Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeAutomatyzacje / Kampanie automatyczne
Jak tworzyć i zarządzać automatyzacjami
Jak tworzyć i zarządzać automatyzacjami

Jak utworzyć automatyczną kampanię w naszym edytorze typu przeciągnij i upuść, jak przetestować Automatyzację oraz jak ją później edytować.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Przed utworzeniem jakiejkolwiek kampanii zautomatyzowanej przemyśl sobie scenariusz i strategię Automatyzacji, tak abyś wiedział, co chcesz osiągnąć oraz jak odpowiednio skonfigurować Automatyzację 👍

Najpierw wybierz listę kontaktów, dla której działać będzie Automatyzacja. To jeden z powodów, dlaczego lepiej jest prowadzić tylko jedną listę kontaktów w aplikacji, a później segmentować ją wedle potrzeb. Jeśli utworzyłeś wiele list i pragniesz rozpocząć automatyzację dla nich wszystkich, będziesz musiał scalić listy w jedną lub zduplikować automatyzację.

Automatyzację tworzymy w sekcji "Automatyzacja".

W podstawowych ustawieniach Automatyzacji ustawiasz:

  • Tytuł Automatyzacji – dla Twojej orientacji, odbiorcy go nie widzą

  • Uruchamianie Automatyzacji – tutaj ustawiasz, ile razy Automatyzacja powinna być aktywowana dla kontaktów, a wybierasz pomiędzy:

    • Uruchamiaj tylko raz dla każdego użytkownika – jeśli kontakt już przeszedł raz przez Automatyzację, nie przydarzy mu się ona ponownie
      WSKAZÓWKA: Idealny wybór dla kampanii powitalnych, gdyż kontakt jest nowy zawsze tylko raz

    • Uruchamiaj wiele razy - uruchamia za każdym razem, gdy kontakt spełnia warunek aktywujący wyzwalacz i już zaliczył tę automatyzację. Dlatego też nie rozpocznie się dla kontaktu, który jeszcze nie ukończył automatyzacji i wciąż ją przechodzi.
      WSKAZÓWKA: Typowe dla automatyzacji świątecznych i urodzinowych, automatyzacji dla porzuconych koszyków itp.

    • Uruchamiaj wiele razy i równolegle – Automatyzacja rozpoczyna się za każdym razem, gdy kontakt spełni warunek aktywujący Automatyzację, nawet jeśli przechodzi właśnie Automatyzację i jej jeszcze nie ukończył
      WSKAZÓWKA: Automatyzacje, które są np. wieloetapowe i reagują przykładowo na zakup kontaktu i zawsze wymagają oceny konkretnego produktu

  • Lista powiązana – załączasz utworzoną już listę kontaktów, dla których ma się rozpocząć Automatyzacja

Po utworzeniu samej Automatyzacji ustawiasz jej "scenariusz", tj. w jaki sposób będzie działać Automatyzacja dla kontaktów.

Najpierw wybierasz "wyzwalacz", tj. co rozpocznie Automatyzację dla danego kontaktu.

Możesz dodać więcej wyzwalaczy, jeśli chcesz, aby Automatyzacja uruchamiała się dla kontaktów przy wielu zdarzeniach:

A według czego wybrać wyzwalacz?

  • Użytkownik się rejestruje – dla kampanii powitalnej, tj. Automatyzacja rozpoczyna się dla kontaktów, które się zalogowały (zarejestrowały) na liście kontaktów (np. przy pomocy forularza rejestracyjnego)
    WSKAZÓWKA: dla kontaktów z importu ręcznego możesz wystartować tę Automatyzację klikając na "Automatyzacja" w drugim kroku importu -> Automat nie rozpoczyna się automatycznie, ponieważ możesz również importować starsze kontakty

  • Otwiera e-mail – użyj, jeśli chcesz kontynuować przesłaną kampanię regularną -> ustaw Automatyzację, po czym prześlij kampanię regularną (możesz również wybrać tzw. "wersję roboczą" w wyzwalaczu, tj. przygotowaną wcześniej kampanię)

  • Klika w e-mail – użyj, jeśli chcesz kontynuować przesłaną kampanię regularną -> ustaw Automatyzację, po czym prześlij kampanię regularną (możesz również wybrać tzw. "wersję roboczą" w wyzwalaczu, tj. przygotowaną wcześniej kampanię)

