Jeśli chcesz wykorzystać zawartość koszyka w swoich automatyzacjach, tj. produkty zostawione w koszyku, musisz zawsze wysyłać aktualną zawartość koszyka do Ecomail. Oznacza to zdarzenie po dodaniu lub usunięciu produktu z koszyka.
Możesz użyć kodu śledzącego lub naszego API do wysyłania zawartości koszyka.
W obydwu przypadkach trzeba znać najpierw adresy e-mail użytkowników, aby zapisywać dane według ich profilu. W przypadku kodu śledzącego użytkownik jest śledzony po kliknięciu na newsletter lub użyciu śledzenia ręcznego. Jeśli korzystasz z API, wraz z żądaniem wysyłany jest e-mail.
Wariant kodu śledzącego
Wystarczy wysłać specjalne zdarzenie trackUnstructEvent w następujący sposób:
window.ecotrack('trackUnstructEvent', {
schema: '',
data: {
action: 'Basket',
products: [{
productId: 1,
img_url: 'https://www.myshop.com/product.jpg',
url: 'https://www.myshop.com/product/1',
name: 'Mój produkt 1',
price: 1,
description: 'Opis mojego produktu'
}]
}
});
Ze względu na limit rozmiaru plików cookie w przypadku kodu śledzącego, zalecamy najpierw przetestować liczbę produktów w koszyku oraz potencjalnie wprowadzić limit (np. 10 produktów). Jeżeli w Twoim procesie często się zdarza, że użytkownik dodaje dużą liczbę produktów do koszyka, zalecamy skorzystać z wariantu API.
Wariant API
email - musi zawierać adres e-mail kontaktu, do którego przypisane jest zdarzenie
category - musi zawierać wartość ue
action - musi zawierać wartość Basket
label - musi zawierać wartość Basket
value - musi zawierać strukturę danych (ewakuowane json) patrz przykład poniżej
Żądanie wysyłane jest do tego punktu końcowego w następującej formie:
{
"event": {
"email": "[email protected]",
"category": "ue",
"action": "Basket",
"label": "Basket",
"value": "{\"data\":{\"data\":{\"action\":\"Basket\",\"products\":[{\"productId\":1,\"img_url\":\"https://www.myshop.com/product.jpg\",\"url\": \"https://www.myshop.com/product/1\",\"name\": \"Mój produkt 1\",\"price\": 1,\"description\":\"Opis mojego produktu\"}]}}}"
}
}
W obydwu przypadkach należy również wysłać pusty koszyk, tj. po usunięciu produktów. Gdy tylko w Ecomail znajdzie się pusty koszyk jako ostatnia informacja, e-mail nie zostanie wysłany w ramach automatyzacji porzuconego koszyka.
W szablonie e-mail możesz następnie przetworzyć ostatnią zawartość koszyka na e-mail do użytkownika przy pomocy specjalnych tagów łączących. O przygotowywaniu szablonu dla porzuconego koszyka możesz się dowiedzieć tutaj.
W razie jakichkolwiek dalszych pytań możesz skontaktować się z nami pod adresem [email protected]