Skorzystaj z możliwości połączenia swojego sklepu internetowego na WooCommerce z Ecomailem i przesyłaj dane o klientach oraz ich zakupach.
Integracja Ecomail z WordPress za pomocą wtyczki WooCommerce
1. Funkcje wtyczki
Synchronizacja kontaktów i rejestracji
Ta sekcja skupia się na przesyłaniu danych o użytkownikach z WooCommerce / WordPress do Ecomaila.
Synchronizacja nowych kontaktów (z zamówień lub rejestracji użytkownika, jeśli nie zaznaczył on checkboxa dotyczącego braku zainteresowania newsletterem).
Wybór listy kontaktów, do której będą synchronizowane nowe kontakty.
Możliwość wyboru synchronizowanych danych (np. imię, adres itp.) podczas synchronizacji kontaktów.
Ustawienie źródła danych – kontakty mogą być przesyłane ze źródłem
api,woocommerce,woolub można ustawić własną nazwę źródła.Masowe przesyłanie istniejących kontaktów / istniejących kontaktów wraz z zamówieniami (kontakty są pobierane z sekcji Zarejestrowani użytkownicy / Users).
Własny tekst przy checkboxie, który pozwala użytkownikowi wyrazić brak zainteresowania zapisaniem się do newslettera.
Pomijanie procedury double opt-in oraz uruchamianie automatyzacji.
Śledzenie i automatyzacje e-commerce (tylko dla konta Marketer)
Te funkcje wymagają rozszerzonej wersji konta i służą do aktywnego zbierania danych oraz uruchamiania automatyzacji marketingowych.
Śledzenie zamówień i ich statusów (
processing,canceled,pending,completed,null).Monitorowanie zawartości koszyka, umożliwiające automatyzację porzuconych koszyków (za pomocą API).
Synchronizacja podstawowych danych z zamówienia z profilem kontaktu.
Śledzenie ostatnio oglądanych produktów – funkcja do personalizacji komunikacji.
Wstawienie kodu śledzącego, który monitoruje aktywność użytkowników na stronie.
Ustawienia, zarządzanie i utrzymanie
Funkcje związane z konfiguracją wtyczki, jej działaniem oraz zapewnieniem zgodności z innymi systemami.
Tłumaczenie na język angielski zgodnie z ustawieniami WooCommerce.
Integracja z wtyczką Complianz w celu konfiguracji plików cookies — z możliwością wprowadzenia własnej nazwy ciasteczka i jego wartości pochodzącej z innych narzędzi lub autorskich rozwiązań.
Obsługa kas blokowych (block-based checkout).
Rejestrowanie logów integracji dostępne w sekcji WooCommerce → Status → Logi (na potrzeby diagnostyki i wsparcia technicznego).
Ręczna aktualizacja wszystkich zamówień.
Ręczne śledzenie użytkownika po zalogowaniu (tylko dla konta Marketer).
Dwustronna synchronizacja i zarządzanie statusami
Funkcje służące do utrzymania spójności danych między Ecomailem a sklepem internetowym oraz do bezpośredniej administracji.
Dwustronna synchronizacja statusu subskrypcji kontaktu (Ecomail ⇆ WooCommerce) — wymaga skonfigurowania webhooka w aplikacji Ecomail.
Podgląd statusu zapisu kontaktu do newslettera w profilu użytkownika w WordPress/WooCommerce oraz możliwość jego zmiany bezpośrednio z tego poziomu.
Kontakty i zamówienia są przesyłane od momentu instalacji wtyczki. Jeśli chcesz zaimportować również kontakty, które już znajdują się w sklepie, należy wykonać masowy import kontaktów / kontaktów i zamówień z poziomu ustawień wtyczki:
Alternatywnie można je zaimportować manualnie.
Kontakty zapisane do newslettera są przesyłane z etykietą wp_newsletter. Kontakty, które złożą zamówienie, są przesyłane również z etykietą wp_order.
Etykiety są uzupełniane o istniejące etykiety kontaktu, aby nie doszło do nadpisania danych.
Uwaga ⚠️: Od wersji 2.2.0 zmieniono sposób działania zapisu kontaktów — w poprzednich wersjach zapis następował po zaznaczeniu checkboxa Zapisz mnie do newslettera.
Od wersji 2.2.0 i wyższych zapis następuje zawsze, o ile użytkownik nie zaznaczy checkboxa Nie jestem zainteresowany zapisem do newslettera.
Tekst checkboxa można zmienić w ustawieniach wtyczki.
2. Instalacja wtyczki
Wtyczkę do WooCommerce możesz łatwo zainstalować bezpośrednio z panelu WordPress lub pobrać ją i zainstalować ręcznie.
2.1 Instalacja z poziomu panelu
W panelu administracyjnym WordPress - Wtyczki - Przegląd wtyczek - przycisk Instalacja wtyczek - w polu Szukaj wtyczek wpisz ecomail i wyszukaj wtyczkę. Kliknij przycisk Zainstaluj, a następnie Włącz.
Teraz kontynuuj konfigurację wtyczki.
