Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeAutomatyzacje / Kampanie automatyczne
Jak tworzyć i zarządzać automatyzacjami
Jak tworzyć i zarządzać automatyzacjami

Jak utworzyć automatyczną kampanię w naszym edytorze drag & drop, jak testować automatyzację i jak ją dalej edytować.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Przed tworzeniem jakiejkolwiek automatycznej kampanii, zastanów się nad scenariuszem i strategią automatyzacji, aby wiedzieć, co chcesz osiągnąć i jak odpowiednio ustawić automatyzację 👍

Najpierw wybierz listę kontaktów, dla której automatyzacja będzie działać. Z tego powodu lepiej jest utrzymywać tylko jedną listę kontaktów w aplikacji i dalej ją segmentować w miarę potrzeb. Jeśli utworzyłeś wiele list i chcesz uruchomić automatyzację dla wszystkich z nich, będziesz musiał scalić listy w jedną lub zduplikować automatyzacje.

Automatyzację tworzymy w sekcji "Automatyzacje".

W podstawowych ustawieniach automatyzacji określasz:

  • Nazwę automatyzacji – dla Twojej orientacji, odbiorcy go nie widzą

  • Częstotliwość uruchamiania – tutaj ustawiasz, tutaj ustawiasz, ile razy automatyzacja powinna być uruchamiana dla kontaktów, i wybierasz między:

    1. Tylko raz dla każdego adresu e-mail – jeśli kontakt przeszedł już przez automatyzację raz, nie zostanie ona dla tego kontaktu uruchomiona ponownie.

      To idealny wybór dla kampanii powitalnych, gdyż kontakt jest nowy zawsze tylko raz.

    2. Wielokrotnie - uruchamia się za każdym razem, gdy kontakt spełni warunek wyzwalacza, nawet jeśli już przeszedł on przez cały proces tej automatyzacji.


      Typowe dla automatyzacji świątecznych i urodzinowych, automatyzacji dla porzuconych koszyków itp.

    3. Wielokrotnie i jednocześnie – automatyzacja uruchamia się za każdym razem, gdy kontakt spełni warunek wyzwalacza, nawet jeśli jest już on w trakcie tej automatyzacji.

      Automatyzacje, które są np. wieloetapowe i reagują przykładowo na zakup kontaktu i zawsze wymagają oceny konkretnego produktu.

Po utworzeniu automatyzacji, ustawiasz jej scenariusz, czyli jak automatyzacja będzie działać.

Najpierw wybierasz wyzwalacz, czyli co uruchomi automatyzację dla danego kontaktu.


Możesz dodać więcej wyzwalaczy, jeśli chcesz, aby automatyzacja działała dla kontaktów w wielu wypadkach.

A według czego wybrać wyzwalacz?

  • Zapisze się na listę – dla kampanii powitalnej, tj. automatyzacja uruchomi się dla kontaktów, które się zapisały na listę kontaktów (np. za pomocą formularza zapisu)
    Dla kontaktów z importu możesz uruchomić tę automatyzację wybierając w drugim kroku importu opcję "Uruchom automatyzacje dla tych kontaktów".

  • Otworzył e-mail – użyj, jeśli chcesz nawiążać na otwarcia maila w standardowej kampanii.

  • Kliknął w link – podobnie jak powyżej tylko z kliknięciem.

  • Odwiedzi stronę - automatyzacja uruchamia się, gdy kontakt odwiedza stronę.

  • Etykieta (tag) zostanie dodana / usunięta - uruchamiana, gdy kontaktowi zostanie dodany/usunięta etykieta.

  • Nadejdzie rocznica daty - dla urodzin i innych rocznic.

  • Nadejdzie dokładna data - uruchamia się w określonym dniu.

  • Uruchom teraz - zostanie uruchomiona od zaraz.

  • Uruchamiaj regularnie - uruchamiana cyklicznie w określoną porę dnia/tygodnia/miesiąca.

  • Zrealizuje zakup - uruchamiana, gdy kontakt zakupi towar.

  • Nadejdzie zdarzenie własne - uruchamiana, gdy zajdzie dla kontaktu wybrane zdarzenie.

  • Wyzwalacz API - dla automatyzacji uruchamianej po API.

Po wybraniu wyzwalacza przeciągnij go do obszaru tworzenia automatyzacji.

Następnie połącz wyzwalacz z innymi "akcjami", które mają się wydarzyć w dalszym ciągu.

Do wyboru masz Akcje:

WYŚLIJ

  • E-mail

  • SMS

  • Dane na webhook

AUTOMATYZACJE

  • Czekaj

  • Dodaj warunek

  • Uruchom inną automatyzację

  • Zakończ tę automatyzację

UŻYTKOWNIK

  • Zapisz na listę

  • Wypisz z listy

  • Edytuj kontakt

  • Dodaj etykietę (tag)

  • Usuń etykietę (tag)

  • Dodaj notatkę

  • Dodaj do grupy odbiorców FB

  • Usuń z grupy odbiorców FB

  • Dodaj do Sklik

  • Usuń z Sklik

INTEGRACJE

  • Dodaj etykietę w Shopify

  • Usuń etykietę w Shopify

Podczas tworzenia automatyzacji od początku, pomocne będą mini wskazówki.

Możesz, rzecz jasna, dodać więcej działań, aby utworzyć złożone "Drzewo Automatyzacji".

Przed uruchomieniem zalecamy przetestowanie każdej automatyzacji -> możesz to zrobić w sekcji Testowanie danej automatyzacji.

Jeśli wszystko działa poprawnie, wybierz "Uruchom i zamknij" w prawym górnym rogu.

Automatyzacja jest teraz uruchomiona i gdy jeden z kontaktów spełni warunek wyzwalacza, automatyczna kampania, którą utworzyłeś, zostanie dla niego uruchomiona.

Jeśli chcesz zmodyfikować scenariusz automatyzacji, musisz najpierw wstrzymać daną automatyzację.


Masz pytanie? Napisz do nas na czacie lub pod adres [email protected].

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?