Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeAutomatyzacje / Kampanie automatycznePrzykłady automatyzacji
Rabat na pierwszy zakup dla nowych odbiorców - AUTOMATYZACJA
Rabat na pierwszy zakup dla nowych odbiorców - AUTOMATYZACJA

Zachęć nowo zarejestrowane osoby do pierwszego zakupu, automatycznie wysyłając im kupon rabatowy ze zniżką.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Masz już opracowany proces pozyskiwania kontaktów (np. za pomocą formularzy) do newslettera?

Ustaw automatyczną kampanię, która wyśle wiadomość o nowych osób na liście ze specjalną zniżką i doda im motywacji do pierwszego zakupu.

Spis treści:


Jak ustawić automatyzację z rabatem na pierwszy zakup?

  1. W zakładce Automatyzacje wybierz Nowa automatyzacja i ustaw częstotliwość uruchamiania na "Tylko raz dla każdego adresu e-mail".

    Takie automatyzacje jak ta, zazwyczaj rozpoczynają się wyzwalaczem "Zapisze się na listę".

    Następnie możesz rozróżnić, z jakiego źródła pochodzi kontakt.

    Jeśli masz więcej niż jeden formularz na stronie, możesz ustawić, które źródło zostanie przypisane do kontaktu w jego edycji (w edytorze formularza).

    W pole Źródło możesz wpisać np. pop-up, zapis na listę, zapytanie, facebook itp.

    Według tego, w następnym kroku Automatyzacji, możesz ustawić warunki, i według nich wysłać każdemu inną zniżkę (tj. inny kupon rabatowy z innego folderu kuponów).

    W tej automatyzacji możesz wysłać uniwersalne kupony do wszystkich kontaktów, np. RABAT10 czy RABAT15, lub użyć indywidualnych, unikatowych kuponów rabatowych, które będą inne dla każdego kontaktu.

Jak do każdego odbiorcy wysłać unikatowy kupon rabatowy?

Wysyłanie indywidualnych i unikatowych kuponów możliwe jest tylko

w abonamencie Marketer.

Nie jest to wcale trudne. Wystarczy, że wgrasz wyeksportowany plik z Twego sklepu z ważnymi kuponami rabatowymi do sekcji kuponów rabatowych w Ecomail, a następnie po prostu użyjesz merge tagu w szablonie wiadomości, którą ma wysłać automatyzacja.

Uwaga! Trzeba użyć merge tag, który generowany jest przy danym folderze, do którego wgrałeś kupony rabatowe ze sklepu.

Szczegółowy proces ustawienia wysłania indywidualnych kuponów rabatowych znajdziesz tutaj (narazie w j. angielskim).

Co z kontaktami, które zbieramy z Facebook Lead Ads?

Jeśli skonfigurowałeś integrację z Facebookiem i Twoje kontakty są zsynchronizowane z Ecomail w ramach kampanii reklamowej zbierania kontaktów Lead Ads, z pewnością możesz zwrócić się do tych kontaktów w ramach kampanii powitalnej lub wysłać im rabat na pierwszy zakup.

Wystarczy dodać warunek do automatyzacji według źródła: facebook_lead

Co z kontaktem, który nie skorzysta z kuponu rabatowego?

W utworzonej automatyzacji po kroku wysłania pierwszego e-maila ze zniżką dodaj akcję Czekaj i następny Warunek, który sprawdzi, czy zakup został dokonany.

Jeśli nie został, możesz wysłać ponowny mail z przypomnieniem, że kupon rabatowy nadal jest ważny i zaprosić ich w ten sposób do ponownego odwiedzenia Twego sklepu.

Cała automatyzacja może wyglądać w ten sposób:

Gdzie znajdę statystyki tej automatyzacji?

Raporty te nie znajdują się w sekcji Raporty, jak w przypadku zwykłych kampanii, lecz w sekcji Automatyzacje, w sekcji Zdarzenia po kliknięciu w konkretną automatyzację.


Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?