👉 Ta integracja jest dostępna tylko w planie Marketer.
W tym artykule znajdziesz
Funkcje wtyczki
synchronizacja kontaktów ze sklepu internetowego z listą kontaktów w Ecomailu w czasie rzeczywistym
oznaczanie użytkowników, którzy wyrazili zgodę na newsletter, etykietą IdoSell_newsletter
przesyłanie zamówień w czasie rzeczywistym
wraz z kategorią i statusami zamówienia
śledzenie aktywności użytkownika na stronie za pomocą kodu śledzącego
monitorowanie porzuconego koszyka (dla kontaktów zarejestrowanych na stronie)
uruchamianie automatyzacji dla kontaktów, które zapisały się na listę
Jak zainstalować wtyczkę?
Zaloguj się do swojego konta w IdoSell i przejdź do strony Apps –> Lista aplikacji i usług. Wyszukaj Ecomail.
Kliknij "Zainstaluj darmową aplikację".
Potwierdź zgodę na warunki sklepu z aplikacjami i kliknij "Kupuję subskrypcję".
Pojawi się potwierdzenie instalacji dodatku:
W menu ponownie wybierz Apps –> Ecomail.pl.
Z panelu administracyjnego e-sklepu zostaniesz przekierowany na stronę, na której dokończysz integrację. Kliknij "Kliknij tutaj".
Teraz wystarczy zalogować się do swojego konta w Ecomail. Jeśli nie masz jeszcze konta, możesz je utworzyć tutaj.
Po zalogowaniu zostaniesz przekierowany do sekcji Integracje, gdzie dokończysz proces połączenia. Wybierz listę kontaktów, do której IdoSell będzie przesyłać dane.
W Ecomail wszystko gotowe. Ostatnim krokiem integracji jest aktywacja webhooków.
Bezpośrednio w Ecomail lub na końcu tej instrukcji pobierz plik, który zaimportujesz do IdoSell.
W IdoSell przejdź do: Marketing i integracje –> Webhooki i kliknij "Import ICF Kampanii".
Zaimportuj plik z webhookami.
I gotowe! 🎉
Jakie kontakty są przesyłane do Ecomail?
Kontakty z zamówień na platformie IdoSell są przesyłane na podstawie uzasadnionego interesu. Dzięki temu możesz wysyłać im podobne oferty produktów lub usług za pomocą wiadomości masowych. Więcej na ten temat znajdziesz tutaj.
Do kontaktów przesyłane są na podstawie zgody na otrzymywanie wiadomości następujące etykiety:
IdoSell – kontakt dokonał rejestracji lub zakupu w sklepie internetowym
IdoSell_newsletter – kontakt wyraził zgodę na otrzymywanie newsletterów (zapis do subskrypcji)
IdoSell, IdoSell_newsletter – kontakt dokonał zakupu i wyraził zgodę na otrzymywanie newsletterów
Dodatkowo do kontaktów przesyłany jest kod językowy, który odpowiada wybranej wersji językowej ustawionej w sklepie internetowym, na przykład: IdoSell_pol.
Etykieta IdoSell_newsletter jest przesyłana w momencie, gdy kontakt ma możliwość zaznaczenia chęci otrzymywania nowości. Jeśli ta opcja nie jest dostępna na Twojej stronie, etykieta IdoSell_newsletter nie zostanie przypisana kontaktowi.
W przypadku, gdy w IdoSell masz więcej sklepów (multistore), możesz rozróżnić poszczególnych klientów za pomocą specjalnego merge tagu o nazwie Email newsletter. W tym specjalnym polu wymienione są wszystkie sklepy, w których dany kontakt jest zapisany do newslettera. Dzięki tym informacjom możesz łatwo segmentować kontakty.
Do każdego kontaktu dodaje się też etykieta z nazwą sklepu, z którego kontakt pochodzi, czyli etykiety sklepów dodają się też kontaktom, które np. dokonały zakupu, ale nie są zapisane do odbioru newslettera.
