Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeKampanie e-mail marketingoweZaawansowane ustawienia kampanii
Wykorzystanie plików produktowych (feed) w tworzeniu szablonów
Wykorzystanie plików produktowych (feed) w tworzeniu szablonów

Wstaw swoje produkty do szablonu. Wybierz, co chcesz wyświetlać.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad 2 miesiące temu

Zacznij używać plików produktowych XML w naszym edytorze szablonów i raz na zawsze ułatw sobie tworzenie produktowych newsletterów. Przy użyciu pliku produktowego możesz w ciągu kilku minut mieć w szablonie swoje produkty, łącznie ze wszystkimi ważnymi informacjami.

Pliki produktowe dostępne są wyłącznie w ramach abonamentu Marketer, a ich maksymalny rozmiar wynosi 500 MB.

Spis treści


Importowanie pliku produktowego

W naszym interaktywnym edytorze typu drag and drop możesz pracować z produktami ze swojego pliku produktowego XML.

Wystarczy przesłać plik XML na swoje konto:

  1. Przejdź do Więcej > Feedy produktowe

  2. Kliknij +Dodaj feed produktowy, po czym wybierz swój typ pliku, a następnie wprowadź URL swojego pliku XML

  3. Potwierdź wybór klikając +Dodaj plik produktowy.

  4. Twój plik zsynchronizuje się w ciągu 24 godzin.

Jeśli musisz zsynchronizować swój plik szybciej, kliknij ikonę "synchronizacja ręczna" (okrąg złożony z dwóch strzałek) obok pliku.


Dodawanie produktów do szablonu

Kiedy już plik XML zostanie zsynchronizowany, możesz zacząć pracować z produktami w ramach edytora szablonów. W strukturze swojego szablonu wybierz, gdzie chcesz wstawić produkt. Następnie wystarczy przeciągnąć i upuścić blok Produkt na wybrane miejsce.

Po upuszczeniu Produktu na wybrane miejsce, kliknij w niego. W menu po lewej stronie znajdziesz wszystkie dostępne ustawienia, które możesz skonfigurować dla swojego produktu.

W pierwszej kolejności wybierz swój plik produktowy z listy, po czym po prostu poszukaj konkretnego produktu według nazwy.

W następnych ustawieniach wybierz, które informacje chcesz wyświetlić (cena, nazwa, przycisk, grafika, opis, cena przed zniżką) oraz w jakiej kolejności chcesz je wyświetlić.


Produkt i jego dane

Kiedy już produkt zostanie wstawiony do szablonu, aktualnie dostępne dane z pliku produktowego zostaną użyte do wypełnienia właściwości produktu w Twoim szablonie. Jeśli jednak chcesz zaplanować kampanię na kilka dni z wyprzedzeniem i chcesz użyć aktualnych danych dla produktów, wówczas musisz użyć następujących merge tagów.

*|ECM_PRODUCT_productId_name|* - nazwa
*|ECM_PRODUCT_productId_description|* - opis
*|ECM_PRODUCT_productId_url|* - URL
*|ECM_PRODUCT_productId_imgurl|* - URL grafiki *|ECM_PRODUCT_productId_price_vat|* - cena

W każdym z tych merge tagów musisz zastąpić parametr productId ID produktu, który chcesz wstawić.


Korzystanie z gotowych bloków

Dla jeszcze większego usprawnienia pracy możesz skorzystać z gotowych bloków zawierających strukturę i treść. Wystarczy wybrać konkretny produkt, który chcesz zawrzeć w swojej wiadomości. Wejdź w zakładkę Zawartość>Przygotowane a następnie w menu wybierz opcję Produkty.

Aby użyć gotowego bloku, wystarczy przeciągnąć i upuścić go na swój szablon. Następnie kliknij na produkt i wybierz swój produkt z jego pliku produktowego. Tym sposobem możesz błyskawicznie skomponować gotowy szablon.

Możesz dokonywać wszelkich modyfikacji produktów na wszystkich produktach na raz. Wystarczy wybrać opcję Zastosuj do wszystkich produktów w panelu po lewej. Przykładowo, jeśli w ten sposób edytujesz kolor przycisku, kolor się zmieni dla wszystkich produktów.

Obecnie rozwijamy funkcję dynamicznego bloku produktów. Już nie będziesz musiał wybierać odpowiednich produktów dla swoich klientów, Ecomail zrobi to za Ciebie w oparciu o zgromadzone przez Ciebie informacje.


Jeśli masz pytania, napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?