Przejdź do głównej zawartości

Integracja Ecomail z WordPress za pomocą wtyczki WooCommerce

Zintegruj Ecomail z WordPress za pomocą wtyczki WooCommerce.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Spis treści:


Integracja Ecomail z WordPress za pomocą wtyczki WooCommerce

Funkcje wtyczki

  • Synchronizacja nowych kontaktów (z zamówień bez zaznaczenia pola subskrypcji newslettera „brak zainteresowania newsletterem)

  • Możliwość wyboru danych (imię, adres itp.) przy synchronizacji kontaktów

  • Możliwość wyboru listy, na którą będą zapisywane nowe kontakty

  • Pominięcie podwójnego potwierdzenia (double opt-in), uruchamianie automatyzacji

  • Własny tekst przy checkboxie wyrażającym brak chęci zapisania się na newsletter

  • Tłumaczenie na język polski lub angielski (według ustawienia WooCommerce)

  • Śledzenie ostatnio przeglądanego produktu dla tej funkcji

  • Zbiorcze przesłanie istniejących kontaktów / kontaktów i zamówień (kontakty będą pobrane z sekcji zarejestrowani użytkownicy/users)

  • Integracja z wtyczką Complianz do ustawień cookies


    W abonamencie Marketer również:

  • Monitorowanie zamówień

  • Wstawienie kodu śledzącego do monitorowania ruchu użytkowników na stronie

  • Śledzenie zawartości koszyka dla ewentualnej automatyzacji porzuconych koszyków (API)

  • Synchronizacja podstawowych danych z zamówienia do kontaktu

  • Ręczne śledzenie użytkownika przy logowaniu


Kontakty i zamówienia są przesyłane od momentu instalacji wtyczki.
Jeśli chcesz zaimportować także kontakty, które już znajdują się w sklepie, musisz wykonać zbiorczy import kontaktów lub kontaktów wraz z zamówieniami z poziomu ustawień wtyczki. Alternatywnie można je zaimportować manualnie.

Kontakty zapisane do newslettera są przesyłane z etykietą wp_newsletter. Kontakty, które złożą zamówienie, są przesyłane również z etykietą wp_order.

⚠️ Etykiety są aktualizowane za pomocą API – jeśli kontakt posiada inne etykiety, zostaną one nadpisane etykietami z integracji WooCommerce.

Uwaga ⚠️: Od wersji 2.2.0 zmieniono sposób działania zapisu kontaktów — w poprzednich wersjach zapis następował po zaznaczeniu checkboxa Zapisz mnie do newslettera.

Od wersji 2.2.0 i wyższych zapis następuje zawsze, o ile użytkownik nie zaznaczy checkboxa Nie jestem zainteresowany zapisem do newslettera.

Tekst checkboxa można zmienić w ustawieniach wtyczki.

Instalacja wtyczki

  1. W administracji WordPress wejdź w -> Wtyczki -> Dodaj nową -> Wyszukaj WooCommerce -> kliknij Zainstaluj a następnie Włącz.

  2. Teraz zrób to jeszcze raz, lecz tym razem wyszukaj wtyczkę Ecomail. Kliknij Zainstaluj a następnie Włącz.

Teraz ponownie wejdź we Wtyczki, wyszukaj Ecomail i kliknij Ustawienia.

Konfiguracja

Tutaj należy wypełnić następujące trzy pola:

  1. W ustawieniach wtyczki wybierz listę kontaktów, z którymi chcesz synchronizować kontakty.

  2. W pole App ID wklej nazwę swego konta. Znajdziesz ją po zalogowaniu do aplikacji w adresie URL (NAZWAKONTA.ecomailapp.pl) lub na pulpicie Nazwa konta.

  3. W pole klucz API (API key) wklej klucz API, który znajdziesz w aplikacji Ecomail –> Zarządzaj kontem –> Integracje –> na samym dole Opcje dla deweloperów –> klucz API.

  4. Wybierz inne opcje zgodnie z własnymi preferencjami.

  5. Nie zapomnij zapisać zmian.

Ustawienia plików cookie

Aby połączyć pasek plików cookie z wtyczką Ecomail, wymagana jest wtyczka Complianz (bezpłatna), która umożliwia automatyczne zarządzanie plikami cookie przez wtyczkę Ecomail, dzięki czemu plik cookie nie jest wysyłany, gdy brakuje pliku cookie:

  • wizyty w witrynie

  • śledzenie koszyka

  • ostatnio przeglądany produkt

Po zainstalowaniu i skonfigurowaniu wtyczki Complianz należy ustawić następujące dwie wartości w konfiguracji wtyczki Ecomail:

Marketing cookie name: wartość ustawiona na cmplz_marketing

Marketing cookie value: wartość ustawiona na allow

Nie zapomnij zapisać zmian i gotowe! 🥳

FAQ

Z jakiego powodu ID produktu nie przeniosło się do zamówienia?

ID produktu przenosi się do zamówienia w szczegółach kontaktu, dokładniej do nawiasu po nazwie produktu. Może się jednak zdarzyć, że nie nastąpi poprawny transfer i nawias () pozostanie pusty.


W takim przypadku sprawdź, czy w panelu administracyjnym WooCommerce masz ustawione dla poszczególnych produktów tzw. SKU – to właśnie ta wartość jest przenoszona do Ecomail jako ID produktu. W razie pytań dotyczących konfiguracji SKU prosimy o kontakt z pomocą techniczną WooCommerce.

W jakich sytuacjach dane o porzuconym koszyku będą przesyłane do kontaktu?

Aby dane o dodaniu towaru do koszyka zaczęły być przesyłane do kontaktów, konieczne jest powiązanie ich adresu e-mail w Ecomail z aktywnością na stronie internetowej. Szczegóły opisujemy w tym artykule pomocy, dotyczącym konfiguracji automatyzacji porzuconego koszyka.

W przypadku integracji z WooCommerce adres może zostać powiązany i dane przesłane w następujących sytuacjach (wystarczy spełnić jeden z warunków):

  1. Kontakt jest śledzony poprzez kliknięcie w link w newsletterze, który został mu wysłany, lub jest śledzony ręcznie (więcej informacji o śledzeniu kontaktów znajdziesz 👉 tutaj).

  2. Użytkownik jest zalogowany do swojego konta klienta w sklepie internetowym.

  3. Kontakt wpisuje swój adres e-mail podczas składania zamówienia (proces checkout).


Jeśli masz pytania, napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?