Sprawdzenie pierwszego połączenia
Aby sprawdzić poprawność przesyłania danych, kliknij w górnym menu na „Kontakty” i otwórz listę, którą wybrałeś podczas integracji (np. Lista pierwsza, Klienci itp.). Na liście kontaktów znajdziesz informację, ile kontaktów jest na niej aktywnych.
Aby sprawdzić, czy dane kontaktowe klienta przenoszą się w porządku, kliknij na dowolny adres e-mail. Sprawdź, czy w podglądzie kontaktów w sekcji Zakupy przeniosły się pomyślnie informacje o zakupie.
Jak ustawić porzucony koszyk?
Wykorzystaj zdarzenie porzuconego koszyka w automatyzacji, aby przypomnieć swoim kontaktom o niekompletnym zakupie. Jest to jedna z najskuteczniejszych automatyzacji. Jeśli kontakt nie sfinalizuje zakupu, w Ecomail nadejdzie zdarzenie własne, na które można odpowiedzieć.
Zdarzenia są przesyłane automatycznie z IdoSell.
Aby wysłać e-mail przypomnienia o porzuconym koszyku, kontynuuj konfigurację automatyzacji zgodnie z tym artykułem lub skorzystaj z wcześniej ustawionej automatyzacji.
Ustawienie śledzenia użytkowników
Śledzenie użytkowników pozwala zbierać informacje o aktywności klientów na stronie. Dzięki temu możesz reagować na przeglądane przez nich strony w Twoim sklepie internetowym i jeszcze lepiej personalizować swoje kampanie e-mailowe.
Integracja automatycznie wdroży kod śledzący do Twojego sklepu internetowego.
Wstawienie formularza zapisu
Informacje zostaną dodane wkrótce. Na ten moment nie jest możliwe korzystać z Ecomail formularzów dla IdoSell.
Dodanie feedu produktowego
Aby wygenerować produktowy feed, możesz skorzystać z integracji IdoSell z Ceneo lub Google.
Produktowy feed Ceneo:
1. W IdoSell przejdź do sekcji Marketing –> Porównywarki cen i katalogi i wybierz konkretny sklep, dla którego będziesz generować feed.
2. Kliknij "Dodaj nowy serwis" i wybierz usługę Ceneo.
3. Zapisz ustawienia feedu (nie ma potrzeby wprowadzania zmian w ustawieniach).
4. Poczekaj na wygenerowanie feedu (może to potrwać kilka godzin, najczęściej feed generuje się o północy).
5. Gdy feed zostanie wygenerowany, skopiuj jego URL w sekcji: Wybierz –> Plik eksportu –> URL pliku eksportu dla porównywarki.
6. W Ecomailu przejdź do sekcji Produktowe feedy –> Dodaj nowy feed, wybierz Ceneo i dodaj URL produktowego feedu.
7. Zapisz ustawienia i gotowe! 🎉
Produktowy feed Google:
1. W IdoSell przejdź do sekcji Marketing –> Produkty i reklamy w Google –> Feed produktowy dla Google Shopping do samodzielnego zarządzania reklamami i wybierz konkretny sklep, dla którego będziesz generować feed.
2. Kliknij "Dodaj nowy serwis" i wybierz kraj, dla którego generujesz feed.
3. Zapisz ustawienia feedu (nie ma potrzeby wprowadzania zmian w ustawieniach).
4. Poczekaj na wygenerowanie feedu (może to potrwać kilka godzin, najczęściej feed generuje się o północy).
5. Gdy feed zostanie wygenerowany, skopiuj jego URL w sekcji: Wybierz –> Plik eksportu –> URL pliku eksportu dla porównywarki.
6. W Ecomailu przejdź do sekcji Produktowe feedy –> Dodaj nowy feed, wybierz Google i dodaj URL produktowego feedu.
7. Zapisz ustawienia i gotowe! 🎉
Pobierz ten plik, aby aktywować webhooki:
❓
Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]