Rzecz jasna można stworzyć automatyzację od zera i skonfigurować cały scenariusz wedle swoich wymogów. Masz też jednak dostęp do naszych gotowych scenariuszy, które możesz wykorzystać dla ułatwienia sobie pracy.
Przygotowaliśmy dla Ciebie 8 scenariuszy najczęściej stosowanych automatyzacji, w tym szablony mogące posłużyć Ci jako inspiracja:
· Dziękujemy za subskrybowanie
· Zniżka na pierwszy zakup
· Kartka świąteczna
· Kartka urodzinowa
· Porzucony koszyk
· Nagroda 30 dni po zakupie
· Rocznica pierwszego zakupu
· E-book do pobrania
Jak zatem przygotować i uruchomić gotową automatyzację?
Jak pracować z automatyzacjami krok po kroku:
1. W sekcji Automatyzacja kliknij zielony przycisk + Nowa Automatyzacja
2. W formularzu podaj nazwę automatyzacji, częstotliwość jej uruchamiania oraz wybierz listę kontaktów, z którą będzie połączona w wyskakującym okienku.
UWAGA: W niniejszej pomocy znajdziesz więcej informacji na temat wyboru odpowiedniej częstotliwości według określonego typu automatyzacji. Częstotliwość można wówczas w dowolnej chwili modyfikować w ustawieniach. Nie można zmienić listy, z którą powiązana jest automatyzacja.
3. Wybierz szablon automatyzacji, z którego chcesz skorzystać
Więcej informacji na temat celu i ustawień każdej z gotowych automatyzacji, a także podgląd całego scenariusza znajdziesz klikając Podgląd i więcej informacji.
⬇️
Jeśli wybrana automatyzacja Cię satysfakcjonuje, kliknij Użyj tego szablonu.
4. Teraz możesz zacząć edytować scenariusz i ustawiać szczegóły tak samo, jak podczas tworzenia nowej (niestandardowej) automatyzacji. Wówczas więcej szczegółów na temat tworzenia i zarządzania automatyzacją znaleźć możesz w niniejszej pomocy.
W każdej z akcji "Wyślij e-mail" nie zapomnij wprowadzić niezbędnych szczegółów takich, jak nazwa i e-mail nadawcy ze zweryfikowaną domeną, temat e-maila oraz adres do odpowiedzi:
Jeśli w automatyzacji znajduje się warunek kontrolujący zakup, na przykład dla porzuconego koszyka, w warunku tym należy skonfigurować swój e-sklep, żeby miała miejsce następująca kontrola:
W przypadku wyboru scenariusza zawsze automatycznie pobierasz również przygotowany wcześniej szablon (lub szablony), który jest na niego gotowy. Szablony te znajdziesz w sekcji Szablonów.
Prosimy zatem spersonalizować każdy e-mail i jego treść pod własną markę, bądź przygotować swój własny i połączyć go z automatyzacją, patrz punkt powyżej – Szablon e-mail.
5. Jeśli Twoja automatyzacja jest gotowa i przetestowana, kliknij Rozpocznij i Zamknij. Od tej chwili automatyzacja jest aktywna, a e-maile wysyłane będą według przygotowanego scenariusza 😉.
❓
Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]