Przejdź do głównej zawartości
Przykłady automatyzacji

Kampanie zautomatyzowane oszczędzają Twój czas, odpowiadają na zachowanie kontaktów i często dają lepsze rezultaty, niż zwykłe kampanie.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

W niniejszym artykule znajdziesz kilka przykładów najczęstszych automatyzacji. Znajdziesz również wskazówki, które mogą pomóc Ci lub zainspirować Cię w tworzeniu swoich własnych automatyzacji.

WSKAZÓWKA: Zacznij budować świadomość marki i dobre relacje ze swoimi kontaktami dzięki e-mailingom ukierunkowanym – użyj naszych gotowych automatyzacji lub stwórz swoją własną automatyzację krok po kroku kierując się instrukcjami w niniejszym artykule.

W tym artykule dowiesz się, jak skonfigurować


Kampania Powitalna, Zniżka na Pierwszy Zakup (zalecane dla e-sklepów)

Jeśli nowy kontakt zarejestrował się w Twojej bazie, możesz go powitać w odpowiedzi na rejestrację -> tj. pierwszy e-mail powitalny wysyłany jest kontaktowi natychmiast po rejestracji, tak aby nie musiał czekać przez okres czasu zwykłego mailingu. Możesz również użyć podobnego typu automatyzacji do wysyłania kuponów sprzedaży na pierwszy zakup.

Powiązane:


E-mail powitalny wraz z kontynuacją

Rzecz jasna możesz również wysłać sekwencję e-maili. Pierwszy e-mail powitalny wysłany zostanie natychmiastowo po zarejestrowaniu się kontaktu i dołączeniu do listy kontaktów. Wówczas odczekujemy 3 dni i wysyłamy drugi e-mail, przykładowo ze zniżką specjalną.


Przypomnienie o porzuconym koszyku z kodem zniżkowym

Automatyzacja przypomnień o porzuconym koszyku to bardziej wymagająca, lecz bardzo skuteczna kampania zautomatyzowana. Przypomina Twojemu klientowi, że zapomniał dokończyć zakup umieszczony w swoim koszyku w Twoim e-sklepie.

  • Wyzwalaczem dla automatyzacji jest strona koszyka w Twoim e-sklepie. Gdy tylko klient pojawi się na stronie koszyka (umieści coś w koszyku), automatycznie uruchomi automatyzację.

  • Po tym kroku ustaw krok 'czekania', tj. czas przez który klient Twój wciąż mógłby dokonać zakupu. Idealny czas czekania to ok. 2 godziny.

  • Po dwóch godzinach ustaw warunek – sprawdź, czy klient dokonał zakupu. Jeśli klient dokończył zakup, automatyzacja zostanie automatycznie zakończona. Jeśli nie dokończył swojego zakupu, zostanie wysłany e-mail z kuponem zniżkowym, aby zmotywować go do dokończenia zakupu.

Aby system rozpoznał, że Twój klient pojawił się na stronie koszyka, musisz ustawić kod śledzący.

Powiązane:


Życzenia z okazji urodzin lub rocznicy

Zasugeruj swojemu klientowi, aby sprawił sobie radość w dniu urodzin i prześlij mu kod zniżkowy. Wyzwalaczem dla automatyzacji jest data rocznicy. Datami rocznicy mogą być zarówno urodziny jak i data zarejestrowania się na liście kontaktów itp.

Po wysłaniu urodzinowego kuponu zniżkowego daj klientowi trochę przestrzeni do dokonania zakupu i wykorzystania go. Zatem następnym krokiem będzie limit czasu np. 5 dni, po którym automatyzacja sprawdzi dwa razy, czy klient dokonał zakupu w sklepie. Jeśli tak, automatyzacja zostanie zatrzymana dla tego kontaktu, a jeśli nie, zostanie wysłany kolejny e-mail zniżkowy.

Jest to po prostu warunek odwrócony (nie kupił x kupił), trzeba zatem zadbać, aby prawidłowo użyć zaprzeczeń w warunku.

Powiązane:

Składanie życzeń z okazji urodzin i imienin przy pomocy automatyzacji


Satysfakcja klienta (opinia na temat zakupu)

Możesz spytać swoich klientów, jak bardzo są zadowoleni ze swojego zakupu wysyłając e-mail z prośbą o opinię 30 dni po dokonaniu zakupu w Twoim sklepie.

Wyzwalaczem tej automatyzacji będzie zakup. Możesz wówczas ustawić czekanie i wysłać e-mail.


Automatyzacja cykliczna – Sprawdzanie wartości niestandardowej

W obrębie swojej automatyzacji możesz użyć wyzwalacza, który uruchamia automatyzację wielokrotnie dla wszystkich kontaktów, które spełniają warunek. Przy częstotliwości ustawionej na tylko raz możesz wielokrotnie sprawdzać przykładowo pole niestandardowe z punktami klienta. Kiedy osiągnie ono określoną wartość, możesz pogratulować swojemu klientowi i wysłać mu zniżkę. Możesz również edytować wartość innego pola niestandardowego (ustawić typ klienta na wyższą rangę, np. VIP).


Automatyzacja wyzwalana przez API

Jeśli chcesz być bardziej kreatywny, możesz utworzyć automatyzacje, które będą wyzwalane przez wywołanie API. Tym sposobem możesz uruchamiać swoje automatyzacje "zdalnie".



Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?