Google Consent Mode v2 umożliwia stronom internetowym skuteczne przekazywanie preferencji użytkownika dotyczących zgody na pliki cookie (cookie consent) do Google.
Pliki cookie (tzw. ciasteczka) są to fragmenty kodu, przechowywane w przeglądarce, które działają w oparciu o informacje gromadzone o użytkowniku w tle podczas jego poruszania się po witrynie.
Google Consent Mode v2 to aktualizacja oryginalnej wersji 1 - jest to zaktualizowana wersja oryginalnego trybu zgody. Różnica polega na tym, że nowa wersja v2 wprowadza dwa dodatkowe parametry (ad_user_data i ad_personalization) do interfejsu API Google Consent Mode*.
*Tryb zgody = wybór odwiedzającego witrynę, w jaki sposób przetwarzane są jego dane dotyczące poruszania się po witrynie.
W Ecomail można śledzić ruch użytkowników w witrynie za pomocą kodu śledzenia, który można teraz zmodyfikować za pomocą dodatkowego parametru zgodnego z Google Consent Mode v2.
💡 Parametr będzie reagował na istniejący cookie banner w witrynie (który musi być zgodny z Consent Mode v2).
👉 Ta integracja jest dostępna tylko w abonamencie Marketer.
💡 WSKAZÓWKA: W przypadku wybranych integracji (Shoptet, Upgates) odpowiedź na wybór odwiedzającego jest ustawiana automatycznie w integracji z naszej strony (tj. jest zgodna z cookie bannerem platformy).
W innych przypadkach kod śledzenia powinien być umieszczony w kodzie witryny, tak aby znajdował się na wszystkich stronach, na których ma wystąpić śledzenie klientów. Jeśli dopiero wdrażasz śledzenie, możesz postępować zgodnie z tym przewodnikiem.
Możesz również skorzystać z implementacji za pomocą Menedżera Tagów Google.
Parametr reagujący na Consent Mode v2 można dodać do istniejącego kodu śledzenia, który można pobrać z aplikacji (Zarządzanie kontem → Dla deweloperów), zaznaczając pole wyboru.
Tak wygląda osadzony kod śledzenia z parametrem dla Consent Mode v2 w Internecie:
Wyświetlany parametr będzie reagował na wybór dokonany przez odwiedzającego na cookie banerze na stronie internetowej (baner musi być zgodny z Consent Mode v2).
Dane dotyczące ruchu użytkownika w witrynie (odwiedziny strony, porzucony koszyk itp.) będą wysyłane tylko wtedy, gdy użytkownik wyrazi zgodę na korzystanie z plików cookie w witrynie, a dokładniej jeśli wyrazi zgodę na wszystko lub przynajmniej na śledzenie w celach marketingowych.
💬 FAQ (Najczęściej zadawane pytania):
Czy mogę mierzyć wskaźniki e-mailingu bez zgody na pliki cookie?
Wysyłanie wiadomości e-mail (komunikacji handlowej) jest regulowana przez RODO. Jeśli nadawca wiadomości e-mail posiada co najmniej jeden z tytułów prawnych wymienionych w RODO, może legalnie wysyłać wiadomości e-mail do kontaktów, a następnie pracować z ich wynikami.
Osoba kontaktowa ma możliwość rezygnacji z subskrypcji w dowolnym momencie, a następnie nie będą do niej wysyłane żadne dalsze kampanie (a tym samym nie będą dostępne żadne dalsze dane dotyczące jej aktywności e-mailingowej).
Śledzenie i pliki cookie są związane z nowelizacją ustawy o komunikacji elektronicznej, która weszła w życie 1 stycznia 2022 r.
Czy istnieje alternatywa dla Consent Mode v2?
Tak.
Nasza integracja z platformami Shoptet i Upgates automatycznie reaguje na nieudzielenie zgody na cookies platform. Nie ma więc potrzeby modyfikowania czegokolwiek innego.
Jeśli wybrany cookie banner nie wspiera Consent Mode v2 lub w ogóle nie pracujesz z usługami Google, masz możliwość dostosowania kodu śledzenia i jego użycia - np. aby rozpocząć śledzenie tylko wtedy, gdy otrzymasz zgodę odwiedzającego na pliki cookie.
Najważniejsze jest, aby odwiedzający, który nie wyraził zgody na cookies, nigdy nie był śledzony.
Gdzie mogę znaleźć pliki cookie związane z funkcjami Ecomail?
Pełną listę plików cookie możesz znaleźć w stopce naszej strony internetowej w sekcji Ciasteczka (cookies) związane z korzystaniem z aplikacji Ecomail.
💭 Nie znalazłeś odpowiedzi? Skontaktuj się z nami przez czat lub e-mail na [email protected].