Przejdź do głównej zawartości
Indywidualne kupony rabatowe w automatyzacji

Jak wysyłać unikatowe kupony rabatowe przy użyciu automatyzacji.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Jeśli chcesz wysyłać klientom kupony rabatowe, możesz to zrobić bardzo łatwo przy pomocy naszych automatyzacji.

Pierwszym krokiem będzie przesłanie samych kuponów na swoje konto Ecomail. Zakładkę kuponów zniżkowych znajdziesz w głównym czarnym menu pod zakładką "Więcej", sekcja kuponów zniżkowych (funkcja ta dostępna jest tylko w taryfie Marketer+).

Merge tag *|ECM_COUPON|* działa tylko w Automatyzacjach.

Przed zaimportowaniem do aplikacji

W tej sekcji możesz utworzyć nieograniczoną liczbę folderów, które rzecz jasna możesz nazwać wedle własnego uznania. Każdy folder ma swój własny merge tag, który wstawiasz do szablonu e-mail. Dzięki temu do każdego odbiorcy wysyłany jest unikatowy kupon.

Prosimy pamiętać, że unikatowe kupony zniżkowe można przesyłać tylko w kampaniach automatycznych. Tylko uniwersalny kod zniżkowy można stosować w kampanii zwykłej.

Podczas tworzenia szablonu należy pomyśleć, z którego folderu chcesz ciągnąć kupony oraz wstawić odpowiedni merge tag , który powiązany jest z danym folderem i będzie z niego ciągnął kupony zniżkowe.

Ustawiasz datę ważności kuponów, kwotę zniżki, możliwość ponownego użycia itp. W swoim e-sklepie, możesz poinformować użytkownika o wygaśnięciu kodu zwykłym tekstem. Ustawienia całego procesu zależą od konkretnego scenariusza. Czy wszystko jest dla Ciebie jasne? Nie wahaj się skontaktować z nami pod adresem [email protected].

Kupony zniżkowe ciągnięte są według daty wstawienia – jeśli regularnie dodajesz foldery kuponów, starsze kupony w folderze będą wysyłane pierwsze.


Import kuponów

Kupony zniżkowe klasyfikowane są w foldery dla łatwiejszej orientacji. W celu przesłania możesz albo wybrać Folder domyślny, albo kliknąć Dodaj folder i utworzyć swój własny -> dzięki temu możesz mieć różne kupony w różnych folderach (np. o różnej kwocie zniżki lub dacie ważności).

W konkretnym folderze wybierz wówczas Wygraj kupony i prześlij dokument zawierający kupony.

Kliknij Wygraj kupony celem przesłania.

Możesz użyć zarówno bezpośredniego wstawienia do pola tekstowego, kiedy to każdy kupon musi być w nowej linii, lub przesłać plik CSV zawierający kupony -> ta sama zasada ma zastosowanie tutaj, tj. każdy kupon musi być w nowej linii celem oddzielenia.

Format kuponu zależy od Ciebie. Główne znaczenie będzie tutaj miało, w jaki sposób skonfigurowałeś system kuponów w swoim e-sklepie itp.

Zazwyczaj jednak jest to kombinacja tekstu i liczb bądź seria liczb – pamiętaj jednak, że maksymalna wartość zmiennej całkowitej (tj. liczby ) wynosi 2147483647.


Tworzenie szablonu

Teraz musisz przygotować szablon, który zawierać będzie konkretny merge tag dla kuponu zniżkowego z danego folderu:

merge tag ustawiony został dla folderu domyślnego: *|ECM_COUPON|*

dla innych komponentów (utworzonych przez ciebie), dodawany jest numer po merge tagu celem rozróżnienia, np. *|ECM_COUPON_1|*

Gdy tylko odpowiedni merge tag zostanie użyty kilka razy w szablonie (np. w temacie, w bloku tekstowym, na przycisku), odpowiedni kupon dla danego kontaktu (tj. jeden i ten sam kod kuponu) jest zawsze nadpisywany.

Merge tagu można użyć w szablonie przykładowo w następujący sposób:


Ustawienia automatyzacji

Na koniec jeszcze konieczne jest ustawienie samej Automatyzacji, która wyśle kod zniżkowy -> tj. jednym z jej działań będzie wysłanie e-maila z merge tagiem kuponu zniżkowego.

Zatem utwórz Automatyzację z dowolnym wyzwalaczem, a w jednym działaniu wybierz opcję "wyślij e-mail" i wybierz szablon e-mail z zastosowanym merge tagu dla kuponów zniżkowych.


Przegląd wysłanych kuponów

W zakładce kuponów zniżkowych widzimy liczbę zarówno wysłanych kuponów oraz tych wciąż dostępnych Tobie. Wykres pokazuje miesięczny przegląd wysłanych kuponów, w tym ostatnich wysłanych (komu, kiedy oraz konkretny kupon).


Usuwanie kuponów

Jeśli chcesz usunąć wszystkie pozostałe kupony, które przesłałeś do aktywnego folderu, wciśnij przycisk Usuń Pozostałe Kupony.


Przypomnienie o ostatnim kuponie

Czy chciałbyś mieć przypomnienie o ostatnim kuponie, jaki wysłałeś kontaktowi? Merge tag *|ECM_LAST_COUPON|* jest stosowany w tym celu. Wstaw ten merge tag do szablonu, który prześlesz kontaktowi ponownie za pośrednictwem Automatyzacji.


Brak kuponów

Aplikacja powiadomi Cię na listwie powiadomień (w aplikacji oraz e-mailem) o braku kuponów automatycznie – a dokładnie, jeśli liczba kuponów spadnie poniżej 15% oryginalnej ilości.


Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?