Jeśli chcesz wysyłać klientom kupony rabatowe, możesz to zrobić bardzo łatwo przy pomocy naszych automatyzacji.
Pierwszym krokiem będzie przesłanie samych kuponów na swoje konto Ecomail. Zakładkę kuponów zniżkowych znajdziesz w głównym czarnym menu pod zakładką "Więcej", sekcja kuponów zniżkowych (funkcja ta dostępna jest tylko w taryfie Marketer+).
Merge tag *|ECM_COUPON|* działa tylko w Automatyzacjach.
Przed zaimportowaniem do aplikacji
W tej sekcji możesz utworzyć nieograniczoną liczbę folderów, które rzecz jasna możesz nazwać wedle własnego uznania. Każdy folder ma swój własny merge tag, który wstawiasz do szablonu e-mail. Dzięki temu do każdego odbiorcy wysyłany jest unikatowy kupon.
Prosimy pamiętać, że unikatowe kupony zniżkowe można przesyłać tylko w kampaniach automatycznych. Tylko uniwersalny kod zniżkowy można stosować w kampanii zwykłej.
Podczas tworzenia szablonu należy pomyśleć, z którego folderu chcesz ciągnąć kupony oraz wstawić odpowiedni merge tag , który powiązany jest z danym folderem i będzie z niego ciągnął kupony zniżkowe.
Ustawiasz datę ważności kuponów, kwotę zniżki, możliwość ponownego użycia itp. W swoim e-sklepie, możesz poinformować użytkownika o wygaśnięciu kodu zwykłym tekstem. Ustawienia całego procesu zależą od konkretnego scenariusza. Czy wszystko jest dla Ciebie jasne? Nie wahaj się skontaktować z nami pod adresem [email protected].
Kupony zniżkowe ciągnięte są według daty wstawienia – jeśli regularnie dodajesz foldery kuponów, starsze kupony w folderze będą wysyłane pierwsze.
Import kuponów
Kupony zniżkowe klasyfikowane są w foldery dla łatwiejszej orientacji. W celu przesłania możesz albo wybrać Folder domyślny, albo kliknąć Dodaj folder i utworzyć swój własny -> dzięki temu możesz mieć różne kupony w różnych folderach (np. o różnej kwocie zniżki lub dacie ważności).
W konkretnym folderze wybierz wówczas Wygraj kupony i prześlij dokument zawierający kupony.
Kliknij Wygraj kupony celem przesłania.
Możesz użyć zarówno bezpośredniego wstawienia do pola tekstowego, kiedy to każdy kupon musi być w nowej linii, lub przesłać plik CSV zawierający kupony -> ta sama zasada ma zastosowanie tutaj, tj. każdy kupon musi być w nowej linii celem oddzielenia.
Format kuponu zależy od Ciebie. Główne znaczenie będzie tutaj miało, w jaki sposób skonfigurowałeś system kuponów w swoim e-sklepie itp.
Zazwyczaj jednak jest to kombinacja tekstu i liczb bądź seria liczb – pamiętaj jednak, że maksymalna wartość zmiennej całkowitej (tj. liczby ) wynosi 2147483647.
Tworzenie szablonu
Teraz musisz przygotować szablon, który zawierać będzie konkretny merge tag dla kuponu zniżkowego z danego folderu:
merge tag ustawiony został dla folderu domyślnego: *|ECM_COUPON|*
dla innych komponentów (utworzonych przez ciebie), dodawany jest numer po merge tagu celem rozróżnienia, np. *|ECM_COUPON_1|*
Gdy tylko odpowiedni merge tag zostanie użyty kilka razy w szablonie (np. w temacie, w bloku tekstowym, na przycisku), odpowiedni kupon dla danego kontaktu (tj. jeden i ten sam kod kuponu) jest zawsze nadpisywany.
Merge tagu można użyć w szablonie przykładowo w następujący sposób:
Ustawienia automatyzacji
Na koniec jeszcze konieczne jest ustawienie samej Automatyzacji, która wyśle kod zniżkowy -> tj. jednym z jej działań będzie wysłanie e-maila z merge tagiem kuponu zniżkowego.
Zatem utwórz Automatyzację z dowolnym wyzwalaczem, a w jednym działaniu wybierz opcję "wyślij e-mail" i wybierz szablon e-mail z zastosowanym merge tagu dla kuponów zniżkowych.
Przegląd wysłanych kuponów
W zakładce kuponów zniżkowych widzimy liczbę zarówno wysłanych kuponów oraz tych wciąż dostępnych Tobie. Wykres pokazuje miesięczny przegląd wysłanych kuponów, w tym ostatnich wysłanych (komu, kiedy oraz konkretny kupon).
Usuwanie kuponów
Jeśli chcesz usunąć wszystkie pozostałe kupony, które przesłałeś do aktywnego folderu, wciśnij przycisk Usuń Pozostałe Kupony.
Przypomnienie o ostatnim kuponie
Czy chciałbyś mieć przypomnienie o ostatnim kuponie, jaki wysłałeś kontaktowi? Merge tag *|ECM_LAST_COUPON|* jest stosowany w tym celu. Wstaw ten merge tag do szablonu, który prześlesz kontaktowi ponownie za pośrednictwem Automatyzacji.
Brak kuponów
Aplikacja powiadomi Cię na listwie powiadomień (w aplikacji oraz e-mailem) o braku kuponów automatycznie – a dokładnie, jeśli liczba kuponów spadnie poniżej 15% oryginalnej ilości.
❓
Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]