciebie otrzymywać.
Wolą czytać o narciarstwie, czy o sportach letnich? A może chcieliby otrzymywać wiadomości z obu dziedzin? Daj im to, co oni preferują.
Możesz utworzyć ankietę, aby wybrać/edytować preferencje, a następnie wkleić ją do formularza lub wiadomości e-mail, a następnie zrobić z niej określony segment.
W tym artykule znajdziesz:
Jak ustawić grupy preferencji
W zakładce Kontakty wybierz listę kontaktów, następnie Preferencje i Utwórz nową grupę.
Otworzy się okno do konfiguracji grupy preferencji:
Można ustawić kilka opcji dla odpowiedzi:
Pole wyboru - wybór jednej lub wielu odpowiedzi
Przełączniki - wybór tylko jednej odpowiedzi
Wybór - wybór tylko jednej odpowiedzi, lecz w menu rozwijanym
Nie wyświetlaj - jeśli korzystałeś z tej grupy preferencji w przeszłości, lecz nie chcesz już z nich korzystać, możesz po prostu je ukryć. Nie będą więcej wyświetlane w formularzu czy szablonie wiadomości e-mail.
Po wybraniu metody odpowiedzi ustaw pytanie w "Nazwie grupy", aby zmodyfikować swoje preferencje. Dodaj również dowolną ilość odpowiedzi.
Przykładowo:
Zapisz grupę preferencji klikając Zapisz zmiany.
Brawo 👏 Teraz możesz użyć tej grupy preferencji w formularzu czy w e-mailach.
Jak używać grup preferencji
W formularzu
Wejdź w edytor formularza (Kontakty → lista kontaktów → Formularze → wybierz formularz) i przeciągnij element Preferencje w potrzebne miejsce w formularzu.
W kampaniach i automatyzacjach (w wiadomości e-mail)
Wejdź w edytor szablonu (Szablony → wybierz szablon) i wpisz merge tag *|PREFERENCES|* zamiast linku pod tekst lub przycisk.
Jak grupować kontakty według preferencji
Do każdego kontaktu przypisywane są preferencje według tego, co wybrali.
Znajdzisz je w szczegółach kontaktu w zakładce Przegląd - po rozkliknięciu listy kontaktów, w której jest dany kontakt zapisany.
Jeśli chcesz pracować z kontaktami zgodnie z wyborem preferencji, możesz użyć segmentacji i stworzyć segment na podstawie określonych preferencji.
Następnie możesz wysłać kampanię tylko do tego segmentu.
Preferencje można również zobaczyć w eksporcie listy kontaktów. Wyeksportować możesz całą listę kontaktów lub tylko poszczególne segmenty.
❓
Masz pytania? Napisz do nas na [email protected]