2.2 Instalacja manualna
Najpierw pobierz wtyczkę z tego linku https://wordpress.org/plugins/ecomail/.
W panelu administracyjnym WordPress - Wtyczki - Przegląd wtyczek - przycisk Instalacja wtyczek - Prześlij wtyczkę.
Po przesłaniu wtyczki kliknij przycisk Aktywuj wtyczkę.
Następnie kliknij Ustawienia.
3. Konfiguracja
Na początek należy wypełnić następujące dwa pola:
W pole klucz API (API key) wklej klucz API, który znajdziesz w aplikacji Ecomail → Zarządzaj kontem → Integracje → na samym dole Opcje dla deweloperów → Klucz API.
W pole App ID wklej nazwę swojego konta. Znajdziesz ją po zalogowaniu do aplikacji w adresie URL (NAZWAKONTA.ecomailapp.pl).
Następnie naciśnij przycisk zapisz ustawienia przyciskiem Zapisz zmiany.
Po zapisaniu i poprawnym wprowadzeniu klucza API pojawią się dodatkowe opcje konfiguracji.
W ustawieniach wtyczki wybierz listę kontaktów, do której chcesz synchronizować kontakty.
Pozostałe opcje wybierz według własnych preferencji.
💡Wskazówka: W polu API source możesz zdefiniować własną nazwę źródła (np. woo, woocommerce), dzięki czemu łatwiej odróżnisz kontakty w Ecomailu i będziesz mógł je dalej segmentować.
3.1 Ustawienia plików cookie
Aby połączyć pasek plików cookie z wtyczką Ecomail, wymagana jest wtyczka Complianz (bezpłatna), która umożliwia automatyczne zarządzanie plikami cookie przez wtyczkę Ecomail, dzięki czemu plik cookie nie jest wysyłany, gdy brakuje pliku cookie:
wizyty w witrynie
śledzenie koszyka
ostatnio przeglądany produkt
Po zainstalowaniu i skonfigurowaniu wtyczki Complianz należy ustawić następujące dwie wartości w konfiguracji wtyczki Ecomail:
Marketing cookie name: wartość ustawiona na
cmplz_marketingMarketing cookie value: wartość ustawiona na
allow
Nie zapomnij zapisać zmian i gotowe!
Jeśli korzystasz z innego narzędzia lub własnego rozwiązania dotyczącego plików cookie do celów marketingowych, możesz wpisać nazwę cookie i jej wartość w te same pola.
3.2 Ustawienie dwustronnej synchronizacji (webhook)
W ustawieniach wtyczki Ecomail (Ustawienia – Ecomail lub w Przeglądzie wtyczek) na końcu konfiguracji znajdź sekcję Webhook i skopiuj wartość wyświetlonego adresu URL:
W aplikacji Ecomail wybierz listę kontaktów, której używasz do integracji z WooCommerce → Ustawienia listy → Ustawienia webhooka – tutaj włącz opcję Wysyłaj informacje na webhook i wklej skopiowany adres URL do tego pola.
Nie zapomnij zapisać zmian.
Od teraz zmiany statusu kontaktu będą się synchronizować dwukierunkowo: z Ecomaila (np. wypisanie z kampanii, automatyzacji itp.) do WooCommerce oraz z WooCommerce (np. wypisanie kontaktu w ustawieniach konta WordPress/WooCommerce) do Ecomaila.
4. FAQ
Z jakiego powodu ID produktu nie przeniosło się do zamówienia?
ID produktu przenosi się do zamówienia w szczegółach kontaktu, dokładniej do nawiasu po nazwie produktu. Może się jednak zdarzyć, że nie nastąpi poprawny transfer i nawias () pozostanie pusty.
W takim przypadku sprawdź, czy w panelu administracyjnym WooCommerce masz ustawione dla poszczególnych produktów tzw. SKU – to właśnie ta wartość jest przenoszona do Ecomail jako ID produktu. W razie pytań dotyczących konfiguracji SKU prosimy o kontakt z pomocą techniczną WooCommerce.
W jakich sytuacjach dane o porzuconym koszyku będą przesyłane do kontaktu?
Aby dane o dodaniu towaru do koszyka zaczęły być przesyłane do kontaktów, konieczne jest powiązanie ich adresu e-mail w Ecomail z aktywnością na stronie internetowej. Szczegóły opisujemy w tym artykule pomocy, dotyczącym konfiguracji automatyzacji porzuconego koszyka.
W przypadku integracji z WooCommerce adres może zostać powiązany i dane przesłane w następujących sytuacjach (wystarczy spełnić jeden z warunków):
Kontakt jest śledzony poprzez kliknięcie w link w newsletterze, który został mu wysłany, lub jest śledzony ręcznie (więcej informacji o śledzeniu kontaktów znajdziesz 👉 tutaj).
Użytkownik jest zalogowany do swojego konta klienta w sklepie internetowym.
Kontakt wpisuje swój adres e-mail podczas składania zamówienia (proces checkout).
❓
Jeśli masz pytania, napisz do nas na [email protected]









