Przejdź do głównej zawartości

Podsumowanie ustawień integracji

Podsumowanie wszystkich możliwych integracji w celu połączenia sklepu internetowego.

Weronika Bonczková avatar
Napisane przez Weronika Bonczková
Zaktualizowano w tym tygodniu

Jeśli chcesz zintegrować swój e‑sklep, CRM lub inny system z Ecomailem, w tym artykule dowiesz się, co należy skonfigurować, aby połączyć systemy, oraz jakie dane możesz wykorzystać do integracji.

Do pracy z integracjami wymagane jest posiadanie konta w planie MARKETER.

Podsumowanie ustawień integracji

Co znajdziesz w instrukcji pomocy:


Jakie dane można przesyłać do Ecomailu

Ecomail udostępnia otwarte API, które umożliwia przesyłanie z Twojego systemu informacji kontaktowych o klientach oraz danych dotyczących ich zachowań zakupowych (porzucone koszyki, zamówienia, ostatnio przeglądane produkty, ...). Dostępny jest również kod śledzący, który pozwala monitorować ruch na stronie, a także umożliwia skonfigurowanie śledzenia porzuconych koszyków czy ostatnio przeglądanych produktów. Poniżej znajdziesz poszczególne funkcje, które można przesyłać do Ecomailu.

W tabelce znajdziesz wszystkie dostępne możliwości i funkcje oraz sposoby, w jakie można przesyłać te informacje do Ecomailu:

Funkcja

API

Kod śledzący

Rejestracja nowego kontaktu

TAK

NIE

Aktualizacja kontaktu

TAK

NIE

Śledzenie ruchu na stronie

NIE

TAK

Porzucony koszyk

TAK

TAK

Przeglądany produkt

TAK

TAK

Manualne śledzenie

NIE

TAK

Zamówienia (transakcje)

TAK

TAK

Własne zdarzenia

TAK

TAK

Przesyłanie nowych kontaktów do Ecomailu / aktualizacja istniejących

Nowe kontakty należy przesyłać do Ecomailu za pomocą API / webhooków / formularzy. API umożliwia regularną aktualizację kontaktów oraz uzupełnianie ich o wszystkie potrzebne dane.

Kontakty można również zaimportować do Ecomailu ręcznie – poprzez zbiorczy import.

Śledzenie ruchu klientów na Twojej stronie

Jeśli prowadzisz e‑sklep i chcesz śledzić ruch klientów na stronie, musisz umieścić kod śledzący w źródle strony internetowej. Kod śledzący monitoruje oznaczone kontakty (na podstawie wartości ecmid) i przesyła dane do Ecomailu, przypisując je do konkretnego kontaktu.

Ręczne ustawienie identyfikatora użytkownika do śledzenia

Jeśli korzystasz z kodu śledzącego do monitorowania klientów na stronie, podstawowym sposobem „śledzenia” użytkownika jest kliknięcie w link w e-mailu. Możesz jednak przyspieszyć ten proces, ręcznie oznaczając użytkownika – na przykład za pomocą adresu e-mail, na który jest zalogowany.

Śledzenie transakcji

Do Ecomailu można przesyłać informacje o zamówieniach, które następnie można wykorzystać do segmentacji lub tworzenia automatyzacji. Możliwe jest również przesyłanie zamówień historycznych przypisanych do kontaktów z historią transakcji.

Zamówienia możesz przesłać za pomocą:

👉 API
👉 Kodu śledzącego

W Ecomailu możesz pracować z automatyzacjami (np. Rok od pierwszego zakupu), które uruchamiają się automatycznie, gdy tylko zostanie zarejestrowane zdarzenie zakupu.

💡 TIP: Waluta widoczna przy zakupie w szczegółach kontaktu nie odpowiada walucie Twojego sklepu internetowego?

Do Ecomailu przesyłana jest wyłącznie czysta wartość liczbową zakupów, a waluta zakupów/konwersji ustawiana jest globalnie dla całego konta w sekcji Zarządzanie kontem → Lokalizacja i bezpieczeństwo. Więcej informacji znajdziesz w tym artykule.

Śledzenie zawartości koszyka

Jeśli chcesz wysyłać przypomnienia o porzuconych koszykach do odwiedzających Twój e‑sklep, możesz skonfigurować przesył danych za pomocą:

W Ecomailu możesz dla tych zdarzeń ustawić automatyzację, która będzie wysyłać kontaktom wiadomości dotyczące porzuconego koszyka.

Śledzenie ostatnio przeglądanych produktów

Możesz również docierać do swoich klientów na podstawie produktów, które ostatnio oglądali na Twojej stronie. Informacje o ostatnio przeglądanych produktach można przypisywać do kontaktu za pomocą JavaScriptu, ale również przez API/transactions. Jak ustawić automatyzację, opisujemy w tym artykule.

E-maile transakcyjne

Potrzebujesz wysyłać kontaktom potwierdzenia zamówień lub informacje o zmianach systemowych w Twoim systemie? Do indywidualnej komunikacji informacyjnej (one-to-one) możesz wykorzystać funkcję e-maili transakcyjnych, które można skonfigurować za pomocą API.

Webhooki

Jeśli chcesz, aby informacje o kontaktach i ich aktywnościach były synchronizowane dwukierunkowo – również z Twoim e‑sklepem/systemem – pomocne będą webhooki. Dzięki nim możesz m.in. sprawdzić, czy kontakt wypisał się z kampanii, kliknął w link, itd. Dostępne webhooki:

👉 Zmiana statusu kontaktu

Własne zdarzenia

Jeśli pracujesz z niestandardowymi scenariuszami i potrzebujesz większej elastyczności, możesz przesyłać własne zdarzenia – zarówno przez API, jak i przez JavaScript.

Na podstawie własnych zdarzeń można również uruchamiać automatyzacje.

Możliwość pracy z XML feedami

Do Ecomailu możesz importować feedy produktowe (np. Heureka), feedy danych oraz RSS za pomocą XML. Każdy z nich można wykorzystać do dynamicznej personalizacji newsletterów i automatyzacji.

👉 Feedy danych

👉 Feedy RSS

Testowanie integracji

a. Konfiguracja przez kod śledzący

  1. Do adresu URL dodaj następujący ciąg znaków i zastąp go adresem e‑mail, który znajduje się na Twojej liście kontaktów: ?ecmid=[email protected] (np. [email protected])

  2. W konsoli przeglądarki (np. w Google Chrome: Narzędzia dla programistów → F12 → Console) uruchom następujący snippet, zastępując adresem e‑mail:

window.ecotrack('setUserId', '[email protected]');
window.ecotrack('trackPageView');

Możliwe jest też kliknięcie w oznaczony link w jednym z wysłanych newsletterów.

b. Konfiguracja przez API

Jeśli integracja odbywa się przez API, dane nie będą przesyłane podczas śledzenia, lecz zazwyczaj podczas rejestracji lub logowania kontaktu. Aby przesłać dane z API, konieczna jest znajomość adresu e‑mail, aby powiązać dane z odpowiednim kontaktem. Najpierw należy się zalogować lub skonsultować z programistą, by ustalić, kiedy dokładnie następuje przesył przez API.

Lista dostępnych integracji

W Ecomailu możesz korzystać z gotowych integracji. Ich listę oraz instrukcje uruchomienia znajdziesz w naszej pomocy:



Masz pytania? Napisz do nas na chacie lub na [email protected].

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?