Spis treści:
Integracja Ecomail z WordPress za pomocą wtyczki WooCommerce
Funkcje wtyczki
Synchronizacja nowych kontaktów (z zamówień bez zaznaczenia pola subskrypcji newslettera „brak zainteresowania newsletterem)
Możliwość wyboru danych (imię, adres itp.) przy synchronizacji kontaktów
Możliwość wyboru listy, na którą będą zapisywane nowe kontakty
Pominięcie podwójnego potwierdzenia (double opt-in), uruchamianie automatyzacji
Własny tekst przy checkboxie wyrażającym brak chęci zapisania się na newsletter
Tłumaczenie na język polski lub angielski (według ustawienia WooCommerce)
Śledzenie ostatnio przeglądanego produktu dla tej funkcji
Zbiorcze przesłanie istniejących kontaktów / kontaktów i zamówień (kontakty będą pobrane z sekcji zarejestrowani użytkownicy/users)
Integracja z wtyczką Complianz do ustawień cookies
W abonamencie Marketer również:Monitorowanie zamówień
Wstawienie kodu śledzącego do monitorowania ruchu użytkowników na stronie
Śledzenie zawartości koszyka dla ewentualnej automatyzacji porzuconych koszyków (API)
Synchronizacja podstawowych danych z zamówienia do kontaktu
Ręczne śledzenie użytkownika przy logowaniu
Kontakty i zamówienia są przesyłane od momentu instalacji wtyczki.
Jeśli chcesz zaimportować także kontakty, które już znajdują się w sklepie, musisz wykonać zbiorczy import kontaktów lub kontaktów wraz z zamówieniami z poziomu ustawień wtyczki. Alternatywnie można je zaimportować manualnie.
Kontakty zapisane do newslettera są przesyłane z etykietą wp_newsletter. Kontakty, które złożą zamówienie, są przesyłane również z etykietą wp_order.
⚠️ Etykiety są aktualizowane za pomocą API – jeśli kontakt posiada inne etykiety, zostaną one nadpisane etykietami z integracji WooCommerce.
Uwaga ⚠️: Od wersji 2.2.0 zmieniono sposób działania zapisu kontaktów — w poprzednich wersjach zapis następował po zaznaczeniu checkboxa Zapisz mnie do newslettera.
Od wersji 2.2.0 i wyższych zapis następuje zawsze, o ile użytkownik nie zaznaczy checkboxa Nie jestem zainteresowany zapisem do newslettera.
Tekst checkboxa można zmienić w ustawieniach wtyczki.
Instalacja wtyczki
W administracji WordPress wejdź w -> Wtyczki -> Dodaj nową -> Wyszukaj WooCommerce -> kliknij Zainstaluj a następnie Włącz.
Teraz zrób to jeszcze raz, lecz tym razem wyszukaj wtyczkę Ecomail. Kliknij Zainstaluj a następnie Włącz.
Teraz ponownie wejdź we Wtyczki, wyszukaj Ecomail i kliknij Ustawienia.
Konfiguracja
Tutaj należy wypełnić następujące trzy pola:
W ustawieniach wtyczki wybierz listę kontaktów, z którymi chcesz synchronizować kontakty.
W pole App ID wklej nazwę swego konta. Znajdziesz ją po zalogowaniu do aplikacji w adresie URL (NAZWAKONTA.ecomailapp.pl) lub na pulpicie Nazwa konta.
W pole klucz API (API key) wklej klucz API, który znajdziesz w aplikacji Ecomail –> Zarządzaj kontem –> Integracje –> na samym dole Opcje dla deweloperów –> klucz API.
Wybierz inne opcje zgodnie z własnymi preferencjami.
Nie zapomnij zapisać zmian.
Ustawienia plików cookie
Aby połączyć pasek plików cookie z wtyczką Ecomail, wymagana jest wtyczka Complianz (bezpłatna), która umożliwia automatyczne zarządzanie plikami cookie przez wtyczkę Ecomail, dzięki czemu plik cookie nie jest wysyłany, gdy brakuje pliku cookie:
wizyty w witrynie
śledzenie koszyka
ostatnio przeglądany produkt
Po zainstalowaniu i skonfigurowaniu wtyczki Complianz należy ustawić następujące dwie wartości w konfiguracji wtyczki Ecomail:
Marketing cookie name: wartość ustawiona na cmplz_marketing
Marketing cookie value: wartość ustawiona na allow
Nie zapomnij zapisać zmian i gotowe! 🥳
FAQ
Z jakiego powodu ID produktu nie przeniosło się do zamówienia?
ID produktu przenosi się do zamówienia w szczegółach kontaktu, dokładniej do nawiasu po nazwie produktu. Może się jednak zdarzyć, że nie nastąpi poprawny transfer i nawias ()
pozostanie pusty.
W takim przypadku sprawdź, czy w panelu administracyjnym WooCommerce masz ustawione dla poszczególnych produktów tzw. SKU – to właśnie ta wartość jest przenoszona do Ecomail jako ID produktu. W razie pytań dotyczących konfiguracji SKU prosimy o kontakt z pomocą techniczną WooCommerce.
W jakich sytuacjach dane o porzuconym koszyku będą przesyłane do kontaktu?
Aby dane o dodaniu towaru do koszyka zaczęły być przesyłane do kontaktów, konieczne jest powiązanie ich adresu e-mail w Ecomail z aktywnością na stronie internetowej. Szczegóły opisujemy w tym artykule pomocy, dotyczącym konfiguracji automatyzacji porzuconego koszyka.
W przypadku integracji z WooCommerce adres może zostać powiązany i dane przesłane w następujących sytuacjach (wystarczy spełnić jeden z warunków):
Kontakt jest śledzony poprzez kliknięcie w link w newsletterze, który został mu wysłany, lub jest śledzony ręcznie (więcej informacji o śledzeniu kontaktów znajdziesz 👉 tutaj).
Użytkownik jest zalogowany do swojego konta klienta w sklepie internetowym.
Kontakt wpisuje swój adres e-mail podczas składania zamówienia (proces checkout).
❓
Jeśli masz pytania, napisz do nas na [email protected]