Najłatwiejszy sposób pracy ze swoją bazą kontaktów to korzystanie z tylko jednej, stałej listy kontaktów.
W tym artykule dowiesz się:
1. Dlaczego warto mieć tylko jedną listę kontaktów?
Powodów jest kilka, ale najważniejsze z nich to:
1. Globalne zarządzanie bazą w ramach jednej listy kontaktów
2. Łatwa aktualizacja kontaktów
3. Praca z segmentami – podział bazy kontaktów
4.Integracja dla sklepów online
Globalne zarządzanie bazą w ramach jednej listy kontaktów
Usunięte kontakty pozostaną usunięte – aplikacja nie zezwoli na ponowne importowanie kontaktów usuniętych, jako aktywnych na listę odbiorców. Do takich kontaktów nie będą już wysyłane kolejne mailingi.
Nie dojdzie do importowania wielokrotnie tych samych kontaktów, ponieważ aplikacja monitoruje duplikaty.
Łatwa aktualizacja kontaktów
Możesz z łatwością dodawać do swoich kontaktów nowe informacje, takie jak imię, pola niestandardowe itp. Wystarczy ponownie zaimportować plik z kontaktami i kliknąć "W przypadku istniejących kontaktów zaktualizuj dane".
Praca z segmentami – dzielenie swojej bazy
Nie można stworzyć jednego segmentu gromadzącego w sobie kontakty z różnych list, ponieważ takie działanie mogłoby przynieść nieprawdziwe wyniki. Dbanie o organizację i aktualizowanie segmentów na wielu listach to bardzo trudne i czasochłonne zadanie.
Przykładowo, z łatwością możesz utworzyć segment w oparciu o zachowanie odbiorców w już wysłanych kampaniach (podzielić ich na tych, którzy wiadomość otworzyli, lub też nie, kliknęli w niej, lub nie). Nie da się stworzyć takiego segmentu w oparciu o kampanie wysyłane do różnych list odbiorców.
Masz możliwość podzielenia swojej bazy kontaktów przy użyciu pól niestandardowych, które są unikatowe dla każdej listy kontaktów.
Integracja dla sklepów online
Podczas zbierania kontaktów z zamówień w sklepie online, optymalnym będzie użycie tylko jednej listy kontaktów. W przypadku większości platform e-shopowych nie ma możliwości połączenia z więcej niż jedną listą kontaktów w Ecomail. Nie dotyczy to jednak kontaktów gromadzonych przez API.
Dlaczego nie warto tworzyć nowej listy kontaktów dla każdej kampanii?
Poprzez usunięcie listy kontaktów usunięta zostanie nie tylko historia u poszczególnych kontaktów, ale również wszystkie informacje o zmianie statusu - czy kontakty są aktywne, odbijające, czy też wypisały się z odbioru newslettera. Poprzez stworzenie nowej listy kontaktów, wszystkie kontakty wgrasz znowu jako aktywne i przez przypadek możesz wysłać kampanię również do osób, które się wypisały, co może okazać się prostą drogą do skarg i niezadowolenia odbiorców.
A co, jeśli już mam wiele list kontaktów?
W idealnym przypadku najlepiej byłoby połączyć istniejące listy kontaktów i podzielić je według ich niestandardowych atrybutów kontaktowych i segmentów. Jeśli w Twoim przypadku jest to niemożliwe, zalecamy aktywowanie funkcji "Po anulowaniu subskrypcji wypisz kontakt ze wszystkich list kontaktów" w Ustawieniach każdej listy kontaktów.
2. W jakich przypadkach warto stosować wiele list kontaktów?
Jeżeli wysyłasz swoje newslettery w kilku wersjach językowych, lepiej jest utworzyć listę kontaktów dla każdego języka, ponieważ kontakty są zwykle tylko na jednej z tych list, newslettery mają różne zawartości itp.
Na każdej liście kontaktów możesz utworzyć i przetłumaczyć formularz w sekcji "Formularze"
Na każdej liście kontaktów możesz aktywować potwierdzenie poprzez e-mail podwójnej zgody w Ustawieniach listy
Na każdej liście możesz tłumaczyć wiadomości systemowe w sekcji "Tłumaczenie" w Ustawieniach list
Jeżeli dopiero rozpoczynasz nowy biznes lub projekt, którego treść i dystrybucja nie pasują do projektu głównego, możesz również utworzyć dla niego nową listę na swoim koncie.
3. Kiedy należy utworzyć więcej oddzielnych kont w Ecomail?
Zalecamy utworzyć osobne konto dla każdego nowego projektu lub biznesu, który ma lub potencjalnie będzie miał aktywną integrację.
Lepsza orientacja w importowanych danych
Funkcjonalne połączenie ze sklepem online/platformą
❓
Jeśli masz pytania, napisz do nas na [email protected]