Przejdź do głównej zawartości
Przykłady automatyzacji

Zautomatyzowane kampanie oszczędzają Twój czas, reagują na zachowanie odbiorców i często przynoszą lepsze wyniki niż zwykłe kampanie.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

W tym artykule znajdziesz przykłady najczęściej stosowanych automatyzacji. Znajdziesz tu również wskazówki, które mogą pomóc lub zainspirować Cię do stworzenia własnych scenariuszy.

💡 WSKAZÓWKA: Zacznij budować świadomość marki i dobre relacje ze swoimi kontaktami dzięki e-mailingom ukierunkowanym – użyj naszych przygotowanych automatyzacji (w aplikacji) lub stwórz swoją własną automatyzację krok po kroku kierując się instrukcjami w niniejszym artykule.

W tym artykule dowiesz się, jak skonfigurować:


Kampania powitalna + zniżka na pierwszy zakup (zalecane dla e-sklepów)

Jeśli nowy kontakt zapisał się do Twej bazy, możesz powitać go w odpowiedzi na zapis → tzn. pierwszy e-mail powitalny zostanie wysłany do kontaktu natychmiast po zapisaniu się, dzięki czemu nie musi on czekać regularny mailing. Możesz również wykorzystać podobny rodzaj automatyzacji do wysyłania kuponów rabatowych na pierwsze zakupy.

Szczegóły, jak ustawić takie automatyzacje, znajdziesz tutaj:


E-mail powitalny z kontynuacją

Oczywiście, możesz również wysłać sekwencję e-maili. Pierwszy e-mail powitalny zostanie wysłany natychmiast po zapisie kontaktu i dodaniu go do listy kontaktów. Następnie czekamy 3 dni i wysyłamy drugi e-mail, na przykład z kuponem rabatowym.


Przypomnienie o porzuconym koszyku z kodem rabatowym

Automatyzacja porzuconego koszyka to trochę bardziej skomplikowana, ale bardzo skuteczna kampania automatyczna. Przypomina ona klientowi, że zapomniał dokończyć zakupy, które rozpoczął, dodając produkty do koszyka w Twoim e-sklepie.

  • Wyzwalaczem tej automatyzacji jest strona koszyka w Twoim e-sklepie. Gdy tylko klient pojawi się na stronie koszyka (dodaje coś do koszyka), automatycznie uruchomi się automatyzacja.x

  • Po tym kroku, ustaw krok „Czekaj”, czyli czas, w którym klient może jeszcze dokonać zakupu. Idealny czas czekania to ok. 2 godziny.

  • Po tym ustaw warunek - sprawdź, czy klient w tym czasie dokonał zakupu.
    Jeśli klient dokończył zakup, ustaw "koniec automatyzacji", by automatyzacja się zakończyła.
    Jeśli jednak klient nie dokończył zakupu, ustaw wysyłkę e-maila z przypomnieniem. Następnie możesz ustawić jeszcze warunek "Czekaj" np. 48h i wysłać kolejny, przypominający z przypomnieniem i wstawić w niego kupon rabatowy, by dodać klientowi motywacji.

Jak dokładnie ustawić tę automatyzację? Dowiesz się w tym artykule.

Dotyczy:


Życzenia z okazji urodzin lub rocznicy

Zasugeruj swojemu klientowi, aby sprawił sobie radość w dniu urodzin i prześlij mu kod rabatowy w tym specjalnym dniu.

Wyzwalaczem dla takiej automatyzacji jest Nadejdzie rocznica daty. Datami rocznicy mogą być zarówno urodziny jak i data zapisu na listę kontaktów, data pierwszego zakupu itp.

Po wysłaniu urodzinowego kuponu rabatowego daj klientowi trochę przestrzeni do dokonania zakupu i wykorzystania go - zatem następnym krokiem będzie ustawienie limitu czasowego np. 5 dni, po którym automatyzacja sprawdzi, czy klient dokonał zakupu w sklepie.

  • Jeśli tak, automatyzacja się dla tego kontaktu zakończy.

  • Jeśli nie, zostanie wysłany kolejny e-mail przypominający ze zniżką.

Chodzi tutaj po prostu o odwrócony warunek (nie dokonał zakupu x dokonał zakupu), więc należy zwrócić uwagę na poprawne ustawienia tego warunku.


Prośba o opinię po zakupie (prośba o feedback)

Możesz zapytać swoich klientów, jak bardzo byli zadowoleni z zakupu, wysyłając e-mail z prośbą o opinię np. 10 dni po dokonaniu zakupu w Twoim sklepie.

Ta automatyzacja zostanie uruchomiona przez dokonanie zakupu. Następnie możesz ustawić czas oczekiwania i wysyłkę wiadomości.


Automatyzacja cykliczna – Sprawdzanie wartości niestandardowej

W ramach swojej automatyzacji możesz użyć wyzwalacza, który uruchamia automatyzację wielokrotnie dla wszystkich kontaktów spełniających określony warunek.

Przy tworzeniu automatyzacji ustaw jej częstotliwości na „wielokrotnie”, by automatyzacja regularnie sprawdzała przykładowo: wartość pola własnego np. z punktami lojalnościowymi klienta.

Gdy osiągnie on określoną ilość punktów, możesz pogratulować klientowi i wysłać mu rabat. Możesz też za pomocą automatyzacji edytować wartość innego pola własnego (np. podnieść rangę klienta do wyższego poziomu, np. VIP).


Automatyzacja wyzwalana przez API

Jeśli potrzebujesz innych wyzwalaczy lub chcesz być bardziej kreatywny, możesz utworzyć automatyzacje, które będą wyzwalane przez wyzwalacz API. Tym sposobem możesz uruchamiać swoje automatyzacje np. za pomocą zdarzenia w innej aplikacji czy systemie.



Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?