Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeAutomatyzacje / Kampanie automatyczne
Wyzwalacz cykliczny - Jak uruchamiać automatyzację regularnie i wielokrotnie
Wyzwalacz cykliczny - Jak uruchamiać automatyzację regularnie i wielokrotnie
Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Wyzwalacz cykliczny jest dostępny wyłącznie w ramach planu Marketer.

W ramach automatyzacji możesz korzystać z różnych wyzwalaczy. W tym artykule przeprowadzimy Cię przez konfigurację wyzwalacza cyklicznego, który pozwala na wielokrotne uruchamianie automatyzacji z ustaloną częstotliwością. W ten sposób możesz regularnie sprawdzać wartości w polach kontaktowych, reagować na spełnienie ustalonego warunku lub na przykład zawsze wysyłać odpowiednie treści w ten sam dzień tygodnia.

W niniejszym artykule dowiesz się:


Jak działa wyzwalacz cykliczny "Uruchamiaj regularnie"

W kampaniach automatycznych zawsze musisz wybrać wyzwalacz, który uruchomi automatyzację, gdy zostanie spełniony określony warunek. Wyzwalacz cykliczny służy przede wszystkim do wielokrotnego sprawdzania warunku ustawionego w wyzwalaczu.

Ten warunek jest sprawdzany wielokrotnie - w dniu, w którym ustawisz. Jeśli warunek zostanie spełniony dla kontaktu, ten kontakt wchodzi do automatyzacji. Jeśli kontakt nie spełni warunku, automatyzacja nie zostanie dla niego uruchomiona.

Na przykład, możesz łatwo oczyścić swoją bazę danych od kontaktów, które były nieaktywne przez dłuższy czas. Takie kontakty mogą negatywnie wpływać na wyniki i reputację Twojego mailingu i domeny. Dlatego zalecamy regularne czyszczenie bazy danych.


Podstawowe ustawienia wyzwalacza

Tworząc automatyzację z wyzwalaczem cyklicznym, mamy ustawienia, które wpływają na sposób działania naszej automatyzacji.

Po skonfigurowaniu automatyzacji trzeba najpierw wybrać częstotliwość. Częstotliwość ta określa, ile razy wyzwalacz uruchomi automatyzację dla danego kontaktu.

Istnieją trzy częstotliwości do wyboru:

  • Tylko raz dla każdego e-maila – konkretny kontakt wchodzi w automatyzację tylko raz.

  • Wielokrotnie – dany kontakt może wejść do automatyzacji wielokrotnie, ale nie, jeśli aktualnie znajduje się w trakcie automatyzacji.

  • Wielokrotnie i równolegle - kontakt może wejść do automatyzacji ponownie nawet wtedy, gdy już znajduje w jej trakcie.

Po ustawieniu częstotliwości w swojej automatyzacji przeciągnij wyzwalacz cykliczny "Uruchamiaj regularnie" na "płótno", kliknij w niego iustaw, co potrzebujesz:

  1. Częstotliwość – tu ustawiasz, jak często automatyzacja powinna sprawdzać ustawiony warunek

  2. Czas – tu wybierasz godzinę, o której warunek będzie sprawdzany

  3. Warunek – w tym polu ustawiasz warunek, podobnie jak w segmentacji.
    Jeśli już ustawiłeś segment, możesz go tutaj wybrać (zostaną zaliczone również jego warunki) lub stworzyć własny, nowy warunek.

    Możesz też uruchamiać tę automatyzację dla całej listy (wybór - „Wybierz domyślny segment lub listę kontaktów”).


Częstotliwość

Ustawienie częstotliwości powtarzania jest kluczowe dla poprawnego działania automatyzacji. Ustawienia częstotliwości oferują te możliwości:

Codziennie:

Jeśli wybierzesz powtarzanie codziennie dnia, sprawdzanie warunku będzie odbywać się każdego dnia. Dla tej częstotliwości ustawiasz tylko godzinę, o której warunek zostanie sprawdzony.

Aplikacja zawsze wyświetli najbliższą datę i godzinę, kiedy nastąpi pierwsze uruchomienie automatyzacji.

W wybranym dniu:


Jeśli wybierzesz powtarzanie w określony dzień, sprawdzanie będzie zawsze odbywać się w wybrany dzień lub dni tygodnia. Możesz zaznaczyć poszczególne dni, w których sprawdzanie powinno się odbywać, w odpowiednich polach.
W polu „Godzina” możesz ponownie wybrać godzinę, o której powinno rozpocząć się sprawdzanie warunku.

