Warianty e-maili w automatyzacji pozwalają na tworzenie wielu e-maili, dzięki którym możesz wysyłać spersonalizowane wiadomości na podstawie spełnionego warunku u kontaktu – dzięki tej funkcji możesz obsłużyć kilka warunków w jednej akcji automatyzacji i nie musisz tworzyć skomplikowanych gałęzi automatyzacji.
Warianty e-maili w automatyzacji
W tym artykule znajdziesz:
1. Co to są warianty e-maili w automatyzacji?
Już w ramach jednej akcji w automacie możesz ustawić, jaki e-mail trafi do kontaktu, który u Ciebie dokonał zakupu lub na przykład regularnie otwiera Twoje newslettery.
Jednocześnie nie jesteś ograniczony liczbą wariantów, więc to od Ciebie zależy, ile możliwych warunków (a tym samym spersonalizowanych e-maili) przygotujesz.
2. Jak ustawić poszczególne warianty
Aby ustawić warianty, wejdź do edycji automatyzacji. Z lewego panelu wybierz z akcji "Wyślij e-mail" i przeciągnij akcję do edytora automatyzacji (jeśli nie jesteś pewien, jak korzystać z buildera, zajrzyj na przykład do tego artykułu). Kliknij na akcję w polu automatyzacji.
Otworzy się ustawienie, w którym możesz aktywować funkcję, dzięki której w tej akcji będzie wysyłanych kilka wariantów e-maili:
Po zaznaczeniu tej opcji wygląd okna zmieni się i umożliwi dodanie kolejnych wariantów newslettera.
W ustawieniach automatycznie widzisz wariant domyślny – zostanie on wysłany do wszystkich kontaktów, które spełniły kilka warunków jednocześnie lub nie spełniły żadnego z warunków:
Każdy kolejny wariant dodasz za pomocą przycisku "Dodaj wariant".
Warianty wybiera się, klikając na dany wariant, co otworzy ustawienia dla tego e-maila. Wariant zawsze można wyłączyć, klikając pole wyboru:
Taki odznaczony wariant pozostaje w edytorze (możesz go kliknąć i np. sprawdzić ustawienia), jednak nie zostanie wysłany, jeśli kontakt spełniłby dany warunek.
Najpierw ustawiasz warunek, który musi spełnić kontakt, aby otrzymał wariant e-maila – obowiązuje ta sama logika co w segmentach.
Aby definitywnie usunąć wariant, wystarczy go otworzyć i kliknąć przycisk „Usuń wariant”. Usunięcie wariantu jest nieodwracalne.
W górnej części możesz nadać wariantowi dowolną nazwę – nazwa jest widoczna tylko dla Ciebie i służy do orientacji w ustawionym scenariuszu.
Ustawienia newslettera są dalej takie same – dla każdego e-maila można wybrać inny temat, szablon i nadawcę e-maila. Dla nadawcy e-maila obowiązuje jednak warunek zweryfikowanej domeny.
3. Raportowanie wariantów e-maili
Dla lepszej orientacji w raportach możesz śledzić, która wariant e-maila został wysłany do konkretnych adres e-mail.
Informacje te znajdziesz w sekcji Aktywności → Dostarczone.
Nazwy e-maili odpowiadają wartości w polu „Nazwa e-maila”, którą ustawiłeś dla danego wariantu.
Listę można następnie wyeksportować i dalej analizować w programach typu Excel.
❓
Jeśli masz pytania, napisz do nas na [email protected]






