Przejdź do głównej zawartości

Integracja Ecomail z Shopify

Masz sklep internetowy na platformie Shopify? Zintegruj go z Ecomail! Dowiedz się, na co pozwala wtyczka i jak ją zainstalować.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad 3 tygodnie temu

👉 Integracja jest dostępna tylko dla abonamentu Marketer.

Spis treści:


Integracja Ecomail z Shopify

Funkcje wtyczki

  • synchronizacja zamówień w czasie rzeczywistym

    • z uwzględnieniem kategorii i statusu zamówienia

  • synchronizacja kontaktów w czasie rzeczywistym

  • wysyłka zdarzenia porzuconego koszyka

  • Synchronizacja etykiet do oznaczania kontaktów

  • synchronizacja kuponów rabatowych (raz dziennie rano)

Jak zainstalować wtyczkę?

Instalacja jest bardzo prosta.

  1. Na początek zaloguj się do swojego konta Ecomail lub utwórz konto, jeśli jeszcze go nie posiadasz.

  2. Teraz kliknij w ten link lub w Shopify app store wyszukaj wtyczkę Ecomail E-mail marketing & SMS i kliknij "Zainstaluj".

  3. Zostaniesz przekierowany na swoje konto Shopify. U góry kliknij przycisk "Zainstaluj aplikację".

  4. Gratulacje! Udało się połączyć Shopify i Ecomail. 👏
    Teraz zostaniesz przekierowany do swojego konta w Ecomail, gdzie możesz zaraz rozpocząć pracę.

    Twoje kontakty zostaną zapisane na pierwszej liście, która jest utworzona domyślnie na Twoim koncie.
    💡 Zalecamy pracować z jedną listą kontaktów.

  5. Jeśli potrzebujesz połączyć inną listę kontaktów, przejdź do Zarządzaj kontem –> Integracje –> Aktywne integracje –> Połączenie z Shopify.

    Tutaj możesz wybrać, która lista zostanie połączona z Twoim sklepem Shopify.

Sprawdzenie pierwszego połączenia

Jeśli chcesz sprawdzić poprawność przesyłania danych, kliknij w górnym menu „Kontakty” i otwórz listę, którą wybrałeś podczas integracji (np. Lista pierwsza lub Klienci). Na liście kontaktów znajdziesz informację o tym, ile aktywnych kontaktów się na niej znajduje.

Aby sprawdzić dane kontaktowe klienta, kliknij dowolny adres e-mail → Dane osobowe. Przegląd dokonanych zakupów zobaczysz w sekcji Zakupy (do Ecomail zakupy są przesyłane dopiero po aktywacji wtyczki).

Kontakty, które są przesyłane do Ecomail za pomocą tej wtyczki, mają w polu Źródło wartość „shopify”. Na podstawie tej wartości możesz segmentować kontakty. Kontakty możesz również segmentować na podstawie kategorii produktów, w których dokonały zakupu. Kategorie produktów są przesyłane na podstawie tzw. tagów utworzonych w panelu administracyjnym Shopify.

Dla kuponów rabatowych z Shopify w koncie Ecomail zostanie automatycznie utworzony nowy folder o nazwie „Shopify coupons”, z którym możesz pracować. Synchronizacja kuponów rabatowych wygenerowanych w sklepie internetowym odbywa się raz dziennie, w godzinach porannych.

W ramach integracji przesyłane są wyłącznie kupony jednorazowe. Aby zapewnić prawidłowe przesyłanie, w ustawieniach kuponów w Shopify należy zaznaczyć pole „Ograniczyć całkowitą liczbę wykorzystań tego rabatu” i wpisać wartość 1.

Jakie kontakty są przesyłane do Ecomail?

Kontakty pochodzące z zamówień na platformie Shopify są przesyłane na podstawie uzasadnionego interesu. Dzięki temu możesz wysyłać im podobne oferty produktów lub usług w formie komunikacji masowej.

