Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeAutomatyzacje / Kampanie automatyczne
Jak przetestować zaawansowane automatyzacje?
Jak przetestować zaawansowane automatyzacje?

Automatyzacja koszyków czy przeglądanych produktów nie działa? Zobacz, w jaki sposób poprawnie to przetestować.

Marek Szwed avatar
Napisane przez Marek Szwed
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Zastanawiasz się, dlaczego nie działa Ci test automatyzacji porzuconych koszyków czy przeglądanych produktów?

Tutaj dowiesz się, jak dokładnie wszystko sprawdzić.

UWAGA

Działa tylko w planie Marketer+ i połączenia przez integracje lub po API.

  1. Poprawne ustawienie automatyzacji

    Pierwszym krokiem jest poprawne ustawienie automatyzacji - logicznego procesu scenariusza oraz merge tagów w szablonie wiadomości.

    Jeśli skorzystałeś z któregoś z przygotowanych scenariuszy automatyzacji, wystarczy dopracować takie szczegóły, jak nazwę nadawcy, adres e-mail nadawcy i ewentualnie grafikę szablonów.

    Elementy takie, jak wyzwalacz, proces automatyzacji czy merge tagi w szablonach są ustawione poprawnie.

    Jeśli jednak tworzysz swoją automatyzację od zera i masz wątpliwości co do:
    A) Procesu automatyzacji - nie musisz się obawiać, aplikacja zwróci Ci uwagę, jeśli coś nie jest ustawione poprawnie
    B) Ustawień szablonu/szablonów - możesz zobaczyć poniżej, jak trzeba poprawnie stworzyć szablon wraz z merge tagami:
    - Szablon dla porzuconego koszyka

    Ewentualnie, ustaw szablony i automatyzację, i napisz do naszego wsparcia. Sprawdzimy, czy wszystko jest skonfigurowane poprawnie.

  2. Testowanie

    Automatyzacja ustawiona, dodałeś produkty na stronie do koszyka, przeszedłeś w automatyzacjach w sekcję Testowanie, wpisałeś adres i... nie działa. Dlaczego?


    Testowanie automatyzacji to nic innego, jak symulacja realnego procesu.

    Żeby więc test zadziałał poprawnie, trzeba spełnić kilka warunków:


    a) Adres e-mail musi znajdować się na liście kontaktów w Ecomail


    b) Identyfikacja użytkownika

    Aby system mógł śledzić aktywność danego użytkownika na stronie czy uruchomić dla niego automatyzację, najpierw trzeba tego użytkownika zidentyfikować.
    ​

    Musi on więc zrobić przynajmniej 1 z następujących rzeczy:

    • złożyć zamówienie (zakupić towar)

    • zapisać się do newslettera przez formularz

    • utworzyć konto na stronie

    • zalogować się do konta takim adresem, który jest już w bazie danych Ecomail

    • kliknąć w link z newslettera, który przeniesie go na Twoją stronę

      W ten sposób system Ecomail będzie wiedział, że konkretny adres e-mail należy do konkretnej osoby odwiedzającej stronę.



    Na potrzeby testowe można za swój adres URL sklepu wpisać:

    ?ecmid=[email protected]


    (a więc cały adres URL będzie wyglądał przykładowo w ten sposób: www.ecomail.pl/[email protected])

    W ten sposób kod śledzenia zidentyfikuje konkretny adres e-mail i dane o jego aktywności na stronie zostaną przeniesione do Ecomail.


    c) Trzeba chwilę poczekać, by dane z Twej strony przeniosły się do aplikacji Ecomail

    To trwa zazwyczaj mniej więcej 10-15 min.​

    Jeśli dane zostały przeniesione można sprawdzić w szczegółach kontaktu (Kontakty → wybrać listę kontaktów → wybrać dany kontakt Aktywność i zdarzenia).


    Powinno to wyglądać przykładowo w ten sposób:

Po spełnieniu tych warunków test automatyzacji zadziała.


Masz pytanie? Napisz do nas na czacie lub pod adres [email protected].

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?