Oczywiście, możesz stworzyć automatyzację od podstaw i ustawić cały scenariusz zgodnie z własnymi wymaganiami. Teraz jednak masz także do dyspozycji nasze gotowe scenariusze, które możesz wykorzystać, aby ułatwić sobie pracę.
Przygotowaliśmy dla Ciebie 14 scenariuszy najczęściej używanych automatyzacji, w tym takie, które mogą posłużyć jako inspiracja:
Kampania powitalna - Podziękowanie za zapis na listę
Rabat na pierwszy zakup
Życzenia urodzinowe
Porzucony koszyk
Porzucony koszyk Shoper
Nagroda - 30 dni od zakupu
Rok od pierwszego zakupu
E-book do pobrania
Feedback na 1. zamówienie
E-mail do kontaktów z etykietą
Nagroda dla lojalnych klientów
Reaktywacja dla sklepu internetowego bez użycia SMS
Reaktywacja nieaktywnych kontaktów w kampaniach
Ostatnio przeglądane towary
Jak skorzystać i uruchomić przygotowany scenariusz automatyzacji?
Krok po kroku:
W sekcji Automatyzacje kliknij zielony przycisk + Nowa Automatyzacja
W okienku, które się pojawi, wypełnij nazwę automatyzacji, częstotliwość jej uruchamiania oraz wybierz listę kontaktów, dla której ma działać.
Uwaga: W tej pomocy znajdziesz więcej informacji na temat tego, jak wybrać odpowiednią częstotliwość w zależności od konkretnego rodzaju automatyzacji. Częstotliwość można dostosować w dowolnym momencie w ustawieniach, jednak nie można zmienić listy kontaktów, do której przypisana jest automatyzacja.
Wybierz szablon automatyzacji, którego chcesz użyć.
Możesz zobaczyć więcej informacji na temat celu i ustawień każdej z gotowych automatyzacji, a także podgląd całego scenariusza, klikając Podgląd i więcej informacji.⬇️
Jeśli jesteś zadowolony z wyboru automatyzacji, kliknij Użyj tego szablonu.
Teraz możesz rozpocząć edytowanie scenariusza i ustawianie szczegółów w taki sam sposób, jak przy tworzeniu nowej (własnej) automatyzacji. Więcej szczegółów na temat tworzenia i zarządzania automatyzacjami znajdziesz w tej pomocy.
W każdej akcji "Wyślij e-mail" nie zapomnij uzupełnić niezbędne szczegóły, takie jak nazwa i adres e-mail nadawcy na zweryfikowanej domenie, temat e-maila oraz adres do odpowiedzi.
Jeśli w automatyzacji znajduje się warunek kontrolujący zakup, np. dla porzuconego koszyka, konieczne jest ustawienie Twojego sklepu internetowego w tym warunku, aby ta kontrola mogła się odbyć.
Wraz z wyborem scenariusza, automatycznie zostanie wygenerowany szablon (lub szablony), który jest dla tej automatyzacji przygotowany. Możesz go (je) znaleźć szablon w sekcji Szablony.
Dostosuj więc każdy e-mail i jego treść, aby pasowały do Twojej marki, lub przygotuj własne i połącz je z automatyzacją, jak opisano powyżej - Szablon e-maila.
5. Jeśli Twoja automatyzacja jest gotowa i przetestowana, kliknij Uruchom i zamknij. Od tej chwili automatyzacja jest włączona a e-maile wysyłane będą zgodnie z przygotowanym scenariuszem.
❓
Masz pytanie? Napisz do nas pod [email protected]