Do kontaktów są przesyłane, na podstawie formy zgody na wysyłkę, następujące tagi:

  • shopify – kontakt dokonał rejestracji przez formularz zbierający Shopify, zarejestrował się w sklepie internetowym lub dokonał zakupu w sklepie

  • shopify_newsletter – kontakt wyraził zgodę na otrzymywanie newsletterów (rejestracja do subskrypcji nowości)

  • shopify, shopify_newsletter – kontakt zarejestrował się przez formularz zapisu Shopify LUB kontakt dokonał zakupu lub rejestracji w sklepie internetowym i jednocześnie wyraził zgodę na otrzymywanie newsletterów

Tag shopify_newsletter jest przesyłany w momencie, gdy kontakty mają w Shopify możliwość zaznaczenia zainteresowania nowościami.

Kontakty można następnie dalej segmentować na podstawie tej etykiety.

Etykiety, które zostały przypisane kontaktom bezpośrednio w Shopify, są standardowo przesyłane przy początkowym połączeniu integracji.

Wszelkie dalsze zmiany w tagach (np. dodanie nowego tagu) zostaną przesłane do Ecomail dopiero w przypadku, gdy dojdzie również do innej modyfikacji danych danego kontaktu w Shopify. Sama zmiana tagu nie wywołuje przesłania danych.

Zdarzenie porzuconego koszyka

Skorzystaj ze zdarzenia porzuconego koszyka w automatyzacji, aby przypomnieć swoim kontaktom o dodanych przedmiotach do koszyka.
Automatyzacja porzuconego koszyka to jedna z najskuteczniejszych automatyzacji do zwiększenia Twojej sprzedaży.

⚠️ Informacja o dodaniu produktu do koszyka zostaje wysłana z Shopify do Ecomail gdy kontakt przejdzie w Shopify do kasy (Shopify Checkout).

Ecomail może śledzić tylko zdarzenia porzucego koszyka dla kontaktów, które podają swój e-mail i potwierdzają, że chcą otrzymywać Twoje wiadomości.

To zdarzenie możesz również znaleźć w Shopify – Porzucone koszyki (Abandoned checkout).

Gdy kontakt porzuci koszyk, w Ecomail przy danym kontakcie tworzone jest zdarzenie własne:

To zdarzenie można ustawić w konfiguracji automatyzacji, by automatycznie wysłać wiadomość czy dwie z przypomnieniem o dodanych produktach do koszyka.

💡 Aby przetestować automatyzację porzuconego koszyka, należy postępować dokładnie tak samo, jak klient. Konieczne jest więc podanie adresu e-mail oraz wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera.

Praca z wersjami językowymi

Jeśli w Shopify pracujesz z różnymi wersjami językowymi sklepu w ramach jednej administracji, przy czym są to oddzielne sklepy, zalecamy połączyć każdą wersję językową ze swoim oddzielnym kontem w Ecomail.

Dzięki temu zapewnisz prawidłowe przesyłanie danych w ramach integracji i bezproblemowe działanie zaawansowanych automatyzacji, takich jak porzucony koszyk.

Konta utworzone dla poszczególnych wersji językowych możesz łatwo zarządzać z jednego głównego konta, które – na Twoją prośbę – może zostać ustawione jako tzw. konto agencyjne. Z poziomu głównego konta będziesz mieć łatwy dostęp do wszystkich podkont za pomocą jednego kliknięcia.

Jeśli wersje językowe Twojego sklepu działają w ramach jednego sklepu Shopify (store), połącz sklep z jednym kontem Ecomail, w którym utworzysz kilka list kontaktów. Następnie możesz przypisać klientów do odpowiednich list docelowych za pomocą automatyzacji, która po zapisaniu nowego kontaktu sprawdzi określony warunek (np. wartość w polu Kraj, jeśli klient podał ją podczas składania zamówienia).

💡 TIP: Masz w jednym koncie Ecomail wgranych więcej feedów produktowych dla poszczególnych wersji językowych sklepu (czyli wszystkie wersje językowe są połączone z jednym kontem Ecomail)?

Jeśli ID produktów są identyczne we wszystkich feedach, możesz w szablonie e-maila określić, z którego feedu mają być pobrane dane, podając ID feedu bezpośrednio w tagu typu merge tag. Dzięki temu, na przykład, kontakty z listy dotyczącej czeskiej wersji sklepu otrzymają dane z czeskiego feedu.

Aby wyszukiwać produkty w konkretnym feedzie, dodaj po nazwie merge tagu: __IDFEEDU (dwa podkreślenia i ID feedu).

Więcej informacji znajdziesz w tym artykule naszej pomocy.


Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?