Przejdź do głównej zawartości
Kampania powitalna dla nowych kontaktów

Skontaktuj się z nowymi kontaktami, które właśnie się zapisały lub po raz pierwszy kupiły Twój produkt, i nawiąż z nimi wartościową relację.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad 4 miesiące temu

Podczas tworzenia automatyzacji powitalnej zalecana częstotliwość uruchamiania to "tylko raz". Wyzwalaczem automatyzacji jest "Zapisze się na listę".

W przygotowaniu tej prostej kampanii, jeden z naszych przygotowanych scenariuszy znacznie ułatwi Ci pracę. Podczas tworzenia automatyzacji wybierz przygotowany scenariusz "Kampania powitalna".

Dla których kontaktów będzie działać automatyzacja?

Dzięki wyzwalaczowi "Zapisze się na listę" automatyzacja zostanie uruchomiona tylko dla nowych kontaktów, których wcześniej nie było na danej liście kontaktów. Uruchomienie automatyzacji z tym wyzwalaczem dotyczy kontaktów, które zapisują się na Twój mailing za pomocą formularza na Twojej stronie internetowej, ręcznie zaimportowanych kontaktów (tutaj jednak konieczne jest zaznaczenie pola „uruchom automatyzację dla tych kontaktów” w ostatnim kroku importu) lub kontaktów z zamówień (integracja) lub z własnej integracji za pomocą API.

Wyzwalacz ustawiony. Co dalej?

Domyślnie następnym krokiem jest wysłanie e-maila, ponieważ reagujesz na wydarzenie zapisu na listę. Natychmiast po tym więc dostarczamy kontaktowi treści, które mogą go zainteresować (np. rabat na pierwszy zakup lub e-book, który obiecałeś w tekście formularza).

Możesz jednak dostosować sobie scenariusz według własnego uznania. Np. przed wysłaniem maila poczekać 5 minut, 1 dzień lub cokolwiek innego.

💡 WSKAZÓWKA: Czy chcesz wysłać e-mail powitalny tylko kontaktom z formularza zapisu? W takim przypadku możesz użyć działania "Dodaj warunek".

Rozróżnia on dalszy scenariusz automatyzacji dla danego kontaktu według tego, czy spełnia on określony warunek. Dla tych, którzy nie spełnią określonego warunku, może następnie wchodzić w grę zupełnie inny scenariusz.

Jakie treści mogę wysłać?

Treść powitalnych e-maili z e-sklepu to zazwyczaj kupon rabatowy na pierwszy zakup. Niezbędne informacje o kuponach rabatowych znajdziesz w osobnym artykule.
Jeśli łapiesz kontakty na e-book, wyślij w kampanii powitalnej link do strony internetowej, na której mogą pobrać e-book lub wyślij im rozdziały jeden po drugim (w ten sposób możesz stworzyć całą serię powitalną).


Masz pytania? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?