Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeAutomatyzacje / Kampanie automatyczne
Jak pracować z gotowymi scenariuszami automatyzacji
Jak pracować z gotowymi scenariuszami automatyzacji

Czy chciałbyś korzystać z automatycznych kampanii, ale ustaiwenia wydają Ci się zbyt skomplikowane? Teraz jest to prostsze niż kiedykolwiek.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Oczywiście, możesz stworzyć automatyzację od podstaw i ustawić cały scenariusz zgodnie z własnymi wymaganiami. Teraz jednak masz także do dyspozycji nasze gotowe scenariusze, które możesz wykorzystać, aby ułatwić sobie pracę.

Przygotowaliśmy dla Ciebie 14 scenariuszy najczęściej używanych automatyzacji, w tym takie, które mogą posłużyć jako inspiracja:

  • Kampania powitalna - Podziękowanie za zapis na listę

  • Rabat na pierwszy zakup

  • Życzenia urodzinowe

  • Porzucony koszyk

  • Porzucony koszyk Shoper

  • Nagroda - 30 dni od zakupu

  • Rok od pierwszego zakupu

  • E-book do pobrania

  • Feedback na 1. zamówienie

  • E-mail do kontaktów z etykietą

  • Nagroda dla lojalnych klientów

  • Reaktywacja dla sklepu internetowego bez użycia SMS

  • Reaktywacja nieaktywnych kontaktów w kampaniach

  • Ostatnio przeglądane towary

Jak skorzystać i uruchomić przygotowany scenariusz automatyzacji?

Krok po kroku:

  1. W sekcji Automatyzacje kliknij zielony przycisk + Nowa Automatyzacja

  2. W okienku, które się pojawi, wypełnij nazwę automatyzacji, częstotliwość jej uruchamiania oraz wybierz listę kontaktów, dla której ma działać.

    Uwaga: W tej pomocy znajdziesz więcej informacji na temat tego, jak wybrać odpowiednią częstotliwość w zależności od konkretnego rodzaju automatyzacji. Częstotliwość można dostosować w dowolnym momencie w ustawieniach, jednak nie można zmienić listy kontaktów, do której przypisana jest automatyzacja.

  3. Wybierz szablon automatyzacji, którego chcesz użyć.


    Możesz zobaczyć więcej informacji na temat celu i ustawień każdej z gotowych automatyzacji, a także podgląd całego scenariusza, klikając Podgląd i więcej informacji.

    ⬇️

    Jeśli jesteś zadowolony z wyboru automatyzacji, kliknij Użyj tego szablonu.

  4. Teraz możesz rozpocząć edytowanie scenariusza i ustawianie szczegółów w taki sam sposób, jak przy tworzeniu nowej (własnej) automatyzacji. Więcej szczegółów na temat tworzenia i zarządzania automatyzacjami znajdziesz w tej pomocy.

W każdej akcji "Wyślij e-mail" nie zapomnij uzupełnić niezbędne szczegóły, takie jak nazwa i adres e-mail nadawcy na zweryfikowanej domenie, temat e-maila oraz adres do odpowiedzi.

Jeśli w automatyzacji znajduje się warunek kontrolujący zakup, np. dla porzuconego koszyka, konieczne jest ustawienie Twojego sklepu internetowego w tym warunku, aby ta kontrola mogła się odbyć.

Wraz z wyborem scenariusza, automatycznie zostanie wygenerowany szablon (lub szablony), który jest dla tej automatyzacji przygotowany. Możesz go (je) znaleźć szablon w sekcji Szablony.

Dostosuj więc każdy e-mail i jego treść, aby pasowały do Twojej marki, lub przygotuj własne i połącz je z automatyzacją, jak opisano powyżej - Szablon e-maila.

5. Jeśli Twoja automatyzacja jest gotowa i przetestowana, kliknij Uruchom i zamknij. Od tej chwili automatyzacja jest włączona a e-maile wysyłane będą zgodnie z przygotowanym scenariuszem.


Masz pytanie? Napisz do nas pod [email protected]


Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?