Zastanawiasz się, dlaczego nie działa Ci test automatyzacji porzuconych koszyków czy przeglądanych produktów?
Tutaj dowiesz się, jak dokładnie wszystko sprawdzić.
UWAGA
Działa tylko w planie Marketer i połączenia przez niektóre integracje lub po API.
Sprawdź, czy Twoja integracja zadziała - tutaj.
Poprawne ustawienie automatyzacji
Pierwszym krokiem jest poprawne ustawienie automatyzacji - logicznego procesu scenariusza oraz merge tagów w szablonie wiadomości.
Jeśli skorzystałeś z któregoś z przygotowanych scenariuszy automatyzacji, wystarczy dopracować takie szczegóły, jak nazwę nadawcy, adres e-mail nadawcy i ewentualnie grafikę szablonów.
Elementy takie, jak wyzwalacz, proces automatyzacji czy merge tagi w szablonach są ustawione poprawnie.
Jeśli jednak tworzysz swoją automatyzację od zera i masz wątpliwości co do:
A) Procesu automatyzacji - nie musisz się obawiać, aplikacja zwróci Ci uwagę, jeśli coś nie jest ustawione poprawnie
B) Ustawień szablonu/szablonów - możesz zobaczyć poniżej, jak trzeba poprawnie stworzyć szablon wraz z merge tagami:
- Szablon dla porzuconego koszyka
Ewentualnie, ustaw szablony i automatyzację, i napisz do naszego wsparcia. Sprawdzimy, czy wszystko jest skonfigurowane poprawnie.
Testowanie
Automatyzacja ustawiona, dodałeś produkty na stronie do koszyka, przeszedłeś w automatyzacjach w sekcję Testowanie, wpisałeś adres i... nie działa. Dlaczego?
Testowanie automatyzacji to nic innego, jak symulacja realnego procesu.Żeby więc test zadziałał poprawnie, trzeba spełnić kilka warunków:
a) Adres e-mail musi znajdować się na liście kontaktów w Ecomail
b) Identyfikacja użytkownikaAby system mógł śledzić aktywność danego użytkownika na stronie czy uruchomić dla niego automatyzację, najpierw trzeba tego użytkownika zidentyfikować.
Musi on więc zrobić przynajmniej 1 z następujących rzeczy:
utworzyć konto na stronie
zalogować się do konta pod takim adresem, który jest już w bazie danych Ecomail
kliknąć w link z newslettera, który przeniesie go na Twoją stronę
W ten sposób system Ecomail będzie wiedział, że konkretny adres e-mail należy do konkretnej osoby odwiedzającej stronę.
Na potrzeby testowe można za swój adres URL sklepu wpisać:
?ecmid=[email protected]
(a więc cały adres URL będzie wyglądał przykładowo w ten sposób: www.ecomail.pl/[email protected])
W ten sposób kod śledzenia zidentyfikuje konkretny adres e-mail i dane o jego aktywności na stronie zostaną przeniesione do Ecomail.c) Trzeba chwilę poczekać, by dane z Twej strony przeniosły się do aplikacji Ecomail
To trwa zazwyczaj mniej więcej 10-15 min.
Jeśli dane zostały przeniesione można sprawdzić w szczegółach kontaktu (Kontakty → wybrać listę kontaktów → wybrać dany kontakt → Aktywność i zdarzenia).
Powinno to wyglądać przykładowo w ten sposób:
Po spełnieniu tych warunków test automatyzacji zadziała.
❓
Masz pytanie? Napisz do nas na czacie lub pod adres [email protected].