Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeAutomatyzacje / Kampanie automatyczne
Jak przetestować zaawansowane automatyzacje?
Jak przetestować zaawansowane automatyzacje?

Automatyzacja koszyków czy przeglądanych produktów nie działa? Zobacz, w jaki sposób poprawnie to przetestować.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano w tym tygodniu

Zastanawiasz się, dlaczego nie działa Ci test automatyzacji porzuconych koszyków czy przeglądanych produktów?

Tutaj dowiesz się, jak dokładnie wszystko sprawdzić.

UWAGA

Działa tylko w planie Marketer i połączenia przez niektóre integracje lub po API.
Sprawdź, czy Twoja integracja zadziała - tutaj.

  1. Poprawne ustawienie automatyzacji

    Pierwszym krokiem jest poprawne ustawienie automatyzacji - logicznego procesu scenariusza oraz merge tagów w szablonie wiadomości.

    Jeśli skorzystałeś z któregoś z przygotowanych scenariuszy automatyzacji, wystarczy dopracować takie szczegóły, jak nazwę nadawcy, adres e-mail nadawcy i ewentualnie grafikę szablonów.

    Elementy takie, jak wyzwalacz, proces automatyzacji czy merge tagi w szablonach są ustawione poprawnie.

    Jeśli jednak tworzysz swoją automatyzację od zera i masz wątpliwości co do:
    A) Procesu automatyzacji - nie musisz się obawiać, aplikacja zwróci Ci uwagę, jeśli coś nie jest ustawione poprawnie
    B) Ustawień szablonu/szablonów - możesz zobaczyć poniżej, jak trzeba poprawnie stworzyć szablon wraz z merge tagami:
    - Szablon dla porzuconego koszyka

    Ewentualnie, ustaw szablony i automatyzację, i napisz do naszego wsparcia. Sprawdzimy, czy wszystko jest skonfigurowane poprawnie.

  2. Testowanie

    Automatyzacja ustawiona, dodałeś produkty na stronie do koszyka, przeszedłeś w automatyzacjach w sekcję Testowanie, wpisałeś adres i... nie działa. Dlaczego?


    Testowanie automatyzacji to nic innego, jak symulacja realnego procesu.

    Żeby więc test zadziałał poprawnie, trzeba spełnić kilka warunków:


    a) Adres e-mail musi znajdować się na liście kontaktów w Ecomail


    b) Identyfikacja użytkownika

    Aby system mógł śledzić aktywność danego użytkownika na stronie czy uruchomić dla niego automatyzację, najpierw trzeba tego użytkownika zidentyfikować.
    ​

    Musi on więc zrobić przynajmniej 1 z następujących rzeczy:

    • utworzyć konto na stronie

    • zalogować się do konta pod takim adresem, który jest już w bazie danych Ecomail

    • kliknąć w link z newslettera, który przeniesie go na Twoją stronę

      W ten sposób system Ecomail będzie wiedział, że konkretny adres e-mail należy do konkretnej osoby odwiedzającej stronę.



    Na potrzeby testowe można za swój adres URL sklepu wpisać:

    ?ecmid=[email protected]


    (a więc cały adres URL będzie wyglądał przykładowo w ten sposób: www.ecomail.pl/[email protected])

    W ten sposób kod śledzenia zidentyfikuje konkretny adres e-mail i dane o jego aktywności na stronie zostaną przeniesione do Ecomail.


    c) Trzeba chwilę poczekać, by dane z Twej strony przeniosły się do aplikacji Ecomail

    To trwa zazwyczaj mniej więcej 10-15 min.​

    Jeśli dane zostały przeniesione można sprawdzić w szczegółach kontaktu (Kontakty → wybrać listę kontaktów → wybrać dany kontakt Aktywność i zdarzenia).


    Powinno to wyglądać przykładowo w ten sposób:

Po spełnieniu tych warunków test automatyzacji zadziała.


Masz pytanie? Napisz do nas na czacie lub pod adres [email protected].

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?