Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeKontaktyZarządzanie kontaktami
Najlepszy sposób, na pracę z bazą kontaktów
Najlepszy sposób, na pracę z bazą kontaktów

Efektywna praca z jedną listą kontaktów

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad 4 miesiące temu

Najłatwiejszy sposób pracy ze swoją bazą kontaktów to korzystanie z tylko jednej, stałej listy kontaktów.

W tym artykule dowiesz się:

1. Dlaczego warto mieć tylko jedną listę kontaktów?

Powodów jest kilka, ale najważniejsze z nich to:

1. Globalne zarządzanie bazą w ramach jednej listy kontaktów

3. Praca z segmentami – podział bazy kontaktów

4.Integracja dla sklepów online

Globalne zarządzanie bazą w ramach jednej listy kontaktów

  • Usunięte kontakty pozostaną usunięte – aplikacja nie zezwoli na ponowne importowanie kontaktów usuniętych, jako aktywnych na listę odbiorców. Do takich kontaktów nie będą już wysyłane kolejne mailingi.

  • Nie dojdzie do importowania wielokrotnie tych samych kontaktów, ponieważ aplikacja monitoruje duplikaty.

Łatwa aktualizacja kontaktów

Możesz z łatwością dodawać do swoich kontaktów nowe informacje, takie jak imię, pola niestandardowe itp. Wystarczy ponownie zaimportować plik z kontaktami i kliknąć "W przypadku istniejących kontaktów zaktualizuj dane".

Praca z segmentami – dzielenie swojej bazy

  • Nie można stworzyć jednego segmentu gromadzącego w sobie kontakty z różnych list, ponieważ takie działanie mogłoby przynieść nieprawdziwe wyniki. Dbanie o organizację i aktualizowanie segmentów na wielu listach to bardzo trudne i czasochłonne zadanie.

  • Przykładowo, z łatwością możesz utworzyć segment w oparciu o zachowanie odbiorców w już wysłanych kampaniach (podzielić ich na tych, którzy wiadomość otworzyli, lub też nie, kliknęli w niej, lub nie). Nie da się stworzyć takiego segmentu w oparciu o kampanie wysyłane do różnych list odbiorców.

  • Masz możliwość podzielenia swojej bazy kontaktów przy użyciu pól niestandardowych, które są unikatowe dla każdej listy kontaktów.

Integracja dla sklepów online

Podczas zbierania kontaktów z zamówień w sklepie online, optymalnym będzie użycie tylko jednej listy kontaktów. W przypadku większości platform e-shopowych nie ma możliwości połączenia z więcej niż jedną listą kontaktów w Ecomail. Nie dotyczy to jednak kontaktów gromadzonych przez API.

Dlaczego nie warto tworzyć nowej listy kontaktów dla każdej kampanii?

Poprzez usunięcie listy kontaktów usunięta zostanie nie tylko historia u poszczególnych kontaktów, ale również wszystkie informacje o zmianie statusu - czy kontakty są aktywne, odbijające, czy też wypisały się z odbioru newslettera. Poprzez stworzenie nowej listy kontaktów, wszystkie kontakty wgrasz znowu jako aktywne i przez przypadek możesz wysłać kampanię również do osób, które się wypisały, co może okazać się prostą drogą do skarg i niezadowolenia odbiorców.

A co, jeśli już mam wiele list kontaktów?

W idealnym przypadku najlepiej byłoby połączyć istniejące listy kontaktów i podzielić je według ich niestandardowych atrybutów kontaktowych i segmentów. Jeśli w Twoim przypadku jest to niemożliwe, zalecamy aktywowanie funkcji "Po anulowaniu subskrypcji wypisz kontakt ze wszystkich list kontaktów" w Ustawieniach każdej listy kontaktów.

2. W jakich przypadkach warto stosować wiele list kontaktów?

Jeżeli wysyłasz swoje newslettery w kilku wersjach językowych, lepiej jest utworzyć listę kontaktów dla każdego języka, ponieważ kontakty są zwykle tylko na jednej z tych list, newslettery mają różne zawartości itp.

  • Na każdej liście kontaktów możesz utworzyć i przetłumaczyć formularz w sekcji "Formularze"

  • Na każdej liście kontaktów możesz aktywować potwierdzenie poprzez e-mail podwójnej zgody w Ustawieniach listy

  • Na każdej liście możesz tłumaczyć wiadomości systemowe w sekcji "Tłumaczenie" w Ustawieniach list

Jeżeli dopiero rozpoczynasz nowy biznes lub projekt, którego treść i dystrybucja nie pasują do projektu głównego, możesz również utworzyć dla niego nową listę na swoim koncie.

3. Kiedy należy utworzyć więcej oddzielnych kont w Ecomail?

Zalecamy utworzyć osobne konto dla każdego nowego projektu lub biznesu, który ma lub potencjalnie będzie miał aktywną integrację.

  • Lepsza orientacja w importowanych danych

  • Funkcjonalne połączenie ze sklepem online/platformą

Jeśli masz pytania, napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?