  • Odwiedza stronę - Automatyzacja rozpoczyna się, kiedy kontakt odwiedzi stronę web (tylko w taryfie Marketer+ oraz z funkcjonalną integracją)

  • Dodano tag / usunięto tag - Automatyzacja rozpoczyna się, kiedy tag zostanie dodany do kontaktu przez kolejną Automatyzację lub przez specjalny tag łączący *|ECM_ADDTAG_mytag|*

  • Rocznica daty – dla urodzin, imienin i innych rocznic (na przykład, daty rocznicy w Twoim polu niestandardowym), rok jest pomijany

  • Nadchodzi konkretna data – gdy tylko nadejdzie konkretna data (tj. łącznie z rokiem) dla danego kontaktu (nie używać do świąt lub urodzin)

  • Każdy dzień (beta) – Automatyzacja rozpoczyna się każdego dnia i sprawdza ustalony warunek (pole niestandardowe lub zachowanie zakupowe itp.)

  • Składa zamówienie - Automatyzacja rozpoczyna się z zakupem kontaktu (tylko w taryfie Marketer+ oraz z funkcjonalną integracją)

  • Wyzwalacz zdarzenia niestandardowego – aktywuje, kiedy kontakt wykona wybrane działanie na witrynie (np. uruchamia wideo na Twojej witrynie)
    WSKAZÓWKA: stosowane również dla Automatyzacji porzuconego koszyka

  • Wyzwalacz API – dla Automatyzacji, którą chcesz uruchamiać przez API

Po wybraniu wyzwalacza przeciągnij go na pole tworzenia Automatyzacji.

Następnie będziesz odpowiadał na wyzwalacz innymi "działaniami", które będą miały miejsce w Automatyzacji dla kontaktów (które aktywowały wyzwalacz):

Rozróżniamy tutaj działania związane z "wysyłaniem", samą "Automatyzacją" i samym "kontaktem".

Do wyboru masz zdarzenia:

  • Wyślij e-mail - wybierasz z szablonów utworzonych w sekcji "Szablony"

  • Wyślij SMS – poprzedza zakup punktów SMS

  • Wyślij wiadomość FB Messenger – obecnie niedostępne z powodu aktualizacji regulaminu Facebooka. Damy Ci znać, kiedy funkcja będzie dostępna ponownie.

  • Wyślij list – aby wysłać list, skontaktuj się z zespołem wsparcia pod adresem [email protected]

  • Wyślij dane do webhooka

  • Czekaj - kontakt "czeka" przez określony czas, zanim przejdzie do następnego kroku Automatyzacji

  • Dodaj warunek – warunki można wybierać według różnych kryteriów, podobnie do segmentacji

  • Aktywuj kolejną automatyzację

  • Zakończ tę automatyzację

  • Subskrybuj listę inną, niż ta, dla której działa określone urządzenie

  • Anuluj subskrypcję listy

  • Edytuj kontakt

  • Dodaj lub usuń tag

  • Dodaj notatkę

  • Dodaj lub usuń z FB Custom Audience - Facebook Custom Audience lub Twój własny krąg kontaktów

Podczas tworzenia automatyzacji od samego początku nasze mini-podpowiedzi również Ci pomogą:

Możesz, rzecz jasna, dodać więcej działań, aby utworzyć złożone "Drzewo Automatyzacji".

Zanim rozpoczniesz, zalecamy przetestować każdą Automatyzację -> możesz tego dokonać klikając sekcję "Testowanie" w danej Automatyzacji.

Na potrzeby testowania wprowadzony adres e-mail zostanie dodany do załączonej listy kontaktów. Każdy krok oczekiwania zostanie zredukowany do 5 minut (lub mniej) dla wygody testowania.

Jeżeli wprowadzony już adres e-mail znajduje się w automatyzacji i jest aktywny, zostanie on usunięty z automatyzacji, a automatyzacja ta zostanie rozpoczęta ponownie od początku.

Jeśli Automatyzacja jest OK, kliknij 'Uruchom i zamknij' w prawym górnym rogu.

Automatyzacja jest teraz aktywna, a gdy tylko jeden z kontaktów aktywuje wyzwalacz, rozpocznie się automatyczna kampania, którą do tego utworzyłeś.

Zawsze konieczne jest wstrzymanie automatyzacji celem dalszych modyfikacji rozpoczętej już automatyzacji.


Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?