Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeAutomatyzacje / Kampanie automatyczne
Jak pracować z gotowymi scenariuszami automatyzacji
Jak pracować z gotowymi scenariuszami automatyzacji

Czy chciałbyś korzystać z automatycznych kampanii, ale ustaiwenia wydają Ci się zbyt skomplikowane? Teraz jest to prostsze niż kiedykolwiek.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad 3 miesiące temu

Oczywiście, możesz stworzyć automatyzację od podstaw i ustawić cały scenariusz zgodnie z własnymi wymaganiami. Teraz jednak masz także do dyspozycji nasze gotowe scenariusze, które możesz wykorzystać, aby ułatwić sobie pracę.

Przygotowaliśmy dla Ciebie 14 scenariuszy najczęściej używanych automatyzacji, w tym takie, które mogą posłużyć jako inspiracja:

  • Kampania powitalna - Podziękowanie za zapis na listę

  • Rabat na pierwszy zakup

  • Życzenia urodzinowe

  • Porzucony koszyk

  • Porzucony koszyk Shoper

  • Nagroda - 30 dni od zakupu

  • Rok od pierwszego zakupu

  • E-book do pobrania

  • Feedback na 1. zamówienie

  • E-mail do kontaktów z etykietą

  • Nagroda dla lojalnych klientów

  • Reaktywacja dla sklepu internetowego bez użycia SMS

  • Reaktywacja nieaktywnych kontaktów w kampaniach

  • Ostatnio przeglądane towary

Jak skorzystać i uruchomić przygotowany scenariusz automatyzacji?

Krok po kroku:

  1. W sekcji Automatyzacje kliknij zielony przycisk + Nowa Automatyzacja

  2. W okienku, które się pojawi, wypełnij nazwę automatyzacji, częstotliwość jej uruchamiania oraz wybierz listę kontaktów, dla której ma działać.

    Uwaga: W tej pomocy znajdziesz więcej informacji na temat tego, jak wybrać odpowiednią częstotliwość w zależności od konkretnego rodzaju automatyzacji. Częstotliwość można dostosować w dowolnym momencie w ustawieniach, jednak nie można zmienić listy kontaktów, do której przypisana jest automatyzacja.

  3. Wybierz szablon automatyzacji, którego chcesz użyć.


    Możesz zobaczyć więcej informacji na temat celu i ustawień każdej z gotowych automatyzacji, a także podgląd całego scenariusza, klikając Podgląd i więcej informacji.

    ⬇️

    Jeśli jesteś zadowolony z wyboru automatyzacji, kliknij Użyj tego szablonu.

  4. Teraz możesz rozpocząć edytowanie scenariusza i ustawianie szczegółów w taki sam sposób, jak przy tworzeniu nowej (własnej) automatyzacji. Więcej szczegółów na temat tworzenia i zarządzania automatyzacjami znajdziesz w tej pomocy.

W każdej akcji "Wyślij e-mail" nie zapomnij uzupełnić niezbędne szczegóły, takie jak nazwa i adres e-mail nadawcy na zweryfikowanej domenie, temat e-maila oraz adres do odpowiedzi.

Jeśli w automatyzacji znajduje się warunek kontrolujący zakup, np. dla porzuconego koszyka, konieczne jest ustawienie Twojego sklepu internetowego w tym warunku, aby ta kontrola mogła się odbyć.

Wraz z wyborem scenariusza, automatycznie zostanie wygenerowany szablon (lub szablony), który jest dla tej automatyzacji przygotowany. Możesz go (je) znaleźć szablon w sekcji Szablony.

Dostosuj więc każdy e-mail i jego treść, aby pasowały do Twojej marki, lub przygotuj własne i połącz je z automatyzacją, jak opisano powyżej - Szablon e-maila.

5. Jeśli Twoja automatyzacja jest gotowa i przetestowana, kliknij Uruchom i zamknij. Od tej chwili automatyzacja jest włączona a e-maile wysyłane będą zgodnie z przygotowanym scenariuszem.


Masz pytanie? Napisz do nas pod [email protected]


Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?