Utworzyłeś w Ecomailu automatyzacje i chcesz sprawdzić, jak skuteczne są oraz jakie osiągają konwersje? Poszczególne automatyzacje mają własne raporty, w których możesz sprawdzić statystyki dotyczące e-maili wysyłanych w automatach.
W tym artykule znajdziesz:
📚 Powiązane przydatne poradniki:
Pomiar konwersji w Ecomailu
Raporty automatyzacji
1. Przegląd automatyzacji
a. Statystyki automatyzacji
W głównym menu kliknij sekcję Automatyzacje i wybierz jedną z uruchomionych automatyzacji.
W Przeglądzie zobaczysz ogólne podsumowanie automatyzacji, podobnie jak w przypadku zwykłych kampanii:
Statystyki w przeglądzie automatyzacji to:
Dostarczone – liczba e-maili, które zostały pomyślnie dostarczone do odbiorców w ramach automatyzacji (wszystkie akcje typu „Wyślij e-mail”).
Współczynnik otwarć – procent unikalnych odbiorców, którzy otworzyli co najmniej jednego e-maila w ramach całej automatyzacji. Obliczany na podstawie całkowitej liczby dostarczonych wiadomości.
Współczynnik kliknięć (CTR) – procent unikalnych odbiorców, którzy kliknęli w link lub reklamę w co najmniej jednym e-mailu w ramach automatyzacji. Obliczany na podstawie całkowitej liczby otwartych wiadomości.
Wartość sprzedaży – określa wartość konwersji w postaci zrealizowanych zakupów, przypisywanych w momencie, gdy klient pomyślnie opłaci towar lub usługę. Obliczenia opierają się na modelu atrybucji opisanym w naszym artykule.
Aktualnie w trakcie – liczba nieunikalnych kontaktów, które obecnie znajdują się w automatyzacji, ale jeszcze jej nie ukończyły.
Zakończone – liczba nieunikalnych kontaktów, które pomyślnie przeszły przez całą automatyzację aż do końca.
b. Wykres
Do monitorowania rozwoju skuteczności automatyzacji służy wykres. Dzięki niemu możesz zobaczyć, w jakim czasie automatyzacja jest najbardziej atrakcyjna dla odbiorców i osiąga najlepsze wyniki.
Za pomocą suwaka można dostosować wybrany przedział czasowy:
c. Raport e-maila wysłanego w automatyzacji
Poniżej znajdziesz raport dla każdego e-maila wysłanego w ramach automatyzacji. Aby uzyskać szczegółowy podgląd wyników konkretnego e-maila, kliknij przycisk Szczegóły ➡️
Szczegóły e-maila pokazują zestawienie statystyk podobne do raportu kampanii e-mailowej.
d. Ostatnie zdarzenia i nowi użytkownicy
Na końcu przeglądu znajduje się szybkie zestawienie 10 najnowszych użytkowników, którzy weszli do automatyzacji.
Znajdziesz tu również przegląd ostatnich 10 zdarzeń, które miały miejsce w uruchomionym scenariuszu.
Klikając konkretny adres e-mail, przejdziesz do Szczegółów kontaktu.
2. Aktywności
Aby uzyskać bardziej szczegółowy przegląd całkowitych statystyk automatyzacji, przejdź do sekcji Aktywności. Znajdziesz tu konkretne kontakty według tego, jakie działania wykonały w automatyzacji:
W poszczególnych zakładkach znajdziesz informacje o:
Dostarczonych – ile e-maili w automatyzacji zostało pomyślnie dostarczonych; jeśli w automatyzacji masz akcję „wyślij e-mail” wielokrotnie, liczba ta jest sumą wszystkich e-maili w ramach automatyzacji
Otwortych – ile e-maili odbiorcy otworzyli (łączna liczba otwarć / unikalne adresy e-mail)
Kliknięć – ile użytkowników kliknęło w e-maile automatyzacji (łączna liczba kliknięć / unikalne adresy e-mail)
Nieotwartych – ile e-maili wysłanych w automatyzacji pozostało nieotwartych
Odbitych – ile e-maili wysłanych w ramach automatyzacji zostało zwróconych (nie dostarczono na adres odbiorcy)
Kontakty z poszczególnych zakładek aktywności można tutaj eksportować 👇
Jeśli chcesz sprawdzić, jaki e-mail z automatyzacji został wysłany konkretnemu kontaktowi, tę informację znajdziesz w Szczegółach kontaktu.
3. Konwersje
Ta funkcja jest dostępna tylko w planie Marketer 👈
W sekcji Konwersje znajdziesz szczegółowe informacje o konwersjach osiągniętych dzięki wybranej automatyzacji.
💡 Konwersje = zrealizowane zakupy, przypisane klientowi w momencie, gdy pomyślnie opłaci towar lub usługę. Obliczenia konwersji opierają się na modelu atrybucji opisanym w naszym artykule.
Znajdziesz tu:
Liczba konwersji – suma dokonanych konwersji
Wskaźnik konwersji – przedstawia stosunek zakupów do liczby dostarczonych e-maili
Całkowita sprzedaż – podsumowanie wszystkich dokonanych konwersji
Średnie zamówienie – wartość średniego zamówienia klientów
⚠️ Ponieważ Google Analytics mierzy konwersje tylko za pomocą kliknięcia w kampanii i wykorzystuje inne algorytmy do pomiaru, wyniki z Ecomailu nie pokrywają się z tymi w Google Analytics.
4. FAQ
a. W raportach widzę inną walutę niż w sklepie – jak to możliwe?
Pracujesz w e-sklepie z wartościami np. w euro, ale w raportach wyświetlają się korony? Integracja przesyła do nas tylko wartość liczbową kwoty.
Samą walutę do wyświetlania w konwersjach i przy zakupach ustawiasz domyślnie dla całego konta w:
Ustawienia konta -> Lokalizacja i zabezpieczenia -> Waluta używana w aplikacji
Oprócz podstawowych walut, można ustawić własną walutę:
Wpisz symbol waluty (np. Kč) lub jej skrót (CZK) ☝️
💡 TIP: Jeśli pracujesz z wieloma wersjami językowymi e-sklepu, każdą wersję zalecamy podłączyć do osobnego konta w Ecomailu. Dla każdej wersji możesz w ustawieniach konta Ecomail wybrać inną walutę.
b. Czy kontakt musi zrealizować zamówienie od razu po otwarciu / kliknięciu w e-mail, aby konwersja została naliczona?
Nie – wyjaśnimy, jak konwersje działają w praktyce. Rano otwierasz newsletter dostarczony na adres e-mail [email protected]. Wieczorem decydujesz się zamówić konkretny produkt w e-sklepie i dokonujesz zamówienia pod adresem [email protected] → konwersja zostanie naliczona.
❓
Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]









