Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeAutomatyzacje / Kampanie automatyczne
Jak pracować z gotowymi scenariuszami automatyzacji
Jak pracować z gotowymi scenariuszami automatyzacji

Czy chciałbyś korzystać ze zautomatyzowanych kampanii, ale uznajesz ich konfigurację za zbyt skomplikowaną?

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Rzecz jasna można stworzyć automatyzację od zera i skonfigurować cały scenariusz wedle swoich wymogów. Masz też jednak dostęp do naszych gotowych scenariuszy, które możesz wykorzystać dla ułatwienia sobie pracy.

Przygotowaliśmy dla Ciebie 8 scenariuszy najczęściej stosowanych automatyzacji, w tym szablony mogące posłużyć Ci jako inspiracja:

· Dziękujemy za subskrybowanie

· Zniżka na pierwszy zakup

· Kartka świąteczna

· Kartka urodzinowa

· Porzucony koszyk

· Nagroda 30 dni po zakupie

· Rocznica pierwszego zakupu

· E-book do pobrania

Jak zatem przygotować i uruchomić gotową automatyzację?

Jak pracować z automatyzacjami krok po kroku:

1. W sekcji Automatyzacja kliknij zielony przycisk + Nowa Automatyzacja

2. W formularzu podaj nazwę automatyzacji, częstotliwość jej uruchamiania oraz wybierz listę kontaktów, z którą będzie połączona w wyskakującym okienku.

UWAGA: W niniejszej pomocy znajdziesz więcej informacji na temat wyboru odpowiedniej częstotliwości według określonego typu automatyzacji. Częstotliwość można wówczas w dowolnej chwili modyfikować w ustawieniach. Nie można zmienić listy, z którą powiązana jest automatyzacja.

3. Wybierz szablon automatyzacji, z którego chcesz skorzystać

Więcej informacji na temat celu i ustawień każdej z gotowych automatyzacji, a także podgląd całego scenariusza znajdziesz klikając Podgląd i więcej informacji.

⬇️

Jeśli wybrana automatyzacja Cię satysfakcjonuje, kliknij Użyj tego szablonu.

4. Teraz możesz zacząć edytować scenariusz i ustawiać szczegóły tak samo, jak podczas tworzenia nowej (niestandardowej) automatyzacji. Wówczas więcej szczegółów na temat tworzenia i zarządzania automatyzacją znaleźć możesz w niniejszej pomocy.

W każdej z akcji "Wyślij e-mail" nie zapomnij wprowadzić niezbędnych szczegółów takich, jak nazwa i e-mail nadawcy ze zweryfikowaną domeną, temat e-maila oraz adres do odpowiedzi:

Jeśli w automatyzacji znajduje się warunek kontrolujący zakup, na przykład dla porzuconego koszyka, w warunku tym należy skonfigurować swój e-sklep, żeby miała miejsce następująca kontrola:

W przypadku wyboru scenariusza zawsze automatycznie pobierasz również przygotowany wcześniej szablon (lub szablony), który jest na niego gotowy. Szablony te znajdziesz w sekcji Szablonów.

Prosimy zatem spersonalizować każdy e-mail i jego treść pod własną markę, bądź przygotować swój własny i połączyć go z automatyzacją, patrz punkt powyżej – Szablon e-mail.

5. Jeśli Twoja automatyzacja jest gotowa i przetestowana, kliknij Rozpocznij i Zamknij. Od tej chwili automatyzacja jest aktywna, a e-maile wysyłane będą według przygotowanego scenariusza 😉.


Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]


Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?