Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeIntegracjeInne Integracje
Integracja własnego systemu z Ecomail
Integracja własnego systemu z Ecomail

Podstawowe informacje, które pomogą Ci zintegrować swój system z aplikacją Ecomail.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Chcesz połączyć swój system z Ecomailem i nie wiesz, od czego zacząć? W tym artykule przedstawimy Ci podstawowe informacje.

Spis treści:


API i Webhooki

Ecomail oferuje dostęp do API, który pomoże Ci zintegrować z nim swój system. Dzięki API możesz pracować ze swoimi kontaktami, wysyłać kampanie, wywoływać automatyzacje, wysyłać e-maile transakcyjne i wiele innych. Dokumentację naszego API znajdziesz tutaj.

Przy pomocy Webhooków możesz odbierać aktualizacje na temat określonych elementów aplikacji od Ecomail, aby następnie z nimi pracować. Jeśli ten temat Cię interesuje, więcej dowiesz się w artykułach:


Kod śledzący

Dzięki kodowi śledzenia będziesz w stanie gromadzić statystyki, takie jak zachowanie indywidualnych odbiorców newslettera na twojej stronie internetowej, w tym ich zakupy, otwarcia strony i podobne aktywności.

Kod śledzenia może przesyłać informacje do Ecomailu tylko wtedy, jeśli użytkownik jest z powodzeniem śledzony. Głównym sposobem na śledzenie użytkownika jest jego śledzenie za pomocą kliknięcia w otagowany przycisk w e-mailu. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule pod tytułem Wdrożenie kodu śledzenia.

Swój własny kod śledzenia znajdziesz w aplikacji Ecomail: Zarządzaj kontem > Dla deweloperów > Kod śledzenia.


Synchronizacja kontaktów ze swojego systemu lub formularza

Jeśli zarządzasz swoją bazą kontaktów w swoim własnym systemie, albo gromadzisz swoje kontakty poprzez formularz niestandardowy, możesz automatycznie zaimportować kontakty do Ecomail przy pomocy naszego API. Zwróć uwagę na żądania dla dodawania/aktualizacji subskrybentów i subskrybowanie grupowe.


Śledzenie transakcji

Możesz wysyłać informacje na temat zamówień do Ecomail, a następnie segmentować swoją bazę danych bądź tworzyć odpowiednie automatyzacje. Możliwe jest również wysyłanie poprzednich zamówień do kontaktów z historią transakcji. Integracja możliwa jest przy użyciu zmodyfikowanego kodu śledzącego bądź przy pomocy naszego API – patrz transakcje.


Śledzenie zawartości koszyka

Dzięki Ecomail możesz wysyłać przypomnienie na temat porzuconego koszyka do odwiedzających Twój e-shop, którzy byli wcześniej śledzeni i dodali produkty do koszyka, lecz nie dokonali żadnego zakupu. Śledzenie zawartości koszyka możesz skonfigurować w kilku krokach, które podsumowaliśmy dla Ciebie w tym artykule.


Testowanie

Jeśli chcesz przetestować konkretny proces w dowolnej jego fazie, musisz najpierw sprawić, aby Twój kontakt był śledzony w przeglądarce. Możesz tego z łatwością dokonać na dwa sposoby:

1. Umieść następujący łańcuch po linku URL i zastąp go swoim adresem e-mail, który został wcześniej dodany do Twojej listy kontaktowej.

Link może wówczas wyglądać następująco:: [email protected]

2. Przy użyciu konsoli w przeglądarce uruchom następujący fragment kodu (nie zapomnij zastąpić e-maila własnym adresem)

window.ecotrack('setUserId', '[email protected]');
window.ecotrack('trackPageView');

Dzięki temu w aplikacji Ecomail u twojego adresu powinny pojawić się nowe zdarzenia w zakładce Aktywność w Szczegóły kontaktu.

Coś jest niejasne? Nie wahaj się skontaktować z naszym zespołem wsparcia klienta.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?