Własna częstotliwość:

W ustawieniach własnej częstotliwości masz możliwość:

  • ustawienia daty rozpoczęcia automatyzacji, tj. daty jej początkowego uruchomienia

  • wybrać co ile dni, tygodni czy miesięcy

  • godzinę w danym dniu

Jeśli chcesz uruchomić automatyzację za kilka tygodni, możesz dostosować „Początek powtarzania” do daty w przyszłości. Pierwsze uruchomienie nastąpi więc w najbliższym dniu, która zostanie obliczona na podstawie wprowadzonych przez Ciebie ustawień.


Przykłady użycia automatyzacji z wyzwalaczem cyklicznym

Przyjrzyjmy się, jak ustawić wyzwalacz dla automatyzacji, korzystając z kilku modelowych przykładów.

1. Codzienne sprawdzanie - Wysyłanie podziękowań za wizytę

Wyobraź sobie, że prowadzisz salon i chcesz wysyłać swoim klientom notki z podziękowaniem za pierwszą wizytę oraz inne wskazówki po ich wizycie.

Po wizycie klientów, którzy odwiedzili Cię dzisiaj, wpisujesz wartość w pole własne np. "Pierwsza wizyta" w Ecomail za pomocą ręcznej/automatycznej aktualizacji - na przykład wartość „tak”.

Dzięki ustawieniu wyzwalacza na powtarzanie codziennie, następnego dnia zostanie sprawdzony ustalony warunek - w tym przypadku warunek ten będzie związany z zdefiniowanym polem włąsnym i jego zawartością (czy w tym polu znajduje się wartość „tak”?).

Jeśli wartość zostanie znaleziona dla kontaktu, automatyzacja zostanie uruchomiona, a następnie zostanie wysłane podziękowanie do tych kontaktów, które odwiedziły Cię wczoraj. Dla kontaktów, które nie mają wartości „tak” w swoim polu, automatyzacja nie zostanie uruchomiona.

Sama automatyzacja może wówczas wyglądać następująco:

Wyzwalacz „Uruchamiaj regularnie” będzie miał następujące ustawienia:

2. Sprawdzanie w wybrany dzień tygodnia - Wysyłanie podsumowań wiadomości

Możesz również użyć wyzwalacza do wysyłania e-maili przypominających z regularną częstotliwością. Na przykład możesz przypominać swoim kontaktom w każdy piątek, aby nie zapomnieli o wydarzeniach, które odbędą się w nadchodzącym tygodniu. Możesz także wysyłać podsumowanie wiadomości z poprzedniego tygodnia.

Automatyzacja może wyglądać następująco:

Częstotliwość dla tej automatyzacji to „wielokrotnie”. W wyzwalaczu ustawiasz konkretny dzień lub dni, kiedy automatyzacja powinna się uruchamiać. Aby wyzwolić automatyzację dla całej bazy danych, wystarczy wybrać [Cała lista] Nazwa Twojej listy.

💡 Wskazówka: W tym przypadku szablon musi być aktualizowany co tydzień (w ustawieniach szablonu) - dla dynamicznych wartości możesz użyć dynamicznych źródeł danych w szablonie, które automatycznie wprowadzą aktualne treści do szablonu.

3. Niestandardowa częstotliwość – np. określony dzień miesiąca

Na przykład, możesz zawsze wysyłać informacje o saldzie punktów na karcie lojalnościowej pod koniec miesiąca lub informować o nadchodzących wydarzeniach w kolejnym miesiącu.

Tutaj również zalecamy, aby najpierw stworzyć szablon, którego treść będzie wysyłana automatycznie z określoną częstotliwością. Na przykład, jeśli zdecydujesz się wysyłać status punktów, możesz użyć merge tagu w szablonie dla pola własnego, który automatycznie wprowadzi wymaganą wartość, tj. aktualny status punktów, które wysyłasz do swoich kontaktów za pomocą integracji.

Automatyzacja może wyglądać następująco:

Ustawianie częstotliwości dla niestandardowej powtarzalności na pierwszy dzień miesiąca wyglądać będzie następująco:

Jeśli chcesz uruchomić automatyzację za kilka miesięcy, możesz ustawić „Początek powtarzania” na datę w przyszłości. Pierwsze uruchomienie nastąpi wtedy najwcześniej możliwego dnia, który zostanie obliczony na podstawie wprowadzonych wartości.

💡 Użyj merge tagów do automatycznego wprowadzania konkretnych wartości Twoich kontaktów.


Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?