Przejdź do głównej zawartości
Śledzenie zawartości koszyka

Jak śledzić i wysyłać zawartość koszyka.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Jeśli w swoich automatyzacjach (tj. kampaniach zautomatyzowanych) chcesz wykorzystać zawartość koszyka, czyli produkty do niego włożone, musisz pamiętać o wysyłaniu aktualnej zawartości koszyka do Ecomailu. Oznacza to wysyłanie odpowiedniego zdarzenia dodaniu lub usunięciu produktu z koszyka.

Aby wysłać zawartość koszyka, możesz skorzystać z kodu śledzenia lub naszego API.

W obydwu przypadkach trzeba jednak znać adresy e-mail użytkowników, do których przypisuje się dane zdarzenie. W przypadku kodu śledzenia użytkownik jest śledzony np. po kliknięciu w newsletter, kod śledzenia może również zostać dodany manualnie . Jeśli korzystasz z API, e-mail wysyłany jest wraz z żądaniem.

Spis treści:

1. Wariant z kodem śledzącym

Dane w poniższych zdarzeniach mają charakter przykładowy, podczas realnego korzystania należy w ich miejsce wstawić zmienne odpowiadające realnym źródłom danych.

Korzystając z kodu śledzącego wystarczy wysłać specjalne zdarzenie trackUnstructEvent w następujący sposób:

window.ecotrack('trackUnstructEvent', {
schema: '',
data: {
action: 'Basket',
products: [{
productId: 1,
img_url: 'https://www.mojshop.com/product.jpg',
url: 'https://www.mojshop.com/product/1',
name: 'Mój produkt 1',
price: 1,
description: 'Opis mojego produktu'
}]
}
});

Ze względu na limit rozmiaru plików cookie w przypadku kodu śledzącego, zalecamy najpierw przetestować liczbę produktów w koszyku oraz potencjalnie wprowadzić limit (np. 10 produktów). Jeżeli w Twoim przypadku często zdarza się, że użytkownik dodaje dużą liczbę produktów do koszyka, zalecamy skorzystać z wariantu API.

2. Wariant z API

  • email - musi zawierać adres e-mail kontaktu, do którego przypisane będzie zdarzenie

  • category - musi zawierać wartość ue

  • action - musi zawierać wartość Basket

  • label - musi zawierać wartość Basket

  • value - musi zawierać strukturę danych (JSON escaped) patrz przykład poniżej

Żądanie powinno zostać wysłane do tego punktu końcowego w następującej formie:

{
"event": {
"email": "[email protected]",
"category": "ue",
"action": "Basket",
"label": "Basket",
"value": "{\"data\":{\"data\":{\"action\":\"Basket\",\"products\":[{\"productId\":1,\"img_url\":\"https://www.mojshop.com/product.jpg\",\"url\": \"https://www.mojshop.com/product/1\",\"name\": \"Mój produkt 1\",\"price\": 1,\"description\":\"Opis mojego produktu\"}]}}}"
}
}

W obydwu przypadkach należy również wysłać pusty koszyk, czyli koszyk po usunięciu produktów. Gdy tylko w Ecomailu, jako ostatnia informacja, znajdzie się pusty koszyk, e-mail w ramach automatyzacji porzuconego koszyka nie zostanie wysłany.

3. Pusty koszyk

Kod śledzenia

window.ecotrack('trackUnstructEvent', {
schema: '',
data: {
action: 'Basket',
products: []
}
});

API

{
"event": {
"email": "[email protected]",
"category": "ue",
"action": "Basket",
"label": "Basket",
"value": "{\"data\":{\"data\":{\"action\":\"Basket\",\"products\":[]}}}"
}
}

W szablonie e-maila możesz później dopasować końcową zawartość koszyka do wiadomości wysłanej do użytkownika przy pomocy specjalnych merge tagów. Więcej o przygotowywaniu szablonu dla porzuconego koszyka możesz się dowiedzieć tutaj.

4. Jak poprawnie przetestować automatyzację?

Aby poprawnie przetestować automatyzację, trzeba spełnić te warunki:

  • Mieć poprawnie ustawiony proces automatyzacji

  • Testowy adres e-mail musi znajdować się na liście kontaktów w Ecomail

  • Zidentyfikować użytkownika na stronie

  • Odczekać, by dane z Twej strony przeniosły się do aplikacji Ecomail

Jak dokładnie przeprowadzić te kroki znajdziesz w tej instrukcji.

W razie jakichkolwiek dalszych pytań możesz skontaktować się z nami pod adresem [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?