Przejdź do głównej zawartości
Śledzenie zamówień w Ecomail

Tutaj dowiesz się, jak ustawić monitorowanie zamówień w Ecomail.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Funkcja śledzenia zamówień dostępna jest tylko dla abonamentu Marketer.

Ecomail umożliwia śledzenie zamówień (transakcji) Twoich klientów.
Na podstawie tych informacji możesz następnie segmentować swoje kontakty lub tworzyć kampanie automatyczne.

Śledzić transakcje można używając kodu śledzenia lub po API.

W pomocy znajdziesz:


Wysłanie transakcji

a. Z wykorzystaniem kodu śledzenia

W przypadku wykorzystania kodu śledzenia trzeba również mieć osadzony na stronie domyślny kod śledzenia.

Aby śledzić zamówienia (transakcje) swoich respondentów i następnie na podstawie tych informacji segmentować lub wysyłać automatyczne kampanie, postępuj w następujący sposób:


1. W ramach kodu należy najpierw utworzyć zamówienie:

window.ecotrack('addTrans',
'1234', // ID zamówienia (int) - obowiązkowe
'Karlova Pekárna', // nazwa sklepu - obowiązkowe
'150', // łączna kwota z podatkiem - obowiązkowe
'15', // łączna cena z VAT
'10', // koszt dostawy
'Praha', // miasto
'Praha', // powiat / województwo
'CZ' // kraj
);

2. Produkty do zamówienia dodasz za pomocą następującego skryptu:

window.ecotrack('addItem',
'1234', // ID zamówienia (int) - obowiązkowe, musi być zgodne z ID zamówienia
'DD44', // kod produktu - obowiązkowe
'Houska', // nazwa produktu
'Maková', // kategoria / wariacja produktu
'5', // cena za jednostkę - obowiązkowe
'1' // ilość - obowiązkowe
);

3. Wyślij zamówienie:

window.ecotrack('trackTrans');

Za pomocą kodu śledzącego należy przesłać wszystkie parametry. Jeśli którykolwiek z opcjonalnych parametrów jest pusty, prześlij go w formie ''.

Jeśli chcesz pracować z kategoriami produktów w segmencie, muszą być one również wypełnione w przesyłanych zdarzeniach.

Przykład finalnego kodu, łącznie ze śledzeniem "pageviews", wygląda więc następująco:

;(function(p,l,o,w,i,n,g){if(!p[i]){p.GlobalSnowplowNamespace=p.GlobalSnowplowNamespace||[];
p.GlobalSnowplowNamespace.push(i);p[i]=function(){(p[i].q=p[i].q||[]).push(arguments)}
;p[i].q=p[i].q||[];n=l.createElement(o);g=l.getElementsByTagName(o)[0];n.async=1;
n.src=w;g.parentNode.insertBefore(n,g)}}(window,document,"script","//d1fc8wv8zag5ca.cloudfront.net/2.4.2/sp.js","ecotrack"));

window.ecotrack('newTracker', 'cf', 'd2dpiwfhf3tz0r.cloudfront.net', { // Zainicjuj tracker
appId: '---!!!TUTAJ WSTAW ID TWEGO KONTA!!!---'
});
window.ecotrack('setUserIdFromLocation', 'ecmid');
window.ecotrack('trackPageView');

window.ecotrack('addTrans',
'1234', // ID zamówienia (integer) - obowiązkowe
'Karlova Pekárna', // nazwa sklepu
'150', // łączna kwota - obowiązkowe
'15', // podatek
'10', // dostawa
'Praha', // miasto
'Praha', // powiat / województwo
'CZ' // kraj
);
window.ecotrack('addItem',
'1234', // ID zamówienia (integer) - obowiązkowe
'DD44', // SKU/kod - obowiązkowe
'Houska', // nazwa produktu
'Maková', // kategoria / wariacja produktu
'5', // cena za jednostkę - obowiązkowe
'1' // ilość - obowiązkowe
);
window.ecotrack('trackTrans');

b. Po API


Do przesyłania transakcji możesz również używać endpointów API. Poprzez API możesz masowo przesyłać zamówienia, usuwać je i edytować:

Zamówienia można przesyłać przez API również z datą historyczną, co odróżnia je od kodu śledzącego i jego rejestrowania aktualnych zamówień.

i. etykietowanie produktów (BETA)

Nowa funkcja w Ecomail umożliwia też etykietowanie produktów. Etykietowanie pozwala dodać do zamówienia dodatkowe informacje, a na podstawie tych danych można segmentować kontakty.

Zalecamy, aby maksymalna długość nazwy etykiety wynosiła 50 znaków.


Zapis w API:

"transaction_items": [ {
"tags": [ "Ogrod"]
} ]

ii. props

Parametr ,,props" znajdziesz jako część callu API do dodania transakcji. Ten parametr pozwala dołączyć do zamówienia dowolne dodatkowe dane, z którymi pracujesz w ramach swojego e-sklepu.

Zamówienie można następnie segmentować według "props" za pomocą EQL.

Zapis w API:

{ "transaction": { 
"props":
{ "myCustomProp": "customPropValue" }
},

Test wysyłki transakcji

a) z wykorzystaniem kodu śledzenia

Jeśli chcesz przetestować zamówienie dodane przez kod śledzący, możesz się łatwo zidentyfikować na dwa sposoby:

  1. Do linku dodaj następujący ciąg i zastąp go swoim e-mailem, który masz na liście kontaktów: [email protected]
    (np. www.ecomail.pl?ecmid=email@domena.pl)

  2. Przez konsolę w przeglądarce (np. w Google Chrome przez Narzędzia dla deweloperów lub F12 > console) uruchom snippet i zastąp go swoim e-mailem:

window.ecotrack('setUserId', '[email protected]'); window.ecotrack('trackPageView');

Następnie wystarczy złożyć zamówienie. W 10-15 minut zamówienie powinno zostać przeniesione do Ecomailu.

b) po API

Jeśli śledzisz zamówienia przez API, nie musisz się identyfikować na stronie. Zamówienie powinno zostać wysłane do Ecomailu w momencie złożenia zamówienia -> zamówienie zostanie wtedy przypisane do konkretnego adresu e-mail